آموزش هاآموزش ویندوز 10
موضوعات داغ

آموزش ذخیره و دانلود ویدیو از اسکایپ

در این مطلب به چگونگی ضبط مکالمات اسکایپی و دانلود و ذخیره آن ها بر روی دستگاه‌های مختلف خواهیم پرداخت.

   اسکایپ برنامه ی پیغام رسان مایکروسافت می باشد که مایکروسافت برای پیشرفت آن به سختی تلاش می کند از تلاش هایی که تا کنون نتیجه هم داده اند و باعث پیشرفت اسکایپ شده اند، می توان به انتشار اسکایپ برای همه ی سیستم عامل ها از جمله ویندوز و ویندوز فون و اندروید و … اشاره کرد.

رمانی که از یک برنامه نسخه های زیادی منتشر می شوند، جمع و جور کردن و آپدیت به موقع برای این برنامه ها سخت تر از زمانی می شود که تنها یک نسخه از برنامه وجود دارد. با این حال، باز هم تمامی نسخه های اسکایپ به سرعت و به خوبی آپدیت می شوند و تقریبا هر ماهی برای این برنامه ها یک به روز رسانی ارائه می شود حتی اگر یک مشکل کوچک بر طرف شده باشد.

شما از این به بعد می توانید، فیلم هایی را که دوستان شما برایتان در اسکایپ آپلود می کنند را برای خود در گالری ذخیره نمایید تا دیگر نیاز نداشته باشید برای هر بار دیدن فیلمی که دوست دارید ببینید، آنلاین شوید.

برخی ویژگی‌های اسکایپ

  • مدیریت ارتباط ها: شما از این به بعد تنها با یک لمس طولانی بر روی چت ها و مخاطبینی دارید، می توانید یک تولباری را در بالای برنامه ایجاد کنید که به شما امکاناتی را می دهد از جمله: حذف، انتخاب به عنوان خوانده شده و خاموش کردن اعلانات برای برنامه.
  • ذخیره کیدن فیلم های اسکایپ: وقتی که شما یک فیلم به خاطر ماندنی را گرفتید، می توانید آن را به دوستانتان در اسکایپ ارسال نمایید. با این قالبیت جدید آن ها هم می توانند فیلم شما را ذخیره کنند. تنها کافی است یک بار آن را لمس کنند و آن را در گالری تلفن خودشان، save کنند.
  • اشتراک گذاری باگروه ها: از این به بعد می توانید مستقیما، تصاویری را که در گالری دارید با اسکایپی ها به اشتراک بگذارید. به اضافه ی این که می توانید با یک بار لمس کردن آن پیغامی که در آن عکس می باشد، آن را کپی کنید( forward ) تا به افراد دیگری که می شناسید و دوست دارید بفرستید.
  • موجی های آپگرید شده: یک موجی دریافت کردید؟ با یک بار لمس کردن آن، موجی که دوست دارید را به یک نفر دیگر یا به گروه دیگری بفرستید. به اضافه اینکه این شکلک های متحرک دیگر به صورت خودکار حرکت نمی کنند و وقتی که شما آن را کپی کردید و یا دارید پیغامی را می بینید می توانید انتخاب کنید که آن موجی حرکت کند یا نه.
  • جست و جوی قوی تر: جست و جو کردن برای مکالمه و مخاطبین به این برنامه اضافه شده است به علاوه ی اینکه برای جست و جوی بهتر می توانید اسم گروه ها و اسم افراد را جست و جو کنید.
  چگونه می­توان ویندوز 11 را روی ماشین مجازی نصب کرد؟

اما اگر به دنبال ضبط ویدیو‌های تصویری خود هستید این مطلب را دنبال کنید.  

برنامه اسکایپ در آپدیت اخیر خود امکان ضبط تماس های تصویری را برای تمامی گوشی ها منتشر کرد و قبل از شروع آموزش ضبط باید به این نکته اشاره کنیم، زمانی که شما بر روی دکمه ضبط ویدیو کلیک کنیداسکایپ به همه مخاطبینی که در حال مکالمه ویدیویی هستید اطلاع رسانی می‌کند. 

چگونه تماس های ویدیویی را در دسکتاپ ضبط کنیم؟ 

برای شروع ضبط تماس ویدیو در دسکتاپ:  

  1. در پایین صفحه روی دکمه سه نقطه  (تنظیمات) کلیک کنید. 
  2. بر روی گزینه دوم (Start recording) کلیک کنید همانند تصویر زیر  

ضبط تماس های ویدویی اسکایپ در موبایل و تبلت 

برای ضبط تماس‌های تصویری مراحل زیر را انجام دهید:  

  1. بر روی دکمه More options کلیک کنید. 
  2. سپس روی گزینه Start recording انتخاب کنید. 

زمانی که به ضبط مکالمه‌ها می‌پردازید یک باکس در بالای صفحه نمایش ظاهر می‌شود که به همه می‌گوید شما در حال ضبط این تماس تصویری هستید . 

پس از اتمام ضبط، مکالمه ویدیویی شما به مدت ۳۰ روز در چت شما قابل مشاهده و در دسترس است. شما و هر افرادی که در مکالمه ویدویی بودید می‌توانید به این ویدیو دسترسی داشته باشید و ویدیو را بر روی دسکتاپ و یا موبایل خود ذخیره کنید.  

چگونه ویدیو های یا فیلم ضبط شده در اسکایپ را دانلود و ذخیره کنیم؟

برای ذخیره در دسکتاپ مراحل زیر را دنبال کنید. 

  1. به قسمت چت بروید و بر روی More options کلیک کنید. 
  2. بر روی Save to Downloads کلیک کنید و پوشه (folder) مد نظر را برای ذخیره انتخاب کنید. 

فایل مد نظر با فرمت MP4 در پوشه انتخابی شما ذخیره خواهد شد.  

اما برای ذخیره فایل‌های ویدیویی اسکایپ در موبایل کافی است مرحله‌ی زیر را پیش بروید.  

برای ذخیره ویدیو اسکایپی بر روی موبایل کافی است بر روی ویدیو مد نظر چند لحظه انگششتان را نگه دارید (hold the recorded call) و زمانی که منو‌یی برای شما باز شد بر روی گزینه‌ی Save کلیک کنید. 

ویدیو به صورت خودکار بر روی دستگاه شما با فرمت MP4 دانلود و ذخیره می‌شود محل ذخیره ویدیو هم پوشه camera roll است.

 

نکته : در صورتی که عملیات دانلود انجام نشد می‌بایست منتظر بمانید تا ویدیو کامل باز شود و پس از باز شدن کامل ویدیو امکان دانلود برای شما فراهم خواهد شد.

3.9/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۲۴ دیدگاه ها

  1. سلام . من فایل ضبط شده در اسکایپ رو دانلود میکنم ولی متاسفانه برای تغییر نام یا کپی اجازه ادمینستر رو میخواد . آیا این مشکل از لپتاپ هست یا اسکایپ؟ ضمنا قبلا فایلها با مدیا پلیر باز میشد ولی الان با هیچی باز نمیشه. ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

  2. سلام.
    متاسفانه کلاس هایی که در اسکایپ دارم بصورت ناقص دانلود میشه یعنی از کلاس ۱.۳۰ ساعته ۱۰دقیقه دانلود میشه. لطفا راهنمایی کنید.

  3. اصلا برنامه ضبط شده به هیچ عنوان باز نمیشه که بخواد پخش بشه همش ارور میده.باید نت خیلی خیلی قوی باشه تا باز بشه؟؟؟؟؟

    1. سلام به احتمال زیاد مشکل از اینترنت شماست این آموزش از خود اسکایپ ترجمه شده و بسیاری از کاربران بدون مشکل توانستند ویدیو ها رو ذخیره کنند.

  4. سلام ببخشید اگر ویدیو کال گروهیی رو ضبط کرده باشم اما بعد از اینکه تو گروه ارسال شد ریموش کرده باشم و پاک شده باشه برای همه، اونوقت من چطوری میتونم بازگردانی اش کنم؟ امکانش هست‌؟ از زمانش هم کمتر از سی روز میگذره هنوز سی روز نشده

    1. سلام اگر از اسکایپ حذف کرده باشید و قبل از آن روی حافظه گوشی ذخیره نکرده باشید متاسفانه امکان بازگردانی وجود ندارد.
      این مورد در سوالات اسکایپ کاربران ذکر شده بود و راهی برای بازگردانی وجود نخواهد داشت

  5. ویدیو رو بزارین کامل باز بمونه بره تا اخر بعدش وقتی تموم شد بزنین رو دان دانلود میشه مث بقیه برنامه ها نیست ک بزنیم رو دانلود دان بشه اول باید باز کنیم از اول بره تا اخر بعدش دان میکنیم

  6. اصلا نه تو لپ تاپ و نه موبایل ذخیره نمیشه
    فقط یه بار شانسی اونم واقعا نمیدونم چجوری ذخیره شده بود بعد اون اصلا نشد

    1. اول بزارین ویدیو کامل باز بشه تا اخر بعد ک ی بار کامل باز موند دانلود رو بزنین دانلود میشه یعنی مثل بقیه برنامه ها نیست ک اولش روش دان بزنیم دان بشه باید بزاریم ویدیو از اول باز بشه بره تا اخر وقتی تموم شد اینکارو بکنین

  7. با موبایل که هر چی روی سیو میزنم ذخیره نمیشه و هیچ عملکردی نداره.توی نسخه ویندوز هم تا ۹۹ درصد میره دانلودش ولی ذخیره نمیشه دوباره از اول شروع به دانلود میکنه.اگر راه حلی دارید لطفا به اشتراک بگذارید

  8. با سلام و احترام
    من در اسکایپ مکالمه اى را ضبط کردم به مدت حدودا دو ساعت . هنگام ذخیره کردن پیغام میدهد که امکان دخیره یا شر کردن نیست

    1. من چجوری میتونم ریکورد هایی ک مربوط به بیشتر از ۳۰ روز قبل میشه رو بازگردانی کنم و ببینمشون
      واقعا نیاز دارنسون ولی باز نمیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا