اخباراخبار مایکروسافت

سرفیس پرو 3 مایکروسافت در ایستگاه فضایی بین‌المللی!

برای نخستین بار در طول تاریخ ، به عنوان بخشی از تجربه ترتیب بیومولکول که توسط ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی صورت پذیرفت ، DNA به شکلی موفقیت آمیز در خارج از نیروی جاذبه ترتیب دهی شد .

rsz_128f0462_sequencer_1

توانایی تدام حیات DNA به مثابه ارگانیسم های زنده در فضا نوعی تغییر دهنده قاعده رایج است که به مدد آن جهان جدیدی از علم  و احتمالات پزشکی را پیش رو می گشاید .

ناسا امروز علاوه بر انتشار این خبر تصاویری نیز از ایستگاه فضایی بین المللی ارایه داد . همچنانی که از تصویر این مطلب برمی آید ، دستگاه مایکروسافت سرفیس پرو 3 در ایستگاه فضایی مورد استفاده فضانوردان قرار گرفته است .

برای ترتیب دهی DNA ، فضانوردان از دستگاه ترتیب گذار DNA با نام تجاری MinION بهره می برند که حاصل تلاش های فن آورانه دانشگاه آکسفورد در زمینه نانو حفره است . دستگاه قابل حمل MinION با باتری های مصرفی کار می کند که حاوی نانو حفره اختصاصی که دستگاه را متناسب با آزمایش های لازم حساس می کند. 

دستگاه MinION از طریق USB به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل می شود و در این صورت دیگر نیازی به محاسبه های زیرساختی اضافی برای ترتیب گذاری DNA نیست. همچنانی که همه شما می دانید ، دستگاه سرفیس پرو 3 از درگاه USB 3.0 در اندازه کامل برخوردار است که آن را برای انجام چنین کارهایی ایده آل کرده و کمک شایانی به فضانوردان در کسب موفقیت‌های فضایی می کند.

چطور بود !

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا