آموزش هاآموزش ویندوز 10

چه زمانی از پین و چه زمانی از پسورد در ویندوز استفاده کنیم؟

قطعا میدانید که باید از اطلاعات کامپیوتر شخصی، گوشی همراه و حساب های کاربری خود محافظت کنید؛ به این منظور، آیا حتما لازم است از پسوردهای طولانی و پیچیده استفاده کنیم؟!

پین یا پسورد؟شاید در نگاه اول تفاوت این دو از هم واضح به نظر برسد، اما بیایید یکبار دیگر با هم این موضوع را بررسی کنیم.

همانند پسورد(Password)، پین(PIN:Personal Information Number) نیز به شما این امکان را میدهد تا در جاهایی که لازم است هویت خود را اثبات کنید، تا هیچ احدی حق دسترسی به اطلاعات شما را نداشته باشد. تفاوت واضح این است که پین محدود میشود به ارقام یک تا 9، درحالی که پسورد ارقام، حروف بزرگ و کوچک و نشانه های مختلف را شامل میشود. حال بیایید مزایا و معایب هریک را بررسی کنیم.

پین چیست و چگونه کار می‌کند؟

پین ها را میتوان به راحتی تایپ کرد، مخصوصا هنگامی که از صفحه لمسی استفاده میکنیم. با وجود گزینه های کمتر، میتوانید بدون دردسرِ لمس کردنِ تعداد زیادی از دکمه های کوچک، به تعداد محدودی از دکمه های بزرگ بسنده کنید!

2

حال این سوال مطرح است که چرا برخی افراد از پسورد استفاده میکنند؟ چون امنیت برایشان بسیار مهم است. در پین برای هر کاراکتر 10 گزینه در اختیار دارید(ارقام یک تا 9) اما در پسورد از هر 95 گزینه ی موجود( بسته به این که تمام کاراکترهای موجود بر کیبوردتان و همینطور فاصله مورد قبول باشد) میتوانید بهره ببرید. مشخص است که هرچه تعداد گزینه ها بیشتر باشد،  شکستن پسورد دشوارتر خواهد بود.

چنین تفاوتی در گزینه های پین و پسورد، چقدر میان این دو اختلاف ایجاد میکند؟

10 میلیارد حالت مختلف را میتوان برای یک پینِ 10 کاراکتری متصور شد. اما 59,873,693,923,837,900,000 حالت متفاوت برای یک پسورد 10 کاراکتری وجود دارد!!

جالب است بدانید، یک پسورد 10 کاراکتری برای یک “پسورد” کوتاه و عادی است؛ درحالی که یک پین 10 رقمی به طور غیر معمول و نامتعارفی طولانیست. به این خاطر که اغلب از پین های 4 و 6 رقمی استفاده میشود.(10,000 و 1,000,000 حالت مختلف)

  5 نکته برای فیلمبرداری بهتر در لومیا

با وجود پسورد، چرا برخی افراد از پین استفاده میکنند؟

خطر هک شدن پسورد غالبا در اینترنت وجود دارد، پس اینجاست که باید امنیت و محافظت را جدی تلقی کرد. پسوردها برای حساب های کاربری آنلاین بسیار ایمن تر هستند.پین ها نیز برای بازگشایی دستگاه هایی که در دستتان است، به قدر کافی ایمن هستند. با این حال پیشنهاد میشود از پین های 6 کاراکتری(یا بیشتر) استفاده شود.

لازم به ذکر است که این تفاوت و اختلاف به خوبی در ویندوز 10 به نمایش گذاشته شده است.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا