آموزش هاآموزش ویندوز 10

آموزش حذف فایل‌های آپدیت در ویندوز 10 (Windows.old)

حذف فایل‌ آپدیت قدیمی ویندوز 10 تنها با چند کلیک را در این مطلب بخوانید.

هیچ توجه کرده‌اید که مثلا ویندوز جدید نصب کرده‌اید یا ویندوز کامپیوترتان را به نسخه جدید ارتقا داده‌اید اما فایلی به اسم Windows.old در دستگاه شما جا خوش کرده است؟ جالب این که حجم درخور توجهی هم دارد! عاقلانه است این سوال در ذهن‌تان ایجاد شود که این دیگر از کجا آمد؟

برای آن که بدانید که فایل Windows.old چیست و چه طور می‌شود برای همیشه سر به نیست‌اش کرد چاره‌ای ندارید جز این که این خبر ویندوزایران را تا ته بخوانید.

فایل Windows.old دیگ در هم جوشی است از فایل‌های قدیمی سیستم عامل قبلی که در ویندوز جدید هیچ پست و سمت به درد بخوری ندارند!

Windows.old_

روش‌هایی برای از بین بردن Windows.old در کامپیوتر وجود دارد که در ادامه می‌توانید آموزش حذف آنها را مشاهده کنید.

حذف با disk cleanup

اولین روش این است که با disk cleanup پوشه Windows.old را حذف کنید.

در قسمت General از درایو سی properties بگیرید و روی disk Cleanup کلیک کنید. پس از کلیک کردن فهرستی خواهید دید از فایل‌هایی که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید (تیک tick بزنید).

همه گزینه‌ها از جمله  Previous Windows installation را انتخاب کنید و  روی OK کلیک کنید تا Windows.old به صورت کامل حذف شود.

پاک کردن پوشه Windows.old

حذف به روش command line

باز هم حذف نشد!؟ الان با روش command line خدمت‌اش می‌رسیم! منتها باید به administrator دسترسی داشته باشید. اگر دارید، دو کلید Win+R را همزمان بگیرید و در پنجره‌ای که باز شده عبارت cmd را تایپ کنید و بعد OK کنید.

در پنجره سیاه ‌رنگی که باز شده باید عبارت یا دستور Rd /s /q C:\Windows.old را (بدون نشانه نقل قول) تایپ کنید و روی Enter بزنید. قاعدتا حالا دیگر باید پاک شود.

Rd /s /q C:\Windows.old
پاک کردن پوشه windows.old با CMD

حذف با کمک برنامه Unlocker

یعنی روش‌های بالا هیچ کدام جواب نداد و شما هنوز دارید با خودتان فکر می‌کنید چه طور از شر Windows.old خلاص شوم!؟ این که غصه خوردن ندارد!. برنامه‌ای هست با نام Unlocker که این جا به دادتان می‌رسد.

  آموزش بوت دوگانه ویندوز 10 با ویندوز 7 یا 8.1

اول از اینترنت دانلود و بعد اجرایش کنید (این برنامه نیازی به نصب ندارد). در پنجره باز شده Windows.old را انتخاب کنید و روی OK بزنید. بعد گزینه Delete را انتخاب کنید. مدت کوتاهی که گذشت برنامه Unlocker دستور شما را اجرا می‌کند.

حذف فایل‌های آپدیت ویندوز 10 با برنامه Unlocker

چه طور بود؟ راحت شدید؟ حالا برای ویندوزایران تعریف کنید که چه نتیجه‌ای گرفتید.

5/5 - (1 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا