اخباراخبار ویندوز 10 موبایل

ایسوس اعلام کرد؛ عرضه تبلت ویندوزی ZenBook Flip UX360CA

 

ظاهرا ایسوس خیال ندارد حالاحالاها از تولید محصولاتش با سیستم عامل ویندوز 10 دست بردارد. این شرکت چندملیتی تایوانی اگرچه زیر بار تولید گوشی هوشمند با سیستم عامل ویندوز نرفته؛ در زمینه تبلت و دسکتاپ به قول معروف مست از پرده برون تاخته و به تعبیری از آن سوی بام افتاده است!

با ویندوزایران همراه باشید تا ببینیم ایسوس این بار از مشت‌اش چه رو کرده است؟

Asus_ZenBook_Flip-tech-boom.com-01

ایسوس این بار تبلتی ساخته با نام ultrabook ZenBook Flip ملقب به کد UX360CA. تبلتی که نسبتا قدرتمند است، طراحی بدیعی دارد و با رعایت نوآوری 2 در 1 موضوع حمل و جابه‌جایی آن را به مراتب راحت‌تر از سایر دستگاه‌های مشابه کرده است.

تبلت جدید دارای همان استانداردهای اخیر ایسوس در ساخت دیگر دستگاه‌ها است. یعنی جنس بافت خارجی‌اش از آلومینیوم و فلز صیقل خورده است. به علاوه، ZenBook Flip امکان چرخش 360 درجه را هم دارد. به بیان دیگر، می‌شود به شکل و شمایل تبلت نیز درمی‌آید. در این صورت می‌توان از صفحه لمسی آن استفاده کرد. این دستگاه دیگر تنظیمات چرخشی برای استفاده به مثابه تبلت را هم دارد.

از نظر مشخصات فنی ZenBook Flip دارای ویژگی‌هایی است که بیان آن‌ها اگرچه شاید تکرار مکرارت باشد؛ برای کاربران خالی از لطف نیست:

ال‌سی‌دی IPS 13.3 اینچی فول اچ‌دی حساس به لمس (1080 x 1920 پیکسل)

چیپست Intel Core M 6Y30 دو هسته‌ای 64 بیتی 0.9 گیگاهرتزی

کارت گرافیت اچ‌دی اینتل GPU

هشت گیگابایت رم

حافظه SSD 256 یا 512 گیگابایتی

دوربین 1.2 مگاپیکسل با امکان فیلم‌برداری اچ‌دی

بلوتوث ورژن 4.1 و وای‌فای 802.11 a/c

دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 3.1 به همراه micro HDMI و کارت ریدر SDXC.

ابعاد 447.04 x 264.16 x 55.88 میلی‌متر

وزن تقریبا 1.3 kg

سیستم عامل ویندوز 10

پرپیدا است که ZenBook Flip نسب به اندازه‌اش وزن سبکی دارد. این خصیصه موجب می‌شود تا حمل آن به هر جایی که می‌خواهید راحت باشد.

  فوربس: مایکروسافت جایگاه اپل را در سه سال آتی خواهد گرفت

ایسوس همچنین مدعی است که نخستین برندی است که از دستیار صوتی کورتانا (Cortana) به شکل premium voice استفاده می‌کند. به این معنی که میکروفون این دستگاه صدای شما را به صورتی منتقل می‌کند که کورتانا بتواند شیوه فرمان شما را درک کند و در نتیجه سریع‌تر و کارآمدتر پاسخ بدهد.

برپایه همه مطالبی که گفته آمد، نوع 256 گیگابایت SSD این دستگاه در فروشگاه معتبر ایسوس و شرکای خرده‌فروش آن به قیمت 699 دلار و نوع 512 گیگابایت SSD آن به بهای 799 دلار به فروش می‌رسد.

چطور بود !

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا