اخباراخبار مایکروسافت

شمارش معکوس مایکروسافت برای دریافت ویندوز 10!

بیشتر کاربران ویندوز با مثلث زردی که در علامت ویندوز ظاهر می‌شود آشنا هستند. این مثلث به معنی “هشدار” و “اخطار” هست. یعنی که کاربر باید روی این مثلث زرد کلیک کند تا ببیند مشکل پیش آمده چیست؟

اگر با ویندوزایران ویندوزایران همراهی کنید قضیه این مثلث زرد مشخص می‌شود.

Q4TH1PHM

حالا که لوگوی ویندوز که علامت مشخصه دریافت ویندوز 10 هست (GWX) مزین به تصویر هشدار در صفحه سیستم شده یعنی که باید تکانی به خود داد تا فهمید حالت اضطرار از چه بابت است، یعنی تا دیر نشده تعداد نفرهای بیشتری باید از این آپدیت رایگان بهره‌مند شوند.

گیریم شما روی این علامت کلیک نکردید. چه می‌شود؟ خودتان حتما حدس زده‌اید. یعنی شمارش معکوس برای رسیدن نیمه شب 29 ژوییه 2016 شروع شده است. زمان منطقه اما به نظر می‌رسد محلی باشد.

اگر شما همچنان کاربر ویندوز 7 یا 8.1 هستید، احتمالا تا پایان سال جاری مدام با این پیام در حال منازعه خواهید بود! یادتان می‌آید یکی ـ دو بار به زور ویندوز سیستم‌تان را آپگرید کردید و دوباره برگشتید!؟

مایکروسافت مدتی بود که به کاربرانی که دست رد به سینه ویندوز 10 می‌زدند زیاد سخت نمی‌گرفت اما در همیشه روی همین پاشنه نمی‌چرخد! در ماه دسامبر، ارتقا به ویندوز 10 در حد عبارتی همچون “الان آپگرید کنید” یا “امشب آپگرید کنید” بود آن هم بدون این که راه برگشت‌ناپذیری در کار باشد. برخی از کاربران هم رجیستری خود را تغییر دادند اما در ماه ژوییه مایکروسافت آپدیتی روانه کرد که جای همه آن تبدیل‌ها را گرفت.

شرکت مایکروسافت در ماه فوریه ویندوز 10 را در حد توصیه مطرح کرد که ضمن آن کاربر مسیری را طی می‌کرد و به شکل خودکار آپدیت را دریافت می‌گرفت. در این مرحله، ویندوز 10 تبدیل به چیزی شد که کاربر باید انتخابش می‌کرد.

  دعوت نامه مایکروسافت برای رویداد IFA در 13 شهریورماه

حالا باید امیدوار باشیم که شمارش معکوس جدید مایکروسافت عملیات انتحاری دریافت ویندوز 10 در حد پیشنهاد باشد؛ همچنانی که بسیاری از کاربران گل از گل‌شان می‌شکفد اگر ببنید که برنامه ویندوز قبلی به دیار باقی شتافته است!

چطور بود !

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا