اخبار

همکاری اتحادیه اروپا و کره جنوبی برای توسعه شبکه 5G

 

دولت کره جنوبی امروز اعلام کرد که با اتحادیه اروپا برای توسعه فن آوری جدید 5G همکاری خواهد کرد تا استاندارد های فرکانس رادیویی را برای تلفن های همراه و ارتباطات نسل  بعدی تغییر دهند .

تحت شرایط این قرار داد یک گروه جدید مقری را برای  توسعه مشترک این طرح راه اندازی خواهند کرد تا  پروژه های تحقیقاتی در مورد شبکه 5G و همچنین ایجاد مجموعه ای از استاندارد های ارتباطات جهانی برای شبکه های5G در این مکان انجام شود .

کره جنوبی همواره  به عنوان پیشتاز فناوری گوشی های هوشمند  موبایل بوده است و به عنوان اولین کشور موفق به پیاده سازی شبکه LTE-A در اوایل سال جاری شده است همچنین دولت کره جنوبی از ارائه نسل 5 اینترنت در سال 2020 خبر داده است .

شرکت های بزرگ گوشی سازی هم در حال تلاش برای اجرای موفقیت آمیز 5G بر روی گوشی های هوشمند هستند .اوایل سال جاری میلادی  شرکت سامسونگ اعلام کرده است که موفق به دستیابی و توسعه فناوری 5G شده است این شرکت کره‌ای به راه حل جدیدی برای ارسال و انتقال اطلاعات با حجم بسیار بالا و باند فرکانس عالی اشاره کرده.

علاوه بر تولید کنند گانی مانند سامسونگ و ال جی ، حامل های سخت افزاری تلفن همراه مانند SK Telecom ،KT ، LG Uplus سخت در تلاش هستند تا به عنوان اولین کسانی باشند که 5G را می آورند . در مجموع 1570000000 دلار برای 7 سال  آینده سرمایه گذاری شده است تا 5G تا سال 2020 به صورت تجاری در اختیار مردم قرار گیرد.

کمیسیون اروپا در حال حاضر بیش از 948 میلیون دلار برای پژوهش و فناوری 5G سرمایه گذاری کرده است .

نظر شما در مورد نسل 5 ارتباطات چیست؟

منبع : wpcentral

چطور بود !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا