آموزش هاآموزش ویندوز 10اخبار مایکروسافتاخبار ویندوز 10 موبایل

TCP را در مرورگر Edge فعال کنید تا صفحات را با سرعت بیشتری باز کنید

یکی از مزایای خلق کردن یک مرورگر از صفر این است که میتوانید از بهترین تکنولوژیها و استانداردهای موجود برای وب استفاده کنید و در عین حال از موارد منسوخ شده و قدیمی پرهیز کنید. Microsoft Edge به آرامی در حال تبدیل شدن به یکی از مدرن ترین مرورگرهای موجود است که میتوان گفت هیچ رقیبی جلودارش نیست.

بازکننده سریع TCP در آخرین بیلدهای بروزسانی سالیانه ویندوز 10 موجود شده است. در این بخش سعی داریم تا این قابلیت را بررسی کنیم و دلایل نیاز شما به آن را برایتان شرح دهیم.

مدرن باشید

در Microsoft Edge مانند مرورگرهای اُپرا، کروم و فایرفاکس کاربران میتوانند از طریق تنظیمات about:flags ویژگیها و قابلیتهای جدید را فعال یا غیرفعال کنند. از طریق about:flags توسعه دهندگان و کاربران پیشرفته میتوانند قابلیتهای جدیدی را که هنوز در دست آزمایش است فعال کنند. برخی از اینها آزمایشی (beta) هستند به این خاطر که کنسرسیوم شبکه جهانی وب(W3C) درحال تثبیت کردن استانداردها برای استفاده همگانی است. در بعضی موارد آزمایشی بودن اینها به این علت است که مایکروسافت هنوز درحال توسعه این قابلیت است.

 microsoft-edge-browser

TFO) TCP Fast Open) چیست؟

بازکننده سریغ TCP وسیله ی توسیعی جدیدی است که جایگزین T/TCP (که از سال 1994 مورد استفاده قرار گرفته است) میشود. این قابلیت “سریع” تلقی میشود و دارای برخی رمزگزاری های اساسی است. بر اساس گفته گوگل، میتواند زمان باز کردن صفخات وب را 10 تا 40 درصد کاهش دهد، که به نظر بی نظیر است. 

tcp-fast-open

به طور خلاصه، هرچه بین دو سیستم با فاصله زیاد از هم که قرار است به هم وصل شوند، تاخیر کمتر باشد، بارگزاری با سرعت بیشتری صورت میگیرد.

فعال کردن بازکننده سریع TCP

aboutflags-1

فعال کردن این قابلیت در ویندوز 10 پی سی و ویندوز 10 موبایل، بینهایت ساده است.

  1. Microsoft Edge را اجرا کنید.
  2. در نوار آدرس عبارت about:flags را تایپ کنید.
  3. به پایین بروید تا گزینه Networking مشاهده شود.
  4. مربع مربوط به Enable TCP Fast Open را علامت بزنید.
  5. Microsoft Edge را دوباره راه اندازی کنید.(ببندید و دوباره باز کنید)
  دانلود کنید؛ برنامه آپدیت شده شریت مخصوص ویندوز 10 موبایل

البته مشابه تمامی قابلیتهای تجربه محور، ممکن است مشکلات و باگهایی وجود داشته باشد. مایکروسافت درحال جمع آوری اطلاعاتی است تا بتواند با استفاده از آنها این قابلیت را در آینده بهبود ببخشد. قطعا بازکننده سریع TCP به صورت پیش فرض در بروزرسانی سالیانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

aboutflags2

اگر با مشکلی مواجه شدید، به راحتی میتوانید از طریق مسیر ذکر شده این قابلیت را غیرفعال کنید. در بدترین حالت، کافیست در تنظیمات about:flags گزینه Reset all flags to default را انتخاب کنید تا تنظیمات به حالت اولیه بازگردد.

امیدواریم با استفاده از این مطلب، وبگردی سریعتری را تجربه کنید! همچنین میتوانید مشکلات خود را با ما درمیان بگذارید.

چطور بود !

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز….اطمینان حاصل کنید که مرورگرتان اخرین بروزرسانی را دریافت کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا