اخبار

مصاحبه با سومین عکاسی برتر جشنواره عکاسی ویندوز ایران،امیر اسمعیلی

1014431241875911907_176806180

 

جشنواره عکاسی ویندوز ایران که برای نمایش استعداد های کاربران ایرانی ویندوز فون آغاز به کار کرده است، در اولین دوره خود ۳ نفر را به انتخاب داوران به عنوان عکاس برتر دوره معرفی می کند و مصاحبه ای را با آن انجام می دهد تا کاربران بیش تری با این هنرمندان گمنام آشنا شوند.

 

بدون مقدمه به سراغ این مصاحبه ی جالب و خواندنی می رویم. با ویندوز ایران همراه باشید.

 

1016636940742724083_1607470161

 

سلام بر امیر عزیز،لطفا خودتون رو برامون معرفی کنید.

 

من امیر اسمعیلی هستم 16 ساله از شبستر.

 

چطور با ویندوز فون و لومیا آشنا شدی؟

 

من کلا از بچگی با کامپیوتر بزرگ شدم،وقتی 4 سال داشتم کامپیوتر خریدیم و کلا با کامپیوتر بودم،بعد ها نوکیا 5230 خریدم،سیمبین ورژن 5.بعد ها که شروع به برنامه نویسی کردم زیاد با سیستم عامل ها آشنا شدم و برررسی های ویدیویی زیاد تماشا میکردم.اول یک گوشی اندرویدی خریدم و کلا تو کار کاستوم رام و سیستم اندروید بودم بعد با تحقیق فراوان فهمیدم که روانترین سیستم عامل ویندوز هست و بعد از دو سال در اردیبهشت امسال ویندوزفون خریدم .

 

پس تازه ویندوز فونی شدی؟

 

البته من تقریبا یک سال میشه که پیگیر ویندوزفون هستم.

 

با سایت ویندوز ایران چطوری آشنا شدی؟

 

اولین بار تو پست یکی از دوستان تو اینستاگرام تگ ویندوزایران رو دیدم رفتم توش و عکسهای جالبی دیدم و از اون پس عکس هامو با ویندوزایران تگ کردم.

 

خب،بریم سراغ سوالات مربوط به عکس و عکاسی.معیار خریده لومیا 735 شما چی بوده؟

 

اول من قصد خرید 1320 رو داشتم،بعد وقتی 735 رو دیدم نظرم تغییر کرد چون از اول دارای سیستم 8.1 بود،دوربین جلوی قوی داشت و از همه مهمتر محصول سال 2014 بود که در نتیجه پشتیبانی بیشتری نسبت به دیگر گوشی ها خواهد داشت و قیمتش هم مناسب بود.

 

از چه زمانی به عکاسی علاقه مند شدی؟

 

تقریبا از اسفند ماه سال پیش بود.

 

از ابزار های کمکی برای عکاسی استفاده میکنید؟

 

تا حالا به جز گوشی دیگران برای کمک برای عکاسی استفاده نکردم!

 

الهام بخش شما در عکس هاتون چیه؟

 

در واقع من فک کنم 1/5 سالی میشه که اینستاگرام رو میشناسم و از اوایل با صفحه ای به نام VSCO و Natgeo اشنا بودم و اونو دنبال میکردم و کلا در تلاش بودم عکس هایی مثل اونا بگیرم.

 

بهترین عکست از نظره خودت چیه؟

 

کلا وقتی رنگ سبز و قرمز با هم در یک تصویر گنجانده میشن جلوه خاصی به عکس میدن،نور خورشیدی که داخل لاله افتاده،آبی آسمان.این عکس نشانگر مکانی بدون انسان و آلودگی هست.

 

Share2015-06-28-7bc9a9e911cb182e9b480c5b852e5ef9fa11c7b6b9b1b6f0ba2a92b0909b7622-Picture

 

 

فکر میکنی میتونی احساس هایی که داری رو به عکسات منتقل کنی؟

 

انسان موجودی سیر ناپذیر هست و هرچقدر هم موفق باشه احساس پوچی میکنه و احساسات خدادادی هم خیلی فراتر از این عکس ها هستند! ولی فکر کنم تا حدی در بعضی از این عکس ها احساسم رو تو عکس ها میتونم جا بدم.این رو باید از مخاطب ها پرسید!

 

میشه یه خاطره از عکاسیت برامون تعریف کنی؟

 

چون مدت کوتاهی است که مشغول عکاسی هستم خاطره زیادی نیست ولی چیزی که به یادم میاد اینه که تو مسافرتی که رفته بودیم و اون عکس بالایی رو اونجا گرفتم قلعه هست به نام قلعه بابک در شهر کلیبر که ما برای رسیدن به قلعه 5 کیلومتر راه رفیتم و در نصف راه که وایستادیم یک تیر برق چوبی بود که برای برق رسانی به روستا ها استفاده میشد من از اون دو تا عکس گرفتم که در یکی تیر در سمت چپ تصویر و در دومی تیر در راست بود وقتی فردای اونروز گالری رو میدیدم اون دو تا تصویر در قالب مربع طوری کنار هم بودن که یک تیر کامل رو تشکیل میدادند !! نمیدونم منظورمو رسوندم یا نه؟

  کامپیوترهای جدید Aspire U27 و Aspire Z24 ایسر معرفی شدند

 

در عکاسی دوست یا همراهی داری؟اسمش رو میشه بگی؟

 

خانواده میگن که سوژه مورد نظر در کجای تصویر قرار بگیره بهتره و از میان فیلتر های اینستا اکثرا از بقیه کمک میگیرم که عکس بهتری رو منتشر کنم!  😉 

 

تاحالا شده موقع عکاسی در موقعیت خطر ناکی قرار بگیری؟

 

وقتی این عکسو میخوام بگیرم وسط خیابون بودم و هی پشت سرم رو نگاه میکردم که یه وقت ماشین نیاد.

 

Share2015-06-28-013dd32c948dbb9b89cba29cd900786eb39f8a96abcb33b86dac47e3c683722d-Picture (2)

 

بیشتر از چه سوژه هایی برای عکاسی استفاده میکنی‌؟

 

من شخصا بیشتر از عکس های لانگ شات مثل عکس بالا خوشتم میاد ولی اکثرا موارد عکاسیم طبیعت و گل هست!

 

دوست داری با عکس های خودت چه پیامی رو به مخاطب ها برسونی؟

 

زیبایی درسته چیزیه که میشه با هر چیزی ساخت ولی زیبایی که از اول در محیط زیست بوده مثل منابع تجدید ناپذیر هست باید ازشون لذت برد نه برای منافع شخصی استفاده کرد.

 

غیر از عکاسی چه فعالیت های دیگه ای انجام میدی؟

 

فعلا که درگیر لیگ علمی فیزیک هستم،گروهمون باید تا 20 تیر مقاله ای در موضوعات طرح شده ارسال کنه تا بتونیم به مرحله نهایی در 6 مرداد بریم و در طول هفته برای المپیاد شیمی مطالعه میکنم.رنامه نویسی،خطاطی،زبان انگلیسی و طراحی هم هر از گاهی.

 

الان که مشغول تحصیل هستی،عکاسی وقتت رو نمیگیره؟

 

عکاسی کلا وقت نمیگیره چون تحصیل در اتاقی انجام میگیره که سوژه ای نداره و بیشتر عکس های من از شهر پدری من تسوج و مادری من یعنی بندر شرفخانه هست که معمولا اونجا زیاد درس نمیخونم. تازه عکاسی باعث شاد شدن روحیه و تجدید قوا برای درس میشه.

 

نظرتون درباره ی جشنواره عکاسی ویندوز ایران چیه؟

 

به نظر من ایده جالبی هست مخصوصا الان که تو اینستاگرام لایک مبادله میشه و در صورتی که لایک کنی ، لایکت میکنن جای خوبیه برای نشان دادن سلیقه و احساسات  بدون مبادله لایک.

 

برای بهبود جشنواره عکاسی ویندوز ایران،هر نظر و انتقادی داری بفرما.

 

به نظر من اگه دلایل انتخاب عکس ها مشخص بشه بهتره.

 

سایت ویندوز ایران رو دنبال میکنی؟ نظرت درباره سایتمون چیه؟

 

من سایت ویندوزایران هر از گاهی میام ولی بیشتر از صفحه اینستاگرامش استفاده میکنم ولی هر ازگاهی که پشت لپ تاپم میشینم یه نگاهی هم به سایت ها میندازم که یکیش هم سایت شما هست.و اینکه در نظر من اینطوریه نمیدونم درسته یا غلط کلا در صفحات عکاسی به 1020 و 1520 ارزش زیادتری قائل هستن.

 

خب امیر جان،ممنون از این که وقتت رو در اختیار بنده قرار دادی،در آخر هر حرف یا صحبتی‌ داری خوشحال میشیم بشنویم.

 

به نظر من عکاسی خوبه و باعث بروز احساسات میشه و از همه دعوت میکنم این فعالیت رو حتی یک بار هم که شده انجام بدن و ممنون هستم از شما و همه ی همکاراتون.

 

ممنون عزیز، شب خوش و خدانگهدار.

 

ممنون شب شما هم بخیر خدانگهدار.

 

این هم از مصاحبه ی خواندنی با امیر عزیز، امیدواریم مورد توجه شما بزرگواران قرار گرفته باشد. اگر شما هم فکر می کنید تصاویر زیبایی ثبت می کنید که دوست دارید دیده شوند، عکس های خود را در اینستاگرام با تگ WindowsIran@ و هشتگ WindowsIran# منتشر کنید، شاید یکی از عکاسان برتر ماه بعدی ویندوز ایران، شما باشید!

چطور بود !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا