اخبار

افزایش سهم ویندوز ۱۰ در کنار کاهش سهم ویندوز ۷

از زمانی که پیشنهاد ارتقای رایگان به ویندوز ۱۰ به پایان رسید، رشد این سیستم عامل به شدت کاهش یافت. این سیستم عامل در سال اول راه اندازی رشد قابل توجهی نداشت و در طی چند ماه گذشته نرخ رشد ثابتی را طی کرده است. البته ویندوز ۱۰ هر ماه بخشی از بازار سیستم عامل ها را تصرف می‌کند.همچنین کاربران قدیمی ویندوز ، مخصوصا ویندوز ۷ بیشتر به سمت ویندوز ۱۰ آمده‌اند.

ویندوز ۷ با سهم ۴۹ درصدی، همچنان بیشترین سهم از بازار سیستم عامل های دسکتاپ را دارا است. اما قطعا سهم ویندوز ۱۰ پس از پایان دادن به پشتیبانی کامل از ویندوز ۷ در ماه اوریل ۲۰۲۰ ، بسیار بیشتر خواهد شد. بر اساس آمار منتشر شده از جانب Net Market Share، ویندوز ۱۰ اکنون ۲۷٫۶۳ درصد از سهم بازار را تصاحب کرده است که باتوجه به ۲۶٫۸۰ درصد ماه ژوئن رشد کرده است. از طرفی هم سهم ویندوز ۷ از ۴۹٫۴ به ۴۸٫۹۱ درصد کاهش یافته است. آخرین اطلاعات Net Market Share در ماه گذشته، تغییرات جدیدی را شامل نمی‌شود و همه چیز عادی گزارش شده است.

مایکروسافت از ویندوز ۱۰ انتظار دارد بعد از این که شرکت های بزرگ فعال در کسب و کار به سمت این سیستم عامل جدید آمدند، رشد قابل توجهی بکند. در ماه می، فقط ۵۰ میلیون کامپیوتر در قسمت کسب و کار ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کردند که احتمالا از انتظار مایکروسافت پایین تر بوده است. اگرچه که این وضع در سال های آینده با پایان پشتیبانی از سیستم عامل های قدیمی تر، تغییر می‌کند.

انتظار می‌رود تا پایان سال بیش از ۸۵ درصد از شرکت های حوزه کسب و کار ، به ویندوز ۱۰ کوچ کنند و از آنجایی که مایکروسافت باندل جدید آفیس ۳۶۵، که ویندوز ۱۰ و EMS راشامل می‌شود ارائه کرده است، احتمالا زمان زیادی تا این که ویندوز ۱۰ محبوب ترین سیستم عامل دسکتاپی در دنیا شود نمانده است.

5/5 - (1 امتیاز)

عباس کشتکار

بیش از7 سال پیگیر دنیای تکنولوژی و فناوری در دنیای وب بخصوص محصولات شرکت مایکروسافت و علاقه مند به نقد و بررسی محصولات این شرکت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا