اخبار مایکروسافتبررسی

نبرد فضاهای ابری …

استفاده از فضای ابری یک ایده ی پر قدرت است که هنوز هم بسیاری از کاربران به خوبی با آن آشنا نیستند حتی در دوره ای که هر روز بیشتر به آن مرتبط میشود ، در یک نظر سنجی 51 درصد از برخی کمپانی ها بر این باورند که هوای طوفانی میتواند بر ابر ها تاثیر بگذارد که این ناراحت کننده است .

ما می خواهیم امروز در مورد برخی از فضاهای ابری که  موجود برای خرید هستند یا قابل استفاده به صورت رایگان هستند صحبت کنیم که این مقایسه شامل  Microsoft’s OneDrive, Apple’s iCloud, Google Drive,  Dropbox می باشد .

همه ی این سرویس ها جزو سرویس های برتر فضای ابری هستند و کاربردی ، اما کدام یک از این سرویس ها بهتر و متناسب با نیاز های شماست امروز ما برای شما مقایسه میکنیم .

فضای رایگان :

تعداد زیادی از کاربران به دنبال فضای رایگانی هستند برای ذخیره کردن اطلاعات خود در فضای ابری اما با این سوال در ذهن که کدام یک از این سرویس ها بدون هزینه کردن و شارژ ماهانه بیشترین فضا و خدمات را در اختیار ما میگذارد ؟

در این مقیاس مایکروسافت وان درایو و گوگل درایو حرف اول را میزنند . هر دو سرویس به کاربران خود حجم 15GB را برای شروع در اختیار کاربران خود قرار میدهند هیچ نیازی به دعوت از طرف سایرین نیست فقط کافی است که به سادگی مراحل ثبت نام را انجام دهدید و پس از اینکه سرویس خود را فعال کردید از 15GB حجم ذخیره خود لذت ببرید . اگر میخواهید دوستان خود را از طریق برنامه دعوت کنید برای استفاده شاید به حجم ذخیره سازی فضای شما اضافه شود این  بستگی به سیاست های شرکت سازنده سرویس دارد که برای کاربران ویندوز فون مایکروسافت از 15GB تا 200GB قابل ارتقاء به صورت رایگان می باشد .

اما در طرف ناراحت کننده این مقایسه شرکت اپل و دراپ باکس برای کاربران یک حجم بسیار اندکی را تدارک دیده اند سرویس دراپ باکس 2GB در اختیار شما قرار میدهد اما با این قول که شما با هر با دعوت کردن دوستان خود و مجاب شدن دوستان برای استفاده و فعال سازی ، حجم ذخیره شما نیز افزایش یابد. سرویس آی کلود اپل برای شما 5GB فضا را در اختیار میگذارد اما هنوز نا امید کننده است . برنده این قسمت One Drive می باشد .

فضای خریده شده :

در طرف دیگر شاید شما به درستی تصمیم گرفته اید که واقعا نیاز به فضای ابری بیشتری هستید شما مایل به پرداخت پولی هستید که سخت برای آن تلاش کرده اید اکثرا برای شما 9,99 دلار در ماه برای اشتراک شدن در 1TB فضای ذخیره دریافت خواهند کرد اما در اینجا One Drive برتری دارد نسبت به سایر سرویس ها علاوه بر اینکه شما دارای فضای ذخیره شده می شوید برای شما اشتراک رایگان Office 365 به صورت رایگان میشوید این بسته با برنامه های عالی خود بر روی پلتفرم های موبایل نیز موجود می باشد . اما در مورد آی کلود اپل چگونه است این سرویس دوبرابر گران تر از این سرویس می باشد یعنی 19.99 دلار در ماه بعلاوه اپل به شمارش ایمیل ها و تقویم ها و مخاطبین شما در فضای ابری میکند که این یک  نامیدی بزرگ است . برنده این قسمت نیز One Drive میباشد .

دسترسی به اطلاعات شما :

زمانی که شما مبلغی را شما پرداخت کرده و یا نکرده اید اما میخواهید که به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید در هر دستگاه واحد شما میتوانید دسترسی داشته باشید ، Google Drive, OneDrive, Dropbox این سرویس ها از سیستم عامل های ویندوز و مک پشتیبانی می کنند اما در طرف دیگر سرویس Icloud فقط از سیستم عامل مک پشتیبانی میکند.  اما شما به دنبال راهکاری برای استفاده از یک سرویس برای سیستم عامل لینوکس هستید سرویس DropBox گزینه شما میباشد.برنده این قسمت Drop Box

زمانی که شما تلفن همراه خود را استفاده می کنید شما می خواهید که به فایل های قبلی خود نیز دسترسی داشته باشید در هر لحظه . همه ی سرویس های ذکر شده Google Drive, OneDrive, Dropbox ,iCloud از سیستم عامل IOS اپل پشتیبانی می کنند و این سرویس ها :  Google Drive, OneDrive, Dropbox از سیستم عامل اندروید پشتیبانی میکنند ولی کاربران سیستم عامل Black Berry نیز شانس خود را هنوز دارند شرکت دراپ باکس تنها گزینه ای است که هنوز برای سیستم عامل بلک بری برنامه تولید میکند . کاربران ویندوزفون نیز از سرویس One Drive  مایکروسافت و سرویس  DropBox که به تازگی برای این سیستم عامل به طور رسمی منتشر شده استفاده می کنند .و نکته پایانی این قسمت این است که سرویس Icloud جلوی دسترسی برنامه هایی که شما نمی خواهید به فضای ابری شما  دسترسی داشته باشند را میگرد این گزینه در سرویس های گوگل درایو و وان درایو نیز به صورت کلی موجود میباشد ولی در این سرویس میتوانید به صورت جزیی تر دسترسی ها را تعیین کنید . برنده این قسمت نیز Drop Box  می باشد .

  وزارت بهداشت نیوزیلند برای قدرت بخشی به خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات ابری مایکروسافت را انتخاب می کند

ادغام شدن در دسکتاپ  :

زمانی که شما نمی خواهید یک سرویس فضای ابری شما به یک پوشه ساده خلاصه شود در کامپیوتر خود ، اما شما می خواهید که سرویس فضای ابری در کل سیستم خود ادغام شود فقط سرویس های وان درایو و آی کلود دارای یکپارچه سازی عمیق با سیستم هستند . از زمان معرفی ویندوز 8.1 کاربران مایکروسافت با سرویس وان درایو آشنا هستند که در شاخه ویندوز اکسپلورر به صورت نیروی کامل در اختیار کاربران می باشد . وان درایو به صورت یک گزینه قابل دوام به صورت مد و مدل قدیمی محل ذخیره فایل ها میباشد . هنگام استفاده از وان درایو فایل ها را به صورت شاخه ای و سلسه مراتب برای شما در پنجره ویندوز اکسپلورر نمایش میدهد ، بنابراین به سادگی میتوان متوجه سایر لیست ها و پوشه ها در سیستم عامل شد و این بسیار بومی است برای سیستم عامل ویندوز . اپل نیز برای سیستم های مکینتاش خود از ادغام کردن عمیق سرویس خود نیز استفاده میکند اما نه به صورت سیال بودن کاری که مایکروسافت انجام داده است  . آی کلود فقط ظاهر میشود  به شکل  یک پوشه به صورت مخلوطی از اطلاعاتی که در آن موجود می باشد و چیزه ویژه دیگری ندارد .

 در قسمت بعدی مقایسه های دیگری را برای شما دوستان انجام خواهیم دادید .

در نهایت اجازه دهید نگاهی به این که کدام یک از سرویس های فضای ابری تلاش می کنند که کمک بهتری  به بهره وری از برخی محصولات داشته باشیم در بین این 4 سرویس فضای ابری که مورد مقایسه قرار داده بودیم فقط  Drop Box بود که سرویس آفیس آنلاین را در اختیار کاربران قرار نمیدهد .

در صورتی که شما حجم ذخیره 1TB  را  One Drive خریداری کنید می توانید به بسته Office 365  دسترسی کامل داشته باشید این بسته آفیس به صورت آنلاین و آفلاین بر روی موبایل های هوشمند نیز در دسترس می باشد . این یکی از بهترین معاملاتی می باشد که ما در این مدت زمان طولانی ، تا به حال دیده ایم .

اگر شما نمی خواهید هزینه ای بابت این سرویس بپردازید باز هم شما به مایکروسافت آفیس به صورت آنلاین دسترسی دارید .

G Drive و  i cloud هر دوی این سرویس ها نیز به صورت آنلاین آفیس را در اختیار شما می گذارند اما i work و Google doc احساس میشود که به یک ورژن ناقصی  از Microsoft Office  می باشند . سرویس i cloud هیچگونه سرویس رایگانی برای استفاده از ادغام شدن در سرویس های بهره وری در اختیار کاربر نمیگذارد اما Google Drive فقط به کاربرانی که از مرورگر کروم استفاده میکنند به صورت آنلاین اجازه دسترسی به سرویس اسناد گوگل را  میدهد . برنده این قسمت One Drive

نتیجه گیری :

برنده نهایی این مقایسه سرویس One Drive مایکروسافت می باشد که  در این مقایسه دست برتری را در فضای ذخیره  آنلاین را دارد  و  اما  این سرویس از لحاظ قیمت گذاری با سایر رقیبانش مساوی است ولی دارای برنامه ها و اپلیکیشن های  عالی بر روی موبایل و اشتراک Office 365 را به کاربران  خود و اکثریت مردم که از سیستم عامل های Microsoft Windows استفاده میکنند می باشد .

Drop Box و G Drive هر دو ، سرویس های خوبی هستند اما هر کدام از این سرویس ها داری ضعف های خود هستند که شامل فضای رایگان و بهره وری به صورت آنلاین می باشند . i cloud داستان دیگری را برای خود دارد ما توصیه میکنیم که به دور از این سرویس ابری  باشید تا اپل مفهوم فضای ابری را برای کاربران خود را بهتر درک کند .

شما کدام یک از سرویس ابری را برای استفاده شخصی و اداری استفاده می کنید و چقدر فضای رایگان در اختیار دارید ؟

چطور بود !

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا