اخبار مایکروسافتاخبار ویندوز 10 موبایل

مایکروسافت 40 ساله شد: نامه بیل گیتس به کارکنان مایکروسافت را بخوانید

11148432_1058949644118745_8047398192465291492_n

 

40 سال پیش مایکروسافت غول نرم افزاری دنیا چیزی در حد یک پروژه بود که توسط دو دانشجوی اخراجی کلید خورده بود. بیل گیتس (Bill Gates) و (Paul Allen) دو نفری بودند که مایکروسافت را از صفر شروع کردند. و در حال حاضر  125000 کارمند تنها در زمینی به مساحت 8 میلیون فوت مربع برای مایکروسافت کار می کنند. همه مردم مایکروسافت را با ویندوزش می شناسند و 90 درصد کامپیوترهای دنیا از نرم افزارهای ویندوز استفاده می کنند.

 

bill-gates-paul-allen-1981
بیل گیتس و پاءول آلن

 

 

بد نیست بدانید مایکروسافت سومین شرکت با ارزش جهان بعد از رقیب آمریکایی خودش یعنی اپل و شرکت نفتی Exxon Mobil هست.

یک شنبه 5 آپریل تولد 40 سالگی این شرکت بزرگ بود. بیل گیتس موسس مایکروسافت و رییس کل اسبق این شرکت تا سال 2000 به مناسبت تولد 40 سالگی مایکروسافت نامه ای را خطاب به کارکنان میکروسافت نوشته که در زیر می خوانیم. در این نامه آقای گیتس آینده مایکروسافت رو ترسیم می کند، آینده ای در جهت “فراهم کردن قدرت تکنولوژی برای همه مردم، ارتباط همه مردم جهان با هم و فراهم کردن امکان استفاده از کامپیوتر های قابل حمل در همه جا”

بیل گیتس را همه ما می شناسیم. آقای گیتس سال ها در مایکروسافت رهبری کرده و 21 سال هست که جز لیست ثروتمندترین های جهان قرار دارد. هم اکنون که دیگر سرپرتی  مایکروسافت را برعهده ندارد نیز در نقش مشاور رییس کل حال حاظر فعالیت می کند و بیشتر وقت خود را در شرکت خیریه the Bill & Melinda که متعلق به خودش و همسرش می باشد می گذراند.

 

foundation-jpg
the Bill & Melinda

 

 

جالبه بدونید 95% دارایی های آقای گیتس بعد از مرگش به نفع خیریه مصرف خواهد شد.

در ادامه نامه کامل آقای گیتس را بخوانید:

امروز روز بزرگ و مخصوصی هست: 40 سالگی مایکروسافت.

مدت ها قبل من و پاءول آلن ایده وجود یک کامپیوتر روی هر میز و توی هر خونه ای رو هدف گزاری کردیم. ایده ای که بزرگ بود و خیلی ها فکر می کردند که ما دیوانه هستیم که اینطور فکر می کنیم. فکر کردن به اینکه ازون زمان چه قدر علم پیشرفت کرده فوق العاده هست والان ما می تونیم به نقش مایکروسافت در این انقلاب افتخار کنیم.

اما امروز من بیشتر به آینده مایکروسافت فکر می کنم تا گذشته اون. من معتقدم سرعت پیشرفت علم در سال های آینده بیشتر و بیشتر می شود. ما در حال حاضر در یک جهان چند بستری زندگی می کنیم و در آینده علم بیشتر در زندگی ما دخیل خواهد بود. ما داریم به زمانی نزدیک میشویم که کامپیوترها و ربات ها قادر به دیدن و حرکت کردن و تقابل طبیعی با جهان هستند، زمانی که توانایی و قدرت انسان حتی بیشتر خواهد شد.

مایکروسافت تحت مدیریت Satya بهتر از هر موقع دیگری قادر خواهد بود تا به این پیشرفت ها برسد. ما توانایی حل مشکلات و مسایل دشوار را داریم، در همه ابعاد زندگی مدرن وارد شده ایم و قوی ترین تعهد در زمینه تحقیقات در این صنعت رو داریم. به عنوان شغلم در مایکروسافت و به عنوان مشاور فنی Satya به بررسی محصولات شرکت پرداختم و از مهارت و دید و نگرش پشت محصولات شگفت زده شده ام. نتیجه ای که به راحتی در محصولاتی مانند کرتانا، مترجم اسکایپ و هولوانز (HoloLenz) مشخص است و اینها تنها بخشی از ابداعاتی هستند که به زودی خواهیم دید.

در سال های آینده مایکروسافت افراد و اورگان های بیشتری را تربیت خواهد کرد. تکنولوژی هنوز هم برای بعضی افراد غیر فابل دسترس است چراکه هنوز پیچیده است یا گران است یا اینکه واقعا افراد نمی توانند آن را داشته باشند. پس در نهایت من امیدوارم که شما در آینده به این فکر کنید که چه طور همه افراد می توانند از تکنولوژی بهره مند شوند،  همه با هم در ارتباط باشند و همه جا بشود از آن بهره مند شد.

ما موفقیت های زیادی را باهم در 40 سال اول فعالیتمان داشتیم و به افراد و موسسات زیادی این قدرت رو دادیم تا همه پتانسیل خود را درک کنند. ولی چیزی که بیشتر از هر چیزی اهمیت داره اینه که در آینده چه کار خواهیم کرد. با تشکر از کمک همه شما که باعث شدین مایکروسافت یک شرکت فوق العاده در حال حاظر و در دهه های پیش رو باشد.

چطور بود !

Hamedtp

با اسم مستعار hamedtp فعالیت می کنم. تکنولوژی بخشی از علایق من رو تشکیل می ده و کار بلاگینگ رو دوست دارم. یک عدد اینترنت نامحدود و پرسرعت کافیه تا منو زمین گیر کنه! Linkedin : ir.linkedin.com/in/hamedtp Email: [email protected]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا