اخباراخبار مایکروسافت

اسکایپ جدید مایکروسافت برای لینوکس + دانلود از ویندوزایران

شرکت مایکروسافت اعلام کرد اسکایپی برای لینوکس طراحی کرده که دارای امکانی نظیر ارسال بازخورد (feedback) است.

به گزارش ویندوزایران و به نقل از سایت اینترنتی ویندوزسنترال، مایکروسافت روز گذشته (24 تیر 95) بیان کرد که اسکایپ کاملا جدیدی برای لینوکس طراحی کرده که هم‌اکنون در مرحله آلفا است اما قابل دریافت برای کاربری و امتحان کردن است.

skype-logo

از آن جا که نسخه آلفای این اسکایپ در دسترس است (چون هنوز تمام نشده بنابراین در مرحله پیش از بتا به سر می‌برد) همچنان فاقد ویژگی‌های زیادی است و احتمالا مملو از ایراداتی است که باید ضمن کار مشخص شوند. خوشبختانه مایکروسافت می‌گوید نسبت به پلتفرم لینوکس احساس تعهد می‌کند. از این رو، امیدوار است که کاربران نسخه جدید اسکایپ لینوکس، برای تکمیل فرآیند این برنامه بازخوردهای خود را ارسال کنند.

اسکایپ جدید برای لینوکس کاملا جدید است و با نسخه قبلی تفاوت اساسی دارد. نسخه قدیمی اسکایپ لینوکس متاسفانه دچار اشکالاتی شده بود که کاربران به هر طریقی که بود با آن‌ها کنار می‌آمدند. اسکایپ جدید قادر به اشتراک‌گذاری عکس، فیلم، شکلک و بسیاری موارد دیگر است.

مایکروسافت از مشتریان اسکایپ تقاضا کرده تا با ارسال بازخورد به گروه اسکایپ، او را در امتحان نسخه جدید این برنامه یاری کنند:

«کار ما تنها با دریافت بازخورد شما بهتر می‌شود. با توجه به این که نسخه جدید اسکایپ را برای لینوکس توسعه داده‌ایم نیاز به این داریم که شما با این برنامه کار کنید، بازخورد بفرستید و به ما در اولویت‌بندی ویژگی‌های آن کمک کنید. در آینده متوجه خواهید شد که با نسخه آلفای اسکایپ برای لینوکس، که برخوردار از طراحی نسل جدید برنامه‌نویسی است، کاربر قادر خواهد بود تا در پلتفرم‌های ویندوز، مک، آی‌او‌اس و اندروید با دوستان و خانواده‌اش تماس برقرار کند اما نمی‌تواند از نسخه قبلی اسکایپ برای لینوکس تماس بگیرد یا چیزی دریافت کند.»

شرکت مایکروسافت همچنین اعلام کرده کاربرانی که در حال استفاده از Chromebooks و مرورگر Chrome بر روی لینوکس هستند اکنون می‌توانند از طریق وب‌سایت آنلاین اسکایپ با استفاده از پلاگین WebRTC اسکایپ تماس برقرار کنند که این مورد به نوبه خودش خبر بزرگی است.

  ایسوس و معرفی AIO جدید Zen Aio ZN220ICUK-I57200U

به هر تقدیر، مایکروسافت با در پیش گرفتن رقابت با WhatsApp و iMessage و بسیاری از پلتفرم‌های ارتباطی دیگر تلاش دارد تا اسکایپ را به مثابه برنامه جهانی گپ و گفت‌وگو جا بیندازد. ارایه نسخه به‌روز شده اسکایپ در لینوکس قطعا با پیشرفت اجتماعی لینوکس قرین خواهد بود.

چنان چه شما نیز درصدد استفاده از اسکایپ جدید هستید می‌توانید اسکایپ مخصوص لینوکس را از قسمت اطلاعات و لینک دانلود سایت ویندوزایران دریافت کنید.

چطور بود !

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا