اخبار

اینتل نسل جدید پردازنده های Core X و سری جدید Core i9 را معرفی کرد

مدت ها پیش شایعاتی پیرامون معرفی اینتل از سری نسل جدید خود بر روی وب سایت های مختلف منتشر شده بود اما ظاهرا این شایعات بی مورد نبوده و اینتل در کامپیوتکس ۲۰۱۷ از سری جدید Core i9 و پردازنده های Core X رونمایی به عمل آورد .

در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ اینتل علاوه بر معرفی سری های جدید core i5 , core i7 از سری بسیار قدرتمند خود با نام Core i9 پرده برداشت .طبق لیست منتشر شده از این شرکت پردازنده های معرفی شده از ۴ هسته شروع شده و به ۱۸ هسته که همان  Core i9 است خاتمه می یابد . اخرین نسخه پردازنده های اینتل قیمتی ۲۰۰۰ دلاری را در بر دارد که شرکت اینتل در مورد اخرین نسل از پردازنده دسکتاپی خود اینگونه میگوید که سری Core i9 از ۱۸ هسته فیزیکی و ۳۶ تِرِد منطقی تشکیل شده است . 

اما خانواده Core X  اینتل چه چیزی برای گفتن دارد ؟

اولین پردازنده این سری Core i5-7640X نام دارد که از ۴ هسته فیزیکی تشکیل شده است قیمت این مدل پردازنده ۲۴۲ دلار می باشد . اما سری Core i7-X قیمتی از ۳۹۹ دلار تا ۵۹۹ دلار را در بر می گیرد که نسخه ارزان قیمت آن ۴ هسته فیزیکی (۸ ترد منطقی ) و اخرین نسخه آن ۱۰ هسته فیزیکی (۲۰ ترد منطقی) را دارا می باشد . سری جدید Core i9 هم نسخه های مختلفی را در بر می گیرید . ارزان ترین نسخه این سری قیمت ۹۹۹ دلاری دارد که ۱۲ هسته فیزیکی (۲۴ ترد منطقی) را شامل می شود . سری گران تر این مدل هم قیمت ۱,۶۹۹ دلاری دارد که از ۱۶ هسته فیزیکی (۳۲ ترد منطقی)  تشکیل شده است . در پایان هم اخرین مدل این سری با نام Core i9 Extreme با قیمت ۲۰۰۰ دلاری معرفی شد که ۱۸ هسته فیزیکی و ۳۶ ترد را در اختیار کاربر قرار می دهد . 

سری های i5-7640X و  i7-7740X از نسل جدید کبی لیک X ساخته شده و مابقی پردازنده های جدید از سری Skylake بهره می برند .

اینتل سعی داشته در نسل جدید از پردازنده های خود سری توربو بوست را بهبود بخشد و این شرکت با ارائه تکنولوژی جدید Turbo Boost Max 3.0 این ادعا را دارد که پردازنده های جدید در عملکرد چند هسته ای ۱۰ درصد سریع تر از نسل های قبلی خود هستند ، همچنین در عملکرد تک هسته ای هم این شرکت گزارش داده که پردازنده های جدید ۱۵ درصد سریع تر از نسل قبل خود هستند . 

  قابلیت فولدر بندی صفحه استارت همراه با ارائه ویندوز فون 8.1

نظر شما در مورد پردازنده های جدید اینتل چیست ؟

چطور بود !

نوشته های مشابه

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. متوجه حرف من نشدید ،میگم vpnروشن میکنم که بخوام آی پی درست کنم کلا نت گوشیم از کار میوفته،اینترنت گوشیم میپره هیچکار نمشه کرد

    1. بعضی از .. ها با بعضی از آی پی های سیمکارت مشکل دارن و شما مجبور میشید که یا سیمکارت رو عوض کنید یا اینکه … رو از یه شرکت دیگه بخرید ..
      خودم هم امتحان کردم و در بعضی از سیمکارت ها جواب میده و بعضی های دیگه هم جواب نمیده و بهترین کار اینه که از یه سیمکارت دیگه برای اینترنت استفاده کنید یا شرکتی که ازش … رو میخرید، تغییر بدید

  2. سلام یکی نیست واسه این سیستم عامل در پیت بدرد نخور ویندوز ۸،۱ یه قیلت شکن درست کنه،بزرگترین اشتباه عمرم خریدن ویندوز موبایل بود که نمیدونم چطوری ردش کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا