اخباراخبار XBOXاخبار مایکروسافتاخبار ویندوز 10 موبایل

تلاش‌ها برای پر کردن جای خالی کورتانا در بخش یادآوری‌های اکس باکس وان

کورتانا باز‌هایی که از این دستیار بر روی Xbox One استفاده کرده‌اند حتما تا حالا متوجه غیبت عجیب این خانم در بخش مهی همچون یادآوری‌ها (reminders) شده‌اند.

با ویندوزایران همراه باشید تا قابلیت‌های شگفت‌انگیز کورتانا را در اکس باکس وان بدانیم.

cortana-halo-4

برای اطلاع آنانی که نمی‌دانستند عرض می‌کنیم که اگر از کورتانا در ویندوز 10 کامپیوتر یا موبایل بهره می‌گیرید، می‌توانید با استفاده از زبان طبیعی یک یادآوری (reminder) بسازید. کافی است بگویید: Hey Cortana, remind me to pick up milk at 5 pm (سلام کورتانا، یادم بینداز تا ساعت 5 عصر شیر بردارم.) کورتانا این اطلاعات مورد نیازش را در دفترچه یادداشت خود ثبت می‌کند و بسته به این که کدام دستگاه‌تان روشن و متصل باشد پیام هشداری به کامپیوتر یا موبایل شما می‌فرستد.  همچنین می‌توانید شرایطی را براساس موقعیت مکانی، زمان و حتی وقتی کسی با شما تماس می‌گیرد اضافه کنید.

شوربختانه کورتانا هنوز نمی‌تواند در Xbox One چیزی را یادآوری کند اما ظاهرا اوضاع قرار است تغییر کند.

زک جانسن، سرپرست توسعه کورتانا در Xbox One، خاطرنشان کرده است که یادآوری‌ها برای کنسول‌های بازی حکم جنس انباری را دارند! اما برای این که این یادآوری‌ها در ویترین گذاشته شوند کارهای شده است!

جانسن گفته است: «کارمان را از همین ماه شروع کرده‌ایم اما هنوز چیزی از آب درنیامده است.»

زمانی هم برای انتشار خبر اعلام نشده ولی آدم ذوق‌مرگ می‌شود اگر ببیند کورتانا می‌تواند دیر یا زود در همه دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 به شکلی عضوی از خانواده حضور داشته باشد.

زمانی که Xbox One با Universal Windows Platform درآمیزد آن وقت کورتانا نشان می‌دهد که آب نمی‌بیند وگرنه شناگر قابلی است! دیر نیست که ببینید کورتانا مستقیما از Xbox برایتان تاکسی خبر می‌کند بدون این که مزاحم بازی شما شود که یادآوری کند: «برو تلفن را بردار و تاکسی بگیر!»

  مایکروسافت بیلد 14393.594 را برای حلقه پینمایش ویندوز 10 دسکتاپ منتشر کرد

کورتانا همچنین می‌تواند با سرویس‌های اوتوماسیون خانگی مثل اینستیون (Insteon) یکی شود و مهار دستگاه‌هایی مثل چراغ‌ها و… در دست بگیرد!

چطور بود !

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا