اخباراخبار مایکروسافتاخبار ویندوز 10 موبایل

مایکروسافت لغو شدن پروژه ی Astoria را تایید کرد

project-astoria

مایکروسافت اخیرا تایید کرد که آنها بیش از این بر روی توسعه پروژه آستوریا کار نخواهند کرد، مایکروسافت در اوایل سال گذشته میلادی در کنفرانس بیلد 2015 از پروژه ای رونمایی کرد که قابلیت شبیه سازی برنامه های آندروید و ios را برای کاربران و توسعه دهندگان فراهم می آورد و این خبر بسیاری از کاربران را شگفت زده و خوشحال کرد زیرا با این حرکت مایکروسافت فاصله تعداد اپلیکیشن های اندروید و ioS با ویندوز فون را کمتر می کرد و توسعه دهندگان میل و رغبت بیشتری به این سیستم عامل پیدا می کردند ، “Astoria” پروژه ای بود که به توسعه دهندگان اجازه میداد با استفاده از کدهای آندروید خود ، برنامه های ویندوز فونی بسازند و”Islandwood” که برای ساخت برنامه های ویندوز فونی از برنامه های iOS برنامه ریزی شده معرفی نمود ولی برای مدتی کثیری هیچگونه بروزرسانی ای در مورد اخبار پروژه ی Astoria در دسترس نبود.

 

“کوین گالو” از تیم مایکروسافت دلایل لغو شدن پروژه ی “Astoria” را اینگونه توضیح داد :

ما بازخوردها و نظرات بسیازی را دریافت نمودیم که دو تکنولوژی برای شبیه سازی برنامه های آندروید و iOS غیرضروری است و انتخاب بین آنها برای توسعه دهندگان گیچ کننده خواهد بود. ما با دقت فراوان تمامی بازخوردها را در نظر گرفتیم و تصمیم گرفتیم بر روی پروژه شبیه سازی برنامه های iOS برای ویندوزفون (پروژه islandwood) تمرکز کنیم و آنرا تبدیل به تنها انتخاب برای شبیه سازی برنامه های موبایلی برای دستگاه های مجهز به ویندوز 10 منجمله Xbox و رایانه های شخصی کنیم.برای توسعه دهندگانی که هنوز در حال تحقیق درباره ی شبیه ساز برنامه های آندروید هستند شدیدا پیشنهاد میکنیم به شبیه ساز iOS و Xamarin که راه حل های خوبی هستند ا نگاهی داشته باشند.

 

اما خبر خوب این است که هنوز مایکروسافت به صورت جدی در حال کار برای آماده سازی پروژه ی islandwood است. تنها در هفته گذشته آنها بروزرسانی ای شامل اولین پیش نمایش ARM32 را منتشر کرد. تا به حال مایکروسافت بر روی پوشش رابط کاربری نرم افزارها برای توسعه دهندگان بازی ها تمرکز کرده بود اما حالا به نظر میرسد آنها در حال کار بر روی شبیه ساز پوشش رابط کاربری برای تمامی برنامه ها با اضافه کردن پشتیبانی از فریم ورک های بیشتر هستند.

کاربران ویندوز فون به شکیبایی و صبر معروف هستند ، حالا باید منتظر برنامه های iOS در ویندوز استور در ماه های آینده باشیم.

  اولین بروزرسانی آپدیت ساین برای لومیا 930

 

چطور بود !

M@JiD

you can't make an omelette without breaking eggs

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا