برنامه

27 برنامه اساسی که باید روی ویندوز 10 کامپیوتر نصب شوند (قسمت اول)

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ویندوز 10 این است که به رغم این که سیستم عامل جدیدی هست و مورد حمایت فضای ابری است، روی انواع سخت‌افزار شامل سخت‌افزار دسکتاپ، لپ‌تاپ، تبلت، تلفن همراه و حتی اکس‌باکس کار می‌کند.

گزارش ویندوز ایران به نقل از نوشته مارو هکیولک، نویسنده سایت ویندوزسنترال، حاکی است کاربر ویندوز 10 می‌تواند میلیون‌ها برنامه قدیمی دسکتاپ را در این سیستم عامل نصب و راه‌اندازی کند. با توجه به برنامه‌های موجود در فروشگاه (Store) مایکروسافت، ویندوز 10 یکی از سیستم عامل‌های شاخصی است که شمار زیادی برنامه برای آن وجود دارد.

چندی پیش توصیه‌هایی نوشتم مبنی بر این که لازم است ویندوز 10 پی‌سی به شکلی تر و تمیز و شسته و رفته نصب و راه‌اندازی شود ولی پس از گذشت چند ساعت کاربر باز احساس می‌کند چیزی کم دارد و آن چیز یا چیزها وجود برنامه‌های عالی و درجه یک در سیستم است. این شد که بر آن شدم تا فهرستی از 27 برنامه ضروری که هر کاربر باید روی ویندوز 10 کاملا جدید پی‌سی خود داشته باشد تهیه کنم و توضیحاتی درموردشان نوشتم.

اگرچه همه ما شیفته برنامه‌های استور ویندوز هستیم؛ به خوبی می‌دانیم این طوری نیست که دست دراز کنیم و هر برنامه‌ای که میل‌مان کشید از استور بیرون بیاوریم. آخر، برنامه‌های پی‌سی دسکتاپ سازوکار خاص خودشان را دارند. به همین دلیل، فهرست ما ترکیبی از برنامه‌های استور ویندوز و برنامه‌های قدیمی دسکتاپ است.

1- برنامه‌های بهره‌وری

wunderlist-windows-10_0

Wunderlist: این برنامه از جمله نخستین برنامه‌هایی است که باید روی پی‌سی شما نصب شود. Wunderlist که در اختیار مایکروسافت است از محبوب‌ترین برنامه‌های تهیه فهرست انجام کار است. این برنامه رایگان است و با این هدف طراحی شده که شما جنبه‌های متعدد زندگی خود را در قالب فهرستی سامان‌دهی کنید که مدیریت آن کار ساده‌ای است. در کنار این که نسخه رایگان Wunderlist به کار بیشتر مردم می‌آید؛ می‌توان با پرداخت حق اشتراک به ویژگی‌های متنوع‌تری از این برنامه دست یافت که اغلب مناسب کار و تجارت است.

کار کردن با Wunderlist نه تنها بی‌نهایت آسان است بلکه به مدد سازگاری‌اش با ویندوز 10، ویندوز 10 موبای، آی‌او‌اس، مک او‌اس اکس، اندروید، کروم‌بوک و حتی دستگاه‌های ساخت آمازون تقریبا روی همه دستگاه‌ها کار می‌کند. مادام که با همان اکانت همیشگی وارد برنامه‌ها می‌شوید فهرست‌هایی که در Wunderlist ایجاد می‌کنید به هر سیستم عاملی که مهاجرت کنید همراه شما خواهند بود.

دانلود برنامه wunderlist برای ویندوز 10

sumtrapdf-windows

Sumatra PDF: وقتی برنامه Sumatra PDF هست برای باز کردن متونی با فرمت PDF, ePub, Mobi, XPS, DjVu, CHM, CBZ, و CBR در ویندوز به دنبال برنامه دیگری نگردید. دسکتاپ پی‌سی شما بدون برنامه Sumatra PDF قطعا چیزی کم دارد چون پی‌دی‌اف ریدری است که رایگان و ساده است.

سابقه این برنامه به دوره دو سیستم عامل ویندوز XP و 7 برمی‌گردد اما کارش درست است! من بی‌برو برگرد معتقدم که یکی از برنامه‌های جهانی استور همین برنامه Sumatra PDF است.

دانلود برنامه sumatrapdf برای دسکتاپ

notepad-plus-app

Notepad++: این برنامه جزو برنامه‌های قدرتمند یادداشت‌برداری رایگان است که بهتر از آن پیدا نخواهید کرد. چنان چه به دنبال جایگزینی برای برنامه باشکوه Notepad هستید، Notepad++ برنامه‌‌ای است که حرف اول و آخر را می‌زند. رایگان است و نه تنها جان می‌دهد برای یادداشت‌برداری بلکه برای کدنویسی به زبان اعداد بسیار مناسب است. به اضافهٔ پلاگین‌هایی که دارد به لحاظ عملکرد فوق‌العاده جواب می‌دهد.

  دانلود hike messenger با ویژگی های جدید

 دانلود برنامه Notpad ++ برای دسکتاپ

notepad-next-windows-app

Notepad Next: هرچند مایکروسافت برنامه‌های جدید بی‌شماری به جای برنامه‌های قدیمی برای ویندوز 10 معرفی کرده است و از جمله آن‌ها می‌توان از ماشین حساب، ضبط صدا، ساعت و دیگر برنامه‌ها نام برد؛ Notepad همچنان همان Notepad قدیمی خودمان است. برنامه Notepad Next برنامه‌ای رایگان و ساده برای یادداشت‌برداری است که مهمترین ویژگی‌اش سادگی آن است. با این همه، برنامه‌ای است در استور ویندوز با خصوصیات خودش که به شما اجازه می‌دهد روی چند سند کار کنید. همچنین می‌توانید برنامه را در هر زمانی ببندید و بعد که باز کردید همان نقطه را برای شما بیاورد. برنامه Notepad Next به شکل لمسی و صفحه نمایش چشمی (retina display) نیز کار می‌کند.

دانلود برنامه Notpad Next برای ویندوز 10

wunderlist-windows-10_0

Office: مایکروسافت آفیس شاید تنها برنامه بسیار محبوبی است که شامل حالت‌های، صفحه گسترده (spreadsheets)، اسناد متنی کامل (rich text documents) و نمایشی (presentations) است. بهترین راه دانلود و نصب Word, Excel, PowerPoint, و Outlook دریافت و اشتراک در Office 365 است.

این برنامه در مایکروسافت انواع متعدد اشتراک متناسب با هر قیمتی دارد که شامل Office 365 Home, Office 365 Personal, Office 365 University, و غیره است. برای دریافت آگاهی بیشتر از قیمت‌ها به سایت Office.com. مراجعه کنید.

کسی که مشترک Office 365 است می‌تواند برنامه آفیس را برای موبایل، کامپیوتر و تبلت شامل Word, Excel و PowerPoint دریافت کند. همچنین از یک ترابایت فضای ذخیره‌‌سازی در OneDrive بهره ببرد.

دیگر آن که مشترک می‌تواند همیشه جایگزین‌های رایگان از قبیل Office Online یا Google Docs را انتخاب کند.

visual-studio-code-windows

Visual Studio Code: حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید ایرادی را در وب جدید یا نرم‌افزار ابر (cloud application) خود برطرف کنید. اگر توسعه‌دهنده باشید و به ویرایشگر کد سبک و روان نیاز پیدا کنید، بد نیست برنامه Visual Studio Code را امتحان کنید. این برنامه کامپیوتری رایگان است و به سادگی می‌توانید با پشتیبانی intellisense که با Mac OS X و Linux کار می‌کند از آن استفاده کنید.

دانلود برنامه visual studio code برای دسکتاپ

Dropbox: گذشت آن زمانی که فقط یک دستگاه در خانه به اینترنت متصل بود. امروزه، بیشتر مردم صاحب چندین دستگاه متصل به اینترنت هستند و توانایی همگام‌سازی امن فایل‌ها میان کامپیوتر خانه و محل کار و گوشی هوشمند و تبلت نیازی اساسی شده است. برنامه Dropbox یک فضای ذخیره ابری بی‌نظیر است که راه حلی برای همگام‌سازی اسناد، عکس‌ها و فیلم‌های چند دستگاه با هم است. این برنامه در ترکیب با ویندوز 10 تجربه کاری راحت را با خود به همراه آورده است (هرچند شما همچنان برای همگام‌سازی پوشه مجبور به نصب برنامه Dropbox دسکتاپ هستید).

برای بهره‌مندی از کل فضای ذخیره برنامه Dropbox باید پول بدهید منتها این امکان را دارید تا برای شروع کار با این برنامه 2 گیگابایت در اختیار داشته باشید. هر وقت وضع مالی‌تان خوب شد می‌توانید فضا بخرید و به این مقدار حجم اضافه کنید.

دانلود برنامه Dropbox برای ویندوز 10

دانلود برنامه Dropbox برای دسکتاپ

ادامه دارد…

2/5 - (1 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا