آموزش هاآموزش ویندوز 10

پنج قابلیت پنهان در ویندوز 10

در این مطلب به معرفی ۵ قابلیت مخفی ویندوز 10 خواهیم پرداخت

کارهای بسیاری است که میتوانید در ویندوز 10 انجام دهید. در این بخش بر آنیم تا برخی ویژگیهایی را که شاید نشناسید، معرفی کنیم. در حقیقت این قابلیتها پنهان نیستند، اما کاربران به دلایلی به ندرت با آنها سر و کار دارند. وقت آن است تا پرده از این قابلیتهای رازآلود برداریم. ویندوز ایران را در ادامه همراهی کنید.

1- دستگاه مرا پیدا کن یا Find My Device

مایکروسافت برای مواقعی که دستگاهتان گم شده یا به سرقت رفته است، راهی پیش پای شما میگذارد. میتوانید از طریق اکانت مایکروسافت خود از آخرین موقعیت دستگاه خود مطلع شوید. اما به دلایل نامعلومی این قابلیت به صورت پیش فرض در ویندوز 10 غیرفعال است. بنابراین لازم است آن را از مسیر Settings > Update & Security > Find My Device فعال کنید.

windows-10-hidden-feature-find-my-device

2- جابجا کردن اپلیکیشن هایی که نصب کرده اید

به صورت پیش فرض، بیشتر کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10، برنامه ها را در درایو C نصب میکنند. در حالی که این روند برای اکثر مردم اتفاق می افتد، افرادی هستند که ترجیح میدهند از درایو دیگری برای نصب برنامه های خود بهره بگیرند. اگر مایل باشید میتوانید مکان دلخواهی برای برنامه هایتان انتخاب کنید. کافی است به آدرس Settings > Update & Security > Storage مراجعه کنید.

windows-10-hidden-feature-change-apps-location

3- گزینه های شخصی سازی منوی استارت

ویندوز 10 راه های فراوانی را برای تغییر دادن ظاهر منوی استارت برای کاربران فراهم کرده است. رنگ، اندازه، محتوا و خلاصه میتوان گفت هر چه را که میبینید میتوانید تغییر دهید.

میتوانید آموزش جداگانه “شخصی سازی منوی استارت” را در مطلبی که به زودی در ویندوز ایران منتشر میشود، دنبال کنید.

windows-10-hidden-feature-customize-start-menu

4- نوار جست و جو را در نوار وظیفه(Taskbar) قرار دهید

آیا میدانستید که میشود مستقیما در نوار وظیفه عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید و آن را در سیستم خود جست و جو کنید؟! اینکه بتوانید به راحتی فایلهای مورد نظر را پیدا کنید و همچنین مستقیما از دسکتاپ خود در اینترنت مطلبی را جست و جو کنید، بسیار کاربردی و مفید است. لازم به ذکر است که اگر دستیار صوتی مایکروسافت(کورتانا) را فعال کنید، این نوار محل استقرار این ابزار قدرتمند میشود. بنابراین به راحتی میتوانید از کورتانا و امکانات آن بهره ببرید.

swindows-10-hidden-feature-search-in-taskbar

نحوه فعال کردن کورتانا را میتوانید در اینجا مشاهده کنید.

  آموزش فعال سازی کورتانا در ویندوز 10 کامپیوتر

5- تغییرات خودکار منطقه زمانی(Time Zone)

حتما متوجه شده اید که هروقت وارد منطقه زمانی دیگری میشوید، باید زمان کامپیوتر خود را به صورت دستی تنظیم کنید. در ویندوز 10 میتوانید یک شناساگر اتوماتیک منطقه زمانی ایجاد کنید. بنابراین هنگامی که وارد منطقه جدیدی میشوید کامپیوتر شما به صورت خودکار زمان را با توجه به مکانی که در آن قرار دارید تنظیم میکند. اگر از آن افرادی هستید که دائما در حال مسافرت هستند، یقیناً عاشق این قابلیت خواهید شد. میتوانید در آدرس Settings > Time & Language > Set Time Zone Automatically این قابلیت را فعال کنید.

windows-10-hidden-feature-auto-time-zone

چطور بود !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا