آموزش ویندوز 10

آموزش استفاده از ذره بین در ویندوز 10

اگر می خواهید بطور موقت بخشی از صفحه نمایش را در ویندوز 10 بزرگ کنید می توانید از ذره بین داخلی ویندوز استفاده کنید. به عنوان گزینه ای دیگر می توانید از آموزش اخیر ما تغییر اندازه متن،برنامه ها و موارد دیگر در ویندوز ۱۰ استفاده کنید. ما در این آموزش نحوه استفاده از ذره بین و برخی از نکات برای استفاده از ان را به شما یاد می دهیم.

برنامه ذره بین را می توانید به سرعت و با استفاده از میانبر کلیدهای ویندوز و مثبت (+) باز کنید، این کلید همچنین وظیفه زوم را بر عهده دارد و برای کم کردن زوم کلیدهای ویندوز و منفی (-) و برای خارج شدن از ذره بین از کلیدهای ویندوز و Esc استفاده کنید.

آموزش استفاده از ذره بین در ویندوز 10

گزینه های برنامه:

در حالیکه زوم کرده اید بر روی ایکون شیشه ای ذره بین کلیک کنید تا گزینه های بیشتری را ببینید. بر روی Views کلیک کنید تا حالت زوم را تغییر دهید. در اینجا با سه حالت مختلف روبرو هستیم:

magnifier-views-settings

حالت تمام صفحه: این گزینه حالت پیش فرض است. در این جالت صفحه بزرگ می شود و با نشانگر موس می توانید بقیه صفحه را دنبال کنید. اگر از صفحه نمایش لمسی استفاده می کنید می توانید با ضربه زدن بر روی علامت مثبت و منفی در گوشه ها زوم کنید و برای دیدن بقیه صفحه گوشه به تصویر را در جهت دلخواه ضربه بزنید.

لنز: در این حالت به جای انکه تمام صفحه بزرگ شود فقط بخشی از صفحه که موس را روی ان قسمت نگه داشته اید بزرگ می شود.

magnifier-lens-scn

داک: در این حالت ناحیه زوم شده ثابت می ماند و مهم نیست که شما موس را حرکت دهید. در حالت پیشفرض قسمتی از بالای صفحه به عنوان ناحیه زوم شده نشان داده می شود که می توانید ان را تغییر دهید و هر نقطه ای از صفحه که دوست داشتید ببرید.

magnifier-dock-scn

تنظیمات بیشتر

با کلیک کردن بر روی چرخ دنده می توانید تنظیمات بیشتری را پیدا کنید. در این قسمت می توانید وارونگی رنگ و ردیابی را فعال کنید یا اگر در حالت لنز هستید اندازه لنز را تغییر دهید.

magnifier-settings-scn

میانبرهای صفحه کلید

  آموزش استفاده از ویندوز دفندر آفلاین برای حذف ویروس های جان سخت در ویندوز 10

بعضی وقت های میانبرهای صفحه کلید می توانند کار ما را بسیار سریعتر کنند. در اینجا میانبرهای مرتبط با برنامه ذره بین را قرار می دهیم:

Keyboard shortcutAction
Windows logo key + plus (+) or minus (-)Zoom in or out
Ctrl + Alt + SpacebarPreview the desktop in full-screen mode
Ctrl + Alt + DSwitch to docked mode
Ctrl + Alt + FSwitch to full-screen mode
Ctrl + Alt + IInvert colors
Ctrl + Alt + LSwitch to lens mode
Ctrl + Alt + RResize the lens
Ctrl+Alt+arrow keysPan in the direction of the arrow keys
Windows logo key + EscExit Magnifier
3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا