اخباراخبار مایکروسافت

تماشا کنید :ایده اولیه نوار لمسی (Touch Bar) اپل از آن مایکروسافت بوده است !!!

روز گذشته اپل هم در کنفرانس خبری خود از اخرین دستاورد خود رونمایی به عمل آورد ، ویژگی مهم مک بوک پرو اپل در روز گذشته نوار لمسی (Touch Bar) بوده است، نواری که قرار است بر بالای صفحه کلید برخی لپ تاپ های این شرکت قرار گیرد و جایگزین کلید های تابع (function) شود . 

اما این ایده جالب که اپل برای همگان به نمایش گذاشته است جای بحث دارد ، مایکروسافت همین ایده را در سال 2010 برای برخی از تبلت های خود قرار داده بود که در ویدیو زیر میتوانید از کم و کیف این ایده و نوآوری مایکروسافت در سال 2010 با خبر شوید :

 

اما صفحه کلید تطبیقی چیست ؟ همانطور که در ویدیو بالا مشاهده کردید این یک نمونه اولیه از تحقیقات توسعه یافته مایکروسافت است نمونه ای که در آن چگونگی صفحه کلید سخت افزاری و نوار پیمایش لمسی در هم آمیخته شده است . علاوه بر این هنگامی که برنامه ای خاصی در نوار پیمایش بالا باز می شود مطابق با آن آیکون های صفحه کلید هم با ابزار های آن برنامه تغییر پیدا می کند . (ویدیو بالا بیش از 150 هزار بازدید در یوتیوب داشته است که احتمالا مهندسان اپل هم یکی از این تماشاچیان بوده اند :))

اما اوج این هنزنمایی و ایده مایکروسافت در سال 2015 بوده است، مایکروسافت با ساخت “Display Cover” در اگوست 2015 کیبوردی را طراحی کرده است که مشابه آن را هم اکنون در لپ تاپ های جدید اپل میبینیم . ویدیو زیر را از دست ندهید :  

 
همانطور که  ویدیو بالا را مشاهده کردید DisplayCover ساخته شده توسط مایکروسافت از یک کیبورد فیزیکی و یک صفحه نمایش جوهر الکترونیکی thinfilm  ساخته شده است (رزولیشن این صفحه نمایش 1280 در 305 می باشد). با استفاده از این صفحه نمایش کاربر می تواند بسیاری از برنامه های متعدد را اجرا  کند . 

گاهی اوقات ما حسرت میخوریم که مایکروسافت که اولین ایده پرداز این اختراع بوده است چرا باید این ایده با کمی تغییرات در شرکت و محصولات رقیبش به کار برود . 

  بازی محبوب Run Forrest, Run بمدت محدود رایگان شد

اما نکته اخر: درست است که نوار پیمایش به کار رفته در مک بوک های اپل بسیار جذاب و جالب باشد اما کاربران بایستی برای کار با این نوار باریک و کوچک همیشه سرشان بر روی کیبورد باشد و احتمالا خطا در این نوار 1/2 اینچی کوچک بسیار زیاد خواهد بود، شاید در آینده اپل هم دستخوش تغییراتی در قسمت نوار لمسی محصولات خود باشد !!

 

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا