اخبار مایکروسافت

لومیا 950 و 950 XL به فروشگاه های مایکروسافت می آید

lumia-950

 

   تا کمی قبل اگر شما می خواستید لومیا را بخرید، خرید به صورت پیش فروش تنها انتخابی بود که شما قبلا داشتید ولی  به تازگی مایکروسافت می خواهد این گوشی ها و پرچمدار های سال را در جا های مختلفی موجود کند تا هر کسی که بخواهد آن را بخرد، از این تلفن تمام عیار بی نصیب نماند. به امید خدا این گوشی ها از فردا در فروشگاه های مایکروسافت حضور خواهند داشت و اگر هم شما به آن ها علاقه داشتید می توانید یکی از آن ها را بخرید. البته این را هم بدانید که این خوش آمد گویی به مقر اصلی مایکروسافت یعنی آمریکا می باشد یعنی شما اگر در ایران حضور دارید یا باید صبر حضرت یعقوب را داشته باشید ( چون شاید کمی طول بکشد تا بخواهد با قیمت اصلی به ایران برسد ) و راه دوم هم مشارکت با یکی از اقوامی که در آمریکا هستند: با آن ها صحبت کنید تا یک را برای شما بخرد.

  لویما 950 و لویما 950 ایکس ال یکی از قوی ترین گوشی های تاریخ ویندوزفون می باشند و می توانند تمامی برنامه های مورد نیاز شما را به راحتی برای شما اجرا کنند که تمامی این کار ها بدون کوچک ترین لگ و مکثی انجام می شود. همان طور که می دانید یک سیستم عامل تاثر زیاد و به سزایی در اجرای برنامه ها دارد مثلا یک گوشی آیفون یا ویندوزفون از اندروید یک برنامه را به راحتی سریع تر باز می کنند این هم در شرایطی که سخت افزار کم تری دارند! بد نیست که نگاه کوچکی هم به مشخصات این دو پرچودار مایکروسافت بیاندازیم. لومیا 950، صفحه ی نمایشی با کیفیت WQHD یا (1440×2560) دارا است که جنس صفحه ی نمایش oled می باشد. همگی این ها در 5.2 اینچ است! دوربینی 20 مگاپیکسلی می کند  که از قالبیت هایی چون PureView camera می باشد و فلش ان توانایی نورپردازی به اندازه ی 3 فلش را داراست. دوربین سلفی یا همان جلویی مایکروسافت لومیا 5 مگاپیکسل است . حافظه ی داخلی آن 32 گیگابایت می باشد که اگر شما به فضای بیشتری احتیاج داشتید، می توانید با قرار دادن کارت میکرو اس دی تا سقف 2 ترابایت به حافظه ی خود اضافه کنید. ( فعلا کارتی با این حافظه نیامده و این قدرت در آینه ی نزدیک مورد استفاده قرار می گیرد. ) در باطن این دستگاه، اسنپ دراگون 808 می باشد که 64 بیت و  Hexa-core است، می باشد. 3 گیگابایت رم و سه هزار میلی آمپر باطری دارد.

  آفیس2016 در 22سپتامبر می آید.

  لومیا 950 ایکس ال هم تقریبا همان ویژگی ها را داراست و فقط کمی قوی تر می باشد. سه فلش دارد، صفحه ی نمایش  5.7 می باشد و تراکم پیکسلی آن به صورت 1440×2560 می باشد و صفحه ی نمایش هم از جنس OLED می باشد، دوربین سلفی 5 مگاپیکسل می باشد و 32 گیگابایت هم حافظه ی داخلی دارد و تا 2 ترابایت از کارت میکرو اس دی پشتیبانی می کند و 3300 میلی آمپر باطری دارد.

 مهم ترین تغییراتی که بین این دو پرچمدار مایکروسافت دیده می شود، 0.5 اینچ بزرگ تر بودن صفحه ی نمایش دیده می شود و 300 میلی آمپر هم باطری لومیا 950 XL اضافه شده است. این تغییرات به ازای 100 دلار اضافه شده اند. شما اگر اهل آمریکا هستید یا اگر یکی از اقوام شما در آمریکا زندگی می کند می توانید یک لومیا 950 را از اینجا و لومیا 950 XL را هم از اینجا سفارش بدهید.

چطور بود !

امیرمحمد البرزی

علاقمند به رایانه، اینترنت و دنیای مجازی و به اشتراک گذاری آموخته ها. بسیار خرسند خواهم شد اگر با پیام های خود موجب بهبود نوشته ها و داشته های هم بشویم.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا