آموزش هااخبار مایکروسافت

مایکروسافت Edge اکنون در اختیار شماست (بخش اول)

و اینک مایکروسافت اج با ویژگی های منحصر به فرد خود در اختیار شماست . امروز  یک نگاه اجمالی به آینده مایکروسافت اج خواهیم داشت ، البته چون این مقاله طولانی می باشد تصمیم برآن شد تا در دو قسمت خدمت شما همراهان ویندوزایران ارائه شود ، با ما همرا باشید.


مایکروسافت اج نام مرورگر وب جدید ویندوز 10 هست ، که قبلا به عنوان “پروژه اسپارتان” شناخته شده بود است. این شرکت در آخرین کنفرانس بیلد در سان فرانسیسکو نام جدید آن را اعلام  کرد ، اما غول نرم افزار هنوز به طور رسمی نام جدید را در یک سیستم عامل منعکس نکرده.

 

مایکروسافت همزمان با جایگزینی اینترنت اکسپلورر با اج در ویندوز 10 ساخت 10049 ، تغییرات و بهبود های را نیز با این جایگزینی همرا کرد که به آرامی در حال اوج گیری در مایکروسافت اج است. به این ترتیب در این مقاله امکاناتی که شما در مایکروسافت اج می توانید بکار گیرید و همچنین ویژگی های جدید آن را زیر ذربین برده ایم . همچنین در مورد برخی تغییرات در برنامه ریزی مایکروسافت برای آپدیت آینده ، بحث خواهیم کرد.

زیبا و جذاب ( Look and feel )

مرورگر اج دارای طراحی مینیمالیستی همانند Chrome و Firefox هست . اما با قابلیت تاچ مدرن مایکروسافت ، براحتی می توان از نوار عنوان برای قرار دادن زبانه ها استفده کرد. در قسمت پایین تب ها ، منوی تنظیمات و نوار آدرس وجود دارد که بیشتر شبیه نوار عنوان یک سایت بنظر می رسد تا  بخشی از از مرورگر . بعد یک سری طراحی های مشابه با رقیبان همچون بخش علاقه مندی ها و منوی پاپ آپ تنظیمات در سمت راست را مشاهده می کنید.

زبانه ها ( Tabs )

یک مورد به خصوص که در اج متوجه خواهید شد عدم توانایی کاربران برای کشیدن یک تب جدید در خارج از مرورگر و تبدیل آن به یک پنجره جدید است. برای مشاهده دو زبانه در کنار هم، شما باید راست کلیک کنید بر روی زبانه و از گزینه های منو انتقال به پنجره جدید را انتخاب کنید.. متناوبا، شما می توانید روی یک لینک در یک صفحه وب راست کلیک کرده و از گزینه باز کردن در پنجره جدید استفاده کنید. علاوه بر این، شما نمی توانید صفحات وب را به نوار وظیفه پین کنید ، همان که در  اینترنت اکسپلورر قابل انجام بود.
 
 
متاسفم ، “پیش نمایش جدید از تب ها” که در تصویر زیر ملاحظه می کنید هنوز در مرورگر وب گنجانده نشده است !
 
 
اگر شما بروی دکمه منوی سه نقطه چین ، که البته در تضاد با دکمه همبرگری که مایکروسافت درحال جا انداختن آن در برنامه های ویندوز 10 هست ، کلیک کنید به گزینه دیگر تنظیمات دسترسی خواهید داشت. این گزینه ها عبارت اند از : شروع پنجره جدید ، تنظیم بزرگنمایی صفحه، اشتراک گذاری یک صفحه با استفاده از برنامه های دیگر، جستجو، ابزارهای F12 توسعه دهندگان – این گزینه یک صفحه وب در اینترنت اکسپلور برای اعمال موارد سازگاری،  باز می کند – و همچنین بخش تنظیمات .
 
اجازه دهید کمی در مورد تنظیمات صحبت می کنید ، مرورگر مایکروسافت اج شامل چند گزینه پایه و جالب است. همانند دیگر مرورگرهای معمول ، منوی تنظیمات اج شامل گزینه ای برای فعال کردن نوار علاقه مندی ها در زیر نوار آدرس، تنظیم صفحه اصلی خود، غیر فعال کردن pop-up blocker ، گزینه  کوکی ها ، مثل “ارسال ردیابی نشدن درخواست ها” ( که به طور پیش فرض فعال است ). و دیگر گزینه های پیشرفته تر و جالب توجه دیگر ، از جمله امکان فعال کردن ادوبی فلش پلیر (به طور پیش فرض فعال است) وجود دارد. یکی دیگر از گزینه ها امکان پیش بینی در صفحه بعد و افزایش سرعت مشاهده به صورت پیش اقدام هست، و در اخر گزینه های نحوه نمایش متن.
 
علاوه بر این، بدلیل اینکه اج هنوز تحت توسعه های فراوانی هست چند ویژگی است که شما در حال حاضر نمی تواند آنها ار ببینید، مانند تنظیمات موتور جستجو (به طور پیش فرض بینگ است)، پیشنهادات جستجو و Cortana .
 
 
حالت مطالعه ( Reading View )
 
حالت مطالعه  یکی دیگر از ویژگیهاست ، که برای اولین بار در اینترنت اکسپلورر معرفی شد و در حال حاضر بخشی از مایکروسافت اج نیز است. ایده ساده است. کاربر فقط با کلیک بر روی آیکون کتاب واقع در سمت راست نوار آدرس می تواند نسخه مشابه به PDF مطلب را بدون هیچ گونه قالب بندی اصلی ، نوار کناری، یا تبلیغات برای خواندن دریافت کند. مایکروسافت معتقد است که این یک راه برای جدا شدن از درهم و برهمی صفحات وب و حفظ تمرکز در مطالعه است.
 
 
همانند هر مرورگر وب دیگر، شما نیز دکمه ستاره برای اضافه کردن وب سایت به علاقه مندی های خود را در اج نیز خواهید داشت، اما مایکروسافت اج گزینه ای را برای ذخیره صفحه در لیست مطالعه “Reading List” نیز اضافه کرده است.
 
 
 
 
 
چطور بود !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا