اخباراخبار XBOXاخبار مایکروسافت

در پشت صحنه طراحی Xbox One S چه گذشت؟

اندرو کیم، عضو گروه طراحی مایکروسافت، پار‌ه‌ای از طرح‌های این گروه را درمورد کنسول بازی Xbox One S منتشر کرده است.

xbox-one-s-hero-vertical-stand

اگر نام اندرو کیم آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که سال 2012 وقتی در Art Centre College of Design دانشجو بود چند طرح مفهومی تاثیرگذار برای سیستم عامل ویندوزفون ارایه کرد. او همچنین لوگوی مایکروسافت و بسیاری از برندهای آن را دوباره طراحی کرد که از جمله آنها می‌توان از طرح مفهومی سرفیس فون نام برد. او این طراح‌ها را در اینترنت منتشر کرد. مایکروسافت خاموش ننشست و در اسرع وقت کیم را به خدمت گرفت تا او نیز عضوی از گروه طراحی شرکت باشد. پروژه Xbox One S نخستین پرونده کاری او در مایکروسافت بود.

xbox-one-s-design

کیم در وبسایت رسمی از پشت صحنه طراحی Xbox One S این گونه نوشته است:

«پس از راه‌اندازی اکس باکس وان، گروه طراحی دست به کار یافتن روشی جدید برای طراحی کنسول بازی جدید شد. درمورد Xbox One S ما می‌خواستیم محصولی جهانی با حس خوب خلق کنیم که در عین حال یادآور دستگاه‌های بازی رایج نباشد. ما همچنین می‌خواستیم در کنار زبان جدید ویندوز 10 طراحی سخت‌افزاری ساده‌ای برای این دستگاه انجام بدهیم که در این خصوص به توافق نظر رسیدیم. این ساده‌سازی با اجرای ساختار یکپارچه‌ای شروع شد که بدنه خارجی دستگاه به سه بخش کاهش می‌دهد. همچنین به طور چشمگیری اندازه دستگاه را تقلیل دادیم و منبع تغذیه بزرگ و بدقواره آن را حذف کردیم. طراحی نهایی معمارگونه، منطقی و ساده از آب درآمد و با قیمت مناسب آن ترکیب خوبی پیدا کرد.»

xbox-one-s-behind-the-scenes

کیم همچنان در مایکروسافت کار می‌کند منتها در گروه هولولنز. در عین حال، نسخه 2 ترابایت اکس باکس وان اکنون به قیمت 399 دلار عرضه می‌شود.

چطور بود !

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا