آموزش هااخبار

به این 5 دلیل نباید از گوگل به عنوان موتور جستجو استفاده کرد!

سایت گوگل همه جا هست؛ در تلفن هوشمند، خودرو و حتی شاید در ساعت. اما بیشترین کاربر گوگل در کامپیوترهای دسکتاپ است.

تا به امروز نزدیک به 64 درصد کاربران اینترنت در جمعیت ایالات متحده آمریکا برای پیدا کردن موارد مورد نظر خود از گوگل استفاده می‌کنند.

google_photo_by_lightpoet_via_shutterstock

اگر از جمله کسانی هستید که تا حالا هر چه در اینترنت خواسته‌اید در گوگل جستجو کرده‌اید، وقت‌اش شده تا در مورد استفاده از اینترنت تجدید نظر کنید. در ادامه این مطلب پنج دلیل برای استفاده نکردن از گوگل به عنوان موتور جستجو بیان شده است.

1)گوگل رد شما را می‌گیرد

گوگل می‌گوید که رد شما را می‌گیرد تا خدمات بهتری به شما ارایه کند و در این زمینه شما را دستمایه تبلیغات خود قرار می‌دهد. این در حالی است که سایت‌های مشابه ممکن است استدلال کنند که فعالیت‌های آنلاین شما را به عنوان موارد شخصی و خصوصی حفظ می‌کنند.

اگر می‌خواهید تا فن‌آوری پیشرفته ردگیری گوگل رهایی پیدا کنید، گوگل را در یک تب مرورگر شخصی جستجو کنید، ردگیری جستجو را خاموش کنید یا از موتور جستجوی DuckDuckGo استفاده کنید که مبنای کارش بر این است که اطلاعات شخصی کاربر را ذخیره نمی‌کند.

2)انجام جستجوهای فنی بیش‌تر

موتور جستجوی گوگل هر قدر هم که باهوش باشد، وسعت نظر و قدرت موتور جستجوی Wolfram Alpha را ندارد. این موتور جستجو می‌تواند در مورد هر چیزی به شما اطلاعات بدهد حتی از ایستگاه‌های فضایی!

در حالی که گوگل محاسبه‌های ریاضی ابتدایی محدود به خود را دارد، سایت Wolfram Alpha قادر به انجام تبدیل به کسر متعارفی، آمار و احتمال و دیگر محاسبه‌های پیشرفته با دقت بالا است. حتی می‌تواند به شما بگوید که متداول‌ترین کلمات استفاده شده در آثار مشهور ادبیات کدام است!

3)جستجوی دقیق در اینترنت

اگر پس از جستجوی دقیق روی لینکی کلیک کردید، قاعدتا حفظ حریم خصوصی و امنیت نیست برایتان حایز اهمیت است. برای این که اطمینان حاصل کنید که شرکت‌های مانند گوگل شما را ردگیری نمی‌کنند، می‌توانید از مجموعه‌ای از بهترین موتورهای جستجو از قبیل DuckDuckGo یا Grams استفاده کنید.

  Galaxy Book دستگاه جدید سامسونگ با سیستم عامل ویندوز 10

بیشتر سایت‌های دور از دسترس از محدوده گوگل و مرورگرهای معمولی شما خارج هستند و به همین دلیل نیاز به ابزار تخصصی در این زمینه دارید. راهنمایی قبلی در خصوص دست یافتن به جستجوی دقیق در این مورد کافی است.

4)یافتن نتایج بهتر در جستجوی ویدئو

همه جا ورد زبان است که در زمینه جستجوی ویدئو موتور جستجوی Bing روی دست گوگل می‌زند. این ادعا دست کم در حد رابط کاربری و کیفیت نتایج جستجو صحت دارد چون ویدئوها را به شکل تصاویر بندانگشتی  ارایه می‌دهد و می‌توانید خیلی سریع پیش نمایش ویدئو را ببینید.

بدون نیاز به رفتن به یوتیوب شما فیلترهایی دارد که به راحتی در دسترس هستند. مدت زمان ویدئو، زمان، وضوح و منبع نیز در موتور جستجوی Bing مشخص است.

5)کسب درآمد

چنان چه ساکن ایالات متحده آمریکا هستید، می‌توانید از پاداش‌های مایکروسافت (که به تازگی با نام پاداش‌های بینگ شناخته شده‌‌اند) استفاده کنید. با این کار کوپن‌های اعتباری جستجو در اینترنت به شم تعلق می‌گیرد، قابلیت‌های جدید دریافت می‌کنید و پیشنهادهای ویژه‌ای به شما می‌شود.

کوپن‌های اعتباری را می‌توان در سایت‌هایی از قبیل آمازون، گیم استاپ و همچنین خدمات آنلاین و خرید نرم‌افزار برای اکس باکس، اسکایپ و… هزینه کرد.

چطور بود !

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. این رو نصب کردم Nokia_Suite در خود این برنامه هم کانکت به اینترنت داره ولی اپراتور زده ایرانسل من از سیم همراه اول دارم استفاده میکنم واسه همین در این نرم افزار وصل نمیشه

    1. رومینگ گوشی تون فعاله .. رومینگ رو قطع کنید و بعد از اون دوباره شبکه رو جستجو کنید و به صورت دستی روی ام سی آی بذارید

  2. در ویندوز ۷ وصل میشه خوبه ولی در ۱۰ علامت اینترنت میاد رو گوشی به صورت ناقص و کم رنگ و در این مرخله این عبارت رو مینویسه
    verifying user name and password
    و در نهایت ارور ۶۲۸ میده

    1. خب این که ارور یوزر پسوورد میده که نمیتونه کامل ش کنه !
      درایور گوشی رو روی ویندوز ۱۰ نصب کردی ؟! همون پی سی سوئیت منظورمه

  3. کشور و منطقه رو ایالات متحده هست البته تا چند روز پیش خوب بود از امروز اینطور شده ولی بقیه قسمت های استور فارسیه و خوبه همین پایین صفحه اینطور شده
    یک سوال دیگه من با نوکیا ۵۸۰۰ از طریق دیال آپ وصل میشم با *۹۹# به اینترنت با کامپیوتر خوبه اما در ویندوز ۱۰ باید بگم که دو ویندوز نصبه رو کامپیوترم ۷ و ۱۰ ولی در وین ۱۰ کانکشن دیال آپ میسازم و مودم نوکیا هم شناسایی میشه ولی به اینترنت وصل نمیشه راه خاصی داره؟
    ممنون خیلی شما زحمت میکشین

    1. زمانی که مودم نوکیا رو بهش شناسوندی، زمانی که از طریق دیال آپ کانکنت میشی، ببینید که هنوز روی مودم نوکیا کانکنت میشه یا نه ! در ضمن .. مودم خود سیستم رو از طریق Device Manager حذف کن و یهو مودم رو تغییر یا همون سوئیچ کنه. چون این کار رو اون زمانی که ۵۸۰۰ داشتم، انجام میدادم
      منتظر نتیجه ش هستم و بهم اطلاع بدید ..

  4. سلام در استور گوشیم در پایین صفحه دسته های رو که مثلا مینویسیه امنیت یا اجتماعی ، سرگرمی و غیره حالت چینی شده البته چینی نیست حالت شکلک چینی شده راهی هست درستش کنم؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا