اخباراخبار مایکروسافتاخبار ویندوز 10 موبایل

مایکروسافت و ادامه پشتیبانی ویندوزفون

شرکت مایکروسافت در آخرین گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ خود خبر از کاهش فروش تلفن های هوشمند ویندوزفونی داده و درآمد بدست آمده را تنها ۵ میلیون دلار اعلام نمود. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت ویندوزایران همراه باشید.

این میزان در مقایسه با ۱٫۴ میلیارد دلار سه ماهه دو سال گذشته آن یک افت بزرگ محسوب می شود. پیشتر مایکروسافت در آمد کمی را از بخش محصولات سخت افزار گوشی هوشمند خود پیش بینی کرده بود و در حال حاضر هیچ یک از اسمارتفون های ویندوزفونی نتوانستند به نجات وضعیت نابسامان این کمپانی ردموندی بپردازند.

اما مایکروسافت برنامه هایی برای بهبود این بخش داشته و نمی خواهد به دلیل فروش کم آن را کنار بگذارد. در سال ۲۰۱۵ مایکروسافت تصمیم گرفت سیستم عامل جدید ویندوز ۱۰ موبایل را به عنوان سیستم عامل ارتقا یافته نسبت به نسخه پیشین منتشر کرد. در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ مایکروسافت به اظهار نظر درباره درباره آینده ویندوز ۱۰ موبایل پرداخت.

Joe Belfiore یکی از مدیران بخش تلفن هوشمند مایکروسافت به تازگی در مصاحبه ای با Business Insider درباره پشتیبانی مایکروسافت از گوشی هوشمند ویندوزفون بیان داشت:

ما قصد داریم به پشتیبانی از تلفن های هوشمند ویندوزفونی ادامه دهیم.

وی افزود:

ویندوز یک پلتفرم بوده که تجربه وسیعی را در روی دستگاه ها به ارمغان می آورد. 

شرکت مایکروسافت در بیلد ۲۰۱۷ نشان که قابلیت کراس پلتفرم پیشین نه تنها اجازه می دهد کاربرانی که تمامی دستگاه های آنها ویندوزی بوده تجربه کاملی داشته باشند، بلکه این تجربه در کنار دستگاه های iOS و اندروید نیز کسب می شود.

 

Belfiore شدیدا روی پشتیبانی مداوم مایکروسافت از ویندوزفون تاکید داشته که مشخص نیست سرانجام چه خواهد شد. Bill Karagounis دیگر مدیر شرکت ردموندی در ماه فوریه اظهار داشت که پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل ادامه پیدا می کند تا تجربه فراتر از انتظاری را به ارمغان آورد. مدتی قبل شرکت مایکروسافت بروزرسانی را برای این سیستم عامل منتشر کرد و مشخص نیست چه برنامه دیگری برای این پلتفرم در کار خواهد بود.

بروزرسان ویندوز ۱۰ موبایل کریتورز شامل ویژگی های جدیدی برای گوشی های هوشمند می شود که از جمله باید به نایت شیفت، تجربه بهبودیافته کانتینیوم و برخی دیگر اشاره داشت. با تمامی این ویژگی ها ویندوز ۱۰ موبایل نتوانست طرفداران بسیاری کسب کند و کریتورز در حال حاضر تنها ۱۳ تلفن هوشمند ویندوزفونی را پشتیبانی می کند. البته گفته می شود باید شاهد ویژگی های جدیدی برای ویندوز ۱۰ موبایل در آینده نزدیک باشیم که آن را به سیستم عامل قابل توجه تبدیل خواهد کرد.

  "زمان" را از کورتانا نپرسید!

زبان طراحی جدید مایکروسافت که تحت عنوان Fluent Design System معرفی شد، پیشتر به اسم رمز Project NEON شناخته می شد. اما مشخص نیست آیا این زبان طراحی برای ویندوز ۱۰ موبایل برای تجربه بصری بهتر در کار خواهد بود یا خیر.

پیشتر ساتیا نادلا مدیرعامل کمپانی بیان کرد که مایکروسافت به پشتیبانی ویندوز ۱۰ موبایل ادامه می دهد و تولید این نوع گوشی هوشمند را خواهد داشت اما این بدان معنا نیست که در آینده باید شاهد تلفن های هوشمندی شبیه به مدل های فعلی باشیم. Alex Kipman خالق هولولنز بیان داشت که تلفن دیگر عمری نداشته و مردم با آن آشنایی کاملی ندارند.

البته Alex Kipman جزئیات بیشتری ارائه نداد و تنها به همین گفته بسنده کرد. تاکنون شایعاتی پیرامون سرفیس فون مایکروسافت منتشر شد اما هیچ گاه توسط این شرکت تایید یا تکذیب نشد. انتظار می رود بزودی سرفیس فون به عنوان گوشی هوشمند رده بالا معرفی شود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا