اخبار

با فناوری Max-Q انویدیا لپتاپ های گیمینگ حجیم باریک می شوند

شرکت انویدیا در جریان نمایشگاه کامپیوتکس تایوان به معرفی فناوری پرداخت که آینده لپتاپ های گیمینگ را در زمینه طراحی تغییر خواهد داد. برای مشاهده مطلب با وب سایت ویندوزایران همراه باشید.

فناوری موردبحث Max-Q نام داشته و موجب ۳ برابر باریک تر شدن یک لپتاپ گیمینگ خواهد شد. همانطور که می دانید عمده لپتاپ های گیمینگ قدرتمند ضخامت بسیاری داشته که موجب خواهد شد افراد نتوانند به آسانی آنها را حمل و نقل کنند.

حال با فناوری جدید یک نوت بوک گیمینگ همانند اولترابوک وزن کم و ضخامت کمی پیدا می کند و گذشته از آن می توان جدیدترین و قدرتمندترین سخت افزارها را همچون تراشه گرافیکی GeForce GTX 1080 را روی دستگاه قرار داد. چنین فناوری ضخامت بیش از ۲۰ میلیمتری لپتاپ را به ۱۸ میلیمتر کاهش می دهد که به عنوان یک نوت بوک گیمینگ ظریف به نظر خواهد رسید. انتظار می رود شرکت مایکروسافت با چنین فناوری در نسل بعدی سرفیس بوک به استفاده از تراشه گرافیکی GTX 1080 انویدیا بپردازد.

به لطف Max-Q بسیاری از لپتاپ های باریک ضعیف پتانسیل برخورداری از تراشه های گرافیکی قدرتمند را پیدا می کنند. بنابراین می توان انتظار داشت شرکت هایی چون اپل و مایکروسافت در محصولات خود چنین تراشه را به کار گیرند. با Max-Q تراشه ها به اوج بهره وری می رسند و ولتاژ نیز در این زمینه بهینه خواهد شد. در حقیقت Max-Q راهی جدید برای بهینه سازی عملکرد و توان مصرفی لپتاپ ها می باشد. انویدیا در کامپیوتکس هنگام معرفی این فناوری اظهار داشت که راه حل جدید پیشرفته بوده و موجب می شود تا نوت بوک ها به توان بالا و مصرف انرژی کمتر دست پیدا کنند. البته شرکت ایسوس اولین نوت بوک خود با این فناوری را با ضخامتی بسیار پایین معرفی کرده است.

گذشته از عملکرد، این فناوری حرارت کمتر و عملکرد بی صدا را نیز برای نوت بوک ها به ارمغان خواهد آمد. انویدیا همچنین فناوری WhisperMode را معرفی کرده که موجب عملکرد بی صدا لپتاپ ها خواهد شد، البته این صدا بیشتر شامل حال لپتاپ های گیمینگ می شود. انویدیا قصد داشته WhisperMode را روی لپتاپ های مبتنی بر تراشه گرافیکی پاسکالی به کار گیرد که همان کارت های سری GTX 10 هستند. لپتاپ های MaxQ-designed با تراشه گرافیکی GeForce GTX 1080، ۱۰۷۰ و ۱۰۶۰ از ۲۷ ژوئن راهی بازار می شوند.

  ویندوز10 برروی 25 میلیون دستگاه!

 

چطور بود !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا