آموزش هاآموزش ویندوز 10اخبار

نوار وظیفه (taskbar) در نسخه سالگرد ویندوز 10 چه گونه به حالت خودکار درمی‌آید؟

این امکان در به‌روزرسانی سالگرد ویندوز 10 وجود دارد تا نوار وظیفه (taskbar) به میل کاربر پدیدار و ناپدید شود.

با ویندوزایران همراه باشید تا برایتان توضیح دهیم.

نوار وظیفه ویندوز 10 الحق و الانصاف ابزار مفیدی است ولی کاربرانی هستند که خوش ندارند تمام مدت آن را روی صفحه نمایشگر خود ببینند. دلیل این خواسته هر چه که باشد، کاربر می‌تواند تنها با چند حرکت در ویندوز 10 نسخه سالگرد به میل خود نوار وظیفه را پدیدار و ناپدید کند.

دستورالعمل‌هایی که در ادامه می‌آید چون روش یکسانی هستند هم در کامپیوتر شخصی و هم تبلت به کار می‌آیند. پس طبق شیوه‌های زیر عمل کنید:

hidden-taskbar-wc1- روی قسمت خالی نوار وظیفه کلیک راست کنید. در حالت تبلت، انگشت خود را روی نوار وظیفه نگه دارید.

2- روی Settings کلیک کنید.

taskbar-settings-1

3- در پنجره‌ای که باز می‌شود گزینه‌های مربوط به پنهان شدن خودکار نوار وظیفه را روشن کنید. همین کار را برای تبلت نیز انجام دهید.

taskbar-settings-2

تمام شد! نوار وظیفه اکنون ناپدید می‌شود تا این که کاربر موس را روی ناحیه‌ خاصی از نمایشگر حرکت دهد که در این صورت در مقابل چشمان او ظاهر می‌شود. در تبلت، کاربر هر وقت دلش خواست دوباره نوار وظیفه را ببیند می‌تواند انگشت خود را از پایین صفحه رو به بالا بکشد.

کارهای جالب دیگری هم می‌شود با نوار وظیفه کرد. از جمله این که جایش را در صفحه تغییر داد یا این که آیکن‌هایش را کوچک‌تر کرد. اگرچه نوار وظیفه را می‌توان به دلخواه خود شخصی‌سازی کرد؛ بسیاری هم هستند که با حالت پیش‌فرض و اولیه نوار وظیفه راحت‌ترند.

4/5 - (1 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا