آموزش هاآموزش های تخصصیآموزش ویندوز 10اخباراخبار مایکروسافت

نسخه 64 بیتی مایکروسافت آفیس برای «مک» در راه است

اپل از سال 2011 یعنی زمانی که Mac OS X 10.7 Lion منتشر شد از مک‌های 32 بیتی پشتیبانی نکرده است. همه می‌دانند اصولا مدتی طول کشید تا اپل مک 32 بیتی را ساخت. به همین دلیل شما نیز ممکن است فکر کنید که آفیس 2016 برنامه‌ای 64 بیتی است. ولی نیست. در ادامه با ویندوزایران همراه باشید.

امروز سرانجام مایکروسافت تصمیم به ساخت بیلد 64 بیتی این محصول گرفت ولی در حال حاضر تنها مخصوص Office Insiders است و بس.

چنان چه نمی‌دانید که چرا مایکروسافت تاکنون نسخه 64 بیتی آفیس را برای مک نساخته است وقت‌اش فرارسیده تا این موضوع اندکی روشن شود. قبل از هر چیز برنامه‌های کاربردی 32 بیتی و افزونه‌هایش (add-ins) با آفیس 64 بیتی کار نخواهد کرد. در حقیقت، اگر بنا داشته باشید آفیس را روی مایکروسافت نصب کنید، نسخه 32 بیتی آن به عنوان نسخه توصیه (Recommended) ارایه می‌شود.

البته افزونه‌ها برای مک جدید هستند و این ویژگی در کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد 2016 مایکروسافت اعلام شد.

بسیار خوب، حالا چه اتفاقی افتاده است؟ قصه‌اش ساده است؛ توسعه‌دهندگان نسخه 64 بیتی آفیس را خواسته‌اند. در واقع، یکی از کاربران گفته که او ویندوز را در مک پارتیشن‌بندی کرده و توانسته آن را بالا بیاورد و از آفیس 64 بیتی استفاده کند. توسعه‌دهندگان اما فضاهای آدرس (address spaces) بیش‌تری طلب می‌کنند.

شما اگر می‌خواهید آفیس 64 بیتی را برای مک امتحان کنید، حتما باید آفیس اینسایدری باشید. اگر هم که هستید، گزینه ارتقا به 64 بیتی در اختیار شما است. اما اگر نیستید ناگزیر باید از طریق AutoUpdate ثبت‌نام کنید که در این باره لازم است به Help -> Check for Updates بروید.

4/5 - (1 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. کاربران مک هم میتونن مثل کاربران ویندوز از نسخه های کرک شده استفاده کنند؟
    اصلا ویندوز که من اصل آفیسشو از پارتنر رسمی مایکروسافت سراغ دارم ولی مک داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا