اخباراخبار ویندوز 10 موبایل

جدیدترین و جالب‌ترین تبلت هوآوی مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 است

Huawei MateBook تبلتی است مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 که سال 2016 در کنگره جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا معرفی شد. در ادامه قصد داریم تا با این تبلت ویندوزی قدرتمند بیش‌تر آشنا شویم. پس با ویندوزایران همراه باشید.

Huawei_MateBook-tech-boom.com-02

در بخش مشخصات فنی این تبلت اعلام کردند که از صفحه نمایش 12 اینچی با تکنولوژی IPS و رزولوشن2160 × 1440 پیکسل، پردازنده Intel Core سری M از نسل ششم، هشت گیگابایت رم DDR3 LP، 512 گیگابایت حافظه داخلی، وای فای و ماژول باطری 33.7 Wh برخوردار است و نیز با استفاده از صفحه کلید و پد لمسی می‌توانید این دستگاه را به لپ‌تاپ 2 در 1 تبدیل کنید. تبلت Huawei MateBook در دو رنگ طلایی و نقره‌ای تولید شده است.

از سوی دیگر، این تبلت دارای طراحی جدید، جذاب و بسیار خوشایندی است. تکنولوژی شگفت‌انگیز این دستگاه طراحی و کیفیت عالی آن است که دهان حیرت همه را باز می‌کند! هوآوی پس از عرضه P9 نورسیده، اینک MateBook را بر صدر نشانده و با آن فخر می‌فروشد!

تا بفهمید با دستگاهی طرف هستید که از پا تا به سر تغییر کرده قیمت آن با 999 یورو شروع می‌شود. کسی که MateBook را با خود به خانه می‌برد صاحب تبلتی است که پردازنده Intel Core سری M از نسل ششم، چهار گیگابایت رم و 128 گیگابایت دیسک حالت جامد (SSD) دارد. در ضمن می‌توان صفحه کلید به آن متصل کرد و از Huawei MatePen پشتیبانی می‌کند. مشتریانی که به همراه این تبلت مبدل MateDock هم بخواهند باید 11990 یورو بپردازند. اما ارزشش را دارد.

مشخصات فنی MateBook حایز اهمیت هستند. نخست به این دلیل که صفحه نمایشگر 12 اینچی IPS دارد که این امکان را فراهم می‌کند تا تصاویر در آن با اندازه‌های بزرگ 2160 × 1440 پیکسل و زاویه دید با پهنای 160 درجه دیده شوند. دومین این که این تبلت مجهز به دوربین پنج مگاپیکسلی است و فقط 640 گرم وزن دارد.

  آیا اپل از روی ویندوز 10 تقلب می کند؟

Huawei_MateBook-tech-boom.com-03

تبلت Matebook با هدف کاربری در عرصه تجارت و بازی ساخته شده است. شما تنها با یک لمس می‌توانید صفحه کلید این تبلت را در اندازه بزرگ 1.5 میلی‌متری قرار دهید و اشتباهات تایپی را به حداقل برسانید. پس از آن نوبت به پردازنده Intel Core سری M از نسل ششم این دستگاه می‌رسد که قدرت و سرعت را به طور همزمان در اختیار شما می‌گذارد زیرا دارای دو هسته 3.1GHz، سیستم عامل ویندوز 10 Home، مجموعه آفیس از پیش نصب شده، چهار گیگابایت رم، 1208 گیگابایت حافظه SSD و وای فای 2.4 GHz است. بدیهی است که حس‌گر نور محیط، شتاب‌سنج، گردش‌نما (gyroscope) و امکان لمس همزمان از دیگر ویژگی‌های تبلت Huawei MateBook است.

بدنه این تبلت از مواد گرافن و تکنولوژی طراحی هشت لایه ساخته شده که باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شود و عاملی است تا دستگاه ساعت‌ها بدون گرم شدن کار کند. همچنین باطری Matebook از نوع لیتیوم 33.7Wh است که انرژی 9 ساعت کار مداوم با آفیس مایکروسافت را فراهم می‌آورد. ضمن این که می‌توانید به مدت 9 ساعت فیلم ببینید یا 29 ساعت موسیقی بشنوید. خلاصه به قول خود هوآوی همه این‌ها را تا به چشم خودتان نبینید باور نمی‌کنید!

کلام آخر این که از این تبلت همچنین می‌توان در تهیه یادداشت، طراحی و رسم نقشه‌های دقیق و مواردی از این دست سود جست چون مجهز به حسگری است که حساسیت فشار را تا 2048 سطح تشخیص می‌دهد و این خصیصه باعث ایجاد نهایت دقت در آن می‌شود. همین مورد آخر از همه جذاب‌تر است.

Huawei_MateBook-tech-boom.com-04

چطور بود !

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا