اخباراخبار ویندوز 10 موبایلبرنامه

تبدیل گفتار به نوشتار در ویندوز موبایل 10 بوسیله برنامه “دیکته”

در ویندوز موبایل 10، به کمک برنامه “دیکته”(Dictation) میتوان به راحتی گفتار را به نوشتار تبدیل کرد. این برنامه برای دقیق تر شدن کار و بهره کشی کمتر از منابع موبایل از قابلیت تشخیص صدای کورتانا و سرویس های مبتنی بر Cloud بهره میبرد.

طراحی این اپلیکیشن بسیار ساده به نظر میرسد و قدرت تبدیل مکلمات به نوشتار دقیق و قابل قبول است. اما گاهی اوقات ممکن است برنامه لهجه ی شما را تشخیص ندهد و نتیجه مطلوب حاصل نشود.

طراحی برنامه “دیکته” اصلا پیچیده نیست، به صورتی که تمام گزینه ها و ویژگیهای برنامه در یک صفحه جا شده است. دکمه های کنترل در زیر صفحه قرار دارند که عبارت اند از: شروع دیکته، پاک کردن و ایمیل کردن.

Dictation-App-Main

همینطور که صحبت میکنید کادر بزرگی که بیشتر صفحه را پوشانده است، به تدریج با کلماتی که میگویید پر میشود. توسعه دهنده این برنامه پیشنهاد کرده است که سرعت ادای کلمات کمی پایین باشد تا مشکلی در عملیات صورت نگیرد. اما بررسی های صورت گرفته نشان میدهند که این برنامه حتی در صحبت کردن با سرعت بالا نیز عملکرد قابل قبولی از خود ارائه میکند. در حالت کلی پیشنهاد میکنیم در استفاده از این برنامه، سرعت گفتار خود را طوری تنظیم کنید که نه زیاد باشد و نه کم.

این برنامه کاربردی کلماتی همچون ویرگول(Comma)، فاصله(Period)، دونقطه(Colon) و … را که علائمی نگارشی هستند تحلیل میکند. اگر میخواهید سر خط بروید و پاراگرافی جدید را شروع کنید کافیست عبارت “New line” را به زبان بیاورید.

Dictation-App-Text

هنگامی که این برنامه متنی متفاوت با گفتار به شما تحویل میدهد، میتوانید با ضربه زدن به کادر مربوط به متن، آن را به صورت دستی اصلاح کنید. بعد از آنکه کارتان تمام شد میتوانید این متن را به خود یا دیگران ایمیل کنید. خوشبختانه قابلیت برجسته کردن، کپی و پیست کردن نیز در برنامه “دیکته” وجود دارد که به این ترتیب میتوانید متنها را کپی کنید و در برنامه های دیگری مثل word از آنها استفاده کنید.

Dictation-App-Landscape

در صفحه اصلی این برنامه، میتوانید به قسمت منوی نرم افزار(دکمه ای در گوشه ی بالا و سمت چپ) و “انتخاب زبان” مراجعه کنید. زبانی که انتخاب میکنید لازم است توسط دستیار کورتانا پشتیبانی شود تا در منوی انتخاب زبان برنامه برایتان ظاهر شود.( متاسفانه فعلا امکان استفاده از زبان فارسی مقدور نمیباشد)

  دانلود بازی Disney Bola Soccer برای ویندوز فون

میتوانید از “دیکته” در زمانی که میخواهید سریعا یادداشتی بردارید و قلم و کاغذ همراهتان نیست استفاده کنید. خواهید دید که در چنین مواقعی این برنامه کار را برایتان راحتتر خواهد کرد.

جمع بندی: این برنامه که برای تبدیل گفتار به نوشتار در ویندوز موبایل 10 به کار میرود، مناسب و کاربردی به نظر میرسد. نسخه ای رایگان و آزمایشی برای این اپلیکیشن موجود است اما برای استفاده از نسخه اصلی و کامل آن لازم است مبلغ 2.49 دلار پرداخت کنید.

چطور بود !

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    آیا این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی میکنه؟
    اگر پشتیبانی کنه عااالیه،برای کم و ناشنوایان خیلی نیاز دارن بهش
    اگر نه لطفاً برنامه مشابه با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی برای ناشنوایان معرفی کنید.
    کاش توسعه دهندگان ایرانی روی این برنامه کار کنن و زبان فارسی رو بهش اضافه کنن. فقط تبدیل گفتار به نوشتار فارسی
    شک ندارم اگر چنین بشه همه ناشنوایان گرایش پیدا میکنن به ویندوز فون

    1. سلام
      متاسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنه و فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی میکنه.
      در صورتی که برنامه مشابهی با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی برای ناشنوایان در استور دیدیم حتما معرفی میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا