اخبار

ویندوز 10 با 53 میلیون نصب 4.95 درصد از بازار را به خود اختصاص داد

screen_shot_2015-08-10_at_9.58.31_am_story

کمی کمتر از 3 هفته از انتشار ویندوز 10 توسط مایکروسافت برای کاربران در سراسر دنیا می گذرد و با بازخوردهای مثبتی از سوی سراسر وب مواجه شده است و به سرعت در حال نفوذ بین کاربران است و سهم خود را از بازار هر روز بیشتر می کند.

با توجه به منابع ما در حال حاضر تعداد نصب های ویندوز 10 از 53 میلیون عبور کرده و طبق امارهای StatCounter  ویندوز 10 4.95 درصد از سیستم عامل های دنیا را تشکیل می دهد و در زمان اوج ان ویندوز 10 در هر ثانیه بر روی 1500 دستگاه نصب شده است.

با توجه به امارهای NetMarketshare ویندوز 8.1 13.09 درصد از بازار را تا اواخر جولای در دست داشته است و OS X 10.10 نیز 4.74 درصد را در اختیار داشته که ویندوز 10 از اخرین نسخه سیستم عامل اپل پیشی گرفته است. اما در مقایسه با StatCounter امارهای NetMarketshare همیشه کامل نبوده است زیرا این دو داده های خود را بصورت متفاوتی جمع اوری می کنند. اما باز هم امار این دو سیستم عامل بسیار به هم نزدیک است و به صورت قطعی نمی توان گفت ویندوز 10 از OS X یوسمیتی پیشی گرفته است.

ما کنجکاو هستیم تا بدانیم مایکروسافت کی امار نصب ویندوز 10 را بروزرسانی می کند. انها اخرین بار از نصب 14 میلیون ویندوز 10 سخن گفتند. ویندوز 10 را از لحاظ فروش نمی توان با ویندوز 7 یا 8 مقایسه کرد زیرا این دو پولی بودند اما ویندوز 10 برای بسیاری از کسانی که ان را دریافت کردند رایگان بوده است.

تاکتیک مایکروسافت برای رایگان کردن سیستم عامل برای مشتریانی که از ویندوز 8.1 یا 7 استفاده می کنند بنظر میرسد از دست دادن سود باشد اما براساس توزیع سیستم عامل ها تا به امروز این کار یک برد بزرگ است زیرا عاملی که باعث موفقیت یک سیستم عامل می شود جلب نظر توسعه دهندگان به ان سیستم عامل و غنی شدن فروشگاه ان است که مایکروسافت نیز بدنبال چنین موفقیتی است.

چطور بود !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا