اخبار

ایلان ماسک می خواهد توییتر را به قیمت 43 میلیارد دلار بخرد

سرمایه گذاری اخیر ایلان ماسک در توییتر باعث شده اخبار و شایعات زیادی در این زمینه به بیرون منتشر شود. بنیانگذار تسلا ابتدا 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرد و به او پیشنهاد شد که در هیئت مدیره شرکت بنشیند، سمتی که او آن را رد کرد. سپس، سهامداران از او به دلیل کاهش مصنوعی قیمت سهام توییتر با افشا نکردن به موقع سرمایه‌گذاری خود به SEC شکایت کردند.

اکنون، به نظر می رسد بالاخره متوجه شدیم که چرا مدیر اجرایی کرسی هیئت مدیره را رد کرد. اگر ماسک این سمت را می پذیرفت، قانوناً موظف بود که بیش از 14.9 درصد از سهام شرکت را خریداری نکند یا آن را تصاحب کند. از آنجایی که او دیگر به این قوانین پایبند نیست، ایلان ماسک پیشنهاد خرید کل شرکت را به مبلغ 43 میلیارد دلار با نرخ 54.20 دلار برای هر سهم داده است.

در یک پرونده نظارتی SEC، ماسک به رئیس هیئت مدیره توییتر گفته است:

من در توییتر سرمایه گذاری کردم زیرا به پتانسیل آن برای تبدیل شدن به بستری برای آزادی بیان در سراسر جهان اعتقاد دارم، و معتقدم آزادی بیان یک الزام اجتماعی برای یک دموکراسی کارآمد است.

با این حال، از زمانی که سرمایه گذاری خود را انجام داده ام، اکنون متوجه می شوم که این شرکت نه رشد خواهد کرد و نه به این امر اجتماعی در شکل فعلی آن خدمت می کند. توییتر باید به عنوان یک شرکت خصوصی تبدیل شود.

در نتیجه، من پیشنهاد خرید 100٪ توییتر را به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی، 54٪ حق بیمه در روز قبل از شروع سرمایه گذاری در توییتر و 38٪ حق بیمه در روز قبل از اعلام عمومی سرمایه گذاری خود دارم. پیشنهاد من بهترین و آخرین پیشنهاد من است و در صورت عدم پذیرش باید در جایگاه خود به عنوان سهامدار تجدید نظر کنم.

توییتر پتانسیل فوق العاده ای دارد. من آن را باز می کنم.

https://twitter.com/elonmusk/status/1514564966564651008

صرافی دیگری نیز به ماسک گفته است که این بهترین و آخرین پیشنهاد او است و او قرار نیست تغییری در پیشنهاد خود دهد، زیرا این پیشنهاد در حال حاضر بیش از قیمت فعلی سهام است. او همچنین قصد دارد این شرکت را خصوصی کند.

  هفته آینده 700 کارمند مایکروسافت اخراج می شوند

اگر پیشنهاد ماسک پذیرفته نشود، ماسک اعلام کرده است که باید در موقعیت خود به عنوان سهامدار “بازنگری” کند، که اساساً به این معنی است که او سهام خود را رها خواهد کرد. مدیر اجرایی به شدت تاکید کرده است که تغییراتی که او در نظر دارد انجام دهد، تا زمانی که شرکت خصوصی نشود و مدیریت فعلی با او همکاری نکند، امکان پذیر نیست.

در حالی که این پیشنهاد روی کاغذ خوب به نظر می رسد، اظهارات ماسک در مورد آزادی بیان، خصوصی کردن شرکت و سایر تغییرات برنامه ریزی شده ممکن است زنگ خطری را برای برخی سهامداران به صدا درآورد.

حال باید دیگر سهامدارن توییتر چه واکنشی از خود نشان خواهند داد.

نظر شما در مورد خرید کامل سهام توییتر توسط ایلان ماسک چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
neowin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا