اخبار

نخست وزیر انگلیس خواهان ممنوعیت مسنجر های رمزنگاری شده شد

WhatsApp_lead_Lumia_730_bluekeyboard

 

در پی حملات تروریستی اخیر در فرانسه، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از ممنوعیت مسنجرهای رمزنگاری شده حمایت کرد. با توجه به گزارش جدید، کامرون اشاره کرد که این اپلیکیشن های ارتباطی رمزگذاری شده می تواند شامل: واتساپ ، اسنپ چت ، و iMessage اپل باشد.

از منبع مستقل :

نخست وزیر امروز گفت که استفاده از روش های ارتباطی که پیام ها نمی توانند توسط سرویس های امنیتی خوانده شوند باید متوقف شوند. اما این می تواند شامل برنامه های اجتماعی و چت محبوب که داده های خود را رمزگذاری می کنند، مانند واتساپ باشد.

برای توجیه چنین اقدامی، کامرون توسط به نقل از ارز تکنیکا عنوان کرد و  موارد زیر را گفت:

“می خواهیم اجازه دهیم تا وسایل ارتباطاتی که خواندن آن(توسط دستگاه های امنیتی) به سادگی امکان پذیر نمی باشد استفاده شود؟” کامرون روز دوشنبه در حالی که ذر کنفرانسی در باره ی  برنامه های مانند واتساپ، اسنپ چت، و دیگر خدمات رمزگذاری شده بود گفت. “پاسخ من به این سوال است:” نه، ما نباید احازه دهیم. “

این یک نبرد بسیار بزرگ در حریم خصوصی است تا اسمارت فون ها بیشتر و در همه جا حاضر باشند،جاسوسی و تجسس در حریم خصوصی مسئله جدیدی نیست،پارسال بود که سازمان امنیت آمریکا متهم شد توسط برج های مخابراتی جعلی اقدام به جاسوسی از شهروندان کرده، و چند روز بعد یک لایحه که سازمان امنیت آمریکا میتوانست میزان بیشتری جاسوسی کند توسط مجلس سنا تصویب شد.

us-spy-fake-tower-press-wsj

به طور کلی دولت ها علاقه مند به جاسوسی در حریم خصوصی هستند و وجود رمزنگاری در اسمارت فون ها برای آنها آزار دهنده است، با این حال به خاطر داشته باشید صحبت از ممنوعیت به این مفهوم نیست که چنین اقدامی عملی و ممکن است،اما این میتواند به استفاده بیشتر مردم از اپلیکیشن های رمزنگاری شده به سبب عدم تعرض به حریم خصوصی آنها شود،و در صورت ممنوعیت تعداد کمی از اپلیکیشن ها در انگلستان باقی خواهد ماند.

  برنامه ضبط صدا (Voice Recorder) ویندوز با ظاهری جدید بروز شد

نظر شما چیست؟

چطور بود !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا