اخباراخبار تبلت و لپ تاپ

اگر سرفیس‌ فون این گونه باشد مایکروسافت بازار را برده است!

عده‌ای معتقدند که اگر سرفیس فون مایکروسافت بر اساس تازه‌ترین تصاویر مفهومی ساخته شود به طور قطع بازار موبایل را قبضه خواهد کرد.

سرفیس فون، دستگاهی افسانه‌ای که بسیاری از دوستداران محصولات شرکت مایکروسافت در انتظار ساخت و عرضه آن هستند، همچنان دستمایه طراحی و ایجاد فیلم‌ها و تصاویر مفهومی قرار می‌گیرد. این روزها هم خبرهای خوبی درباره سرفیس فون، سرفیس نوت پد و محصولاتی از قبیل به گوش می‌رسد چون برای نخستین بار اسناد و مدارکی از مایکروسافت منتشر شد که حاوی اطلاعات و جزییات بیشتری درباره قابلیت‌های گوشی هوشمند تاشو این شرکت بود. به تازگی نیز یکی از طرفداران گوشی هوشمند تاشو مایکروسافت یا همان سرفیس فون افسانه‌ای تصویری مفهومی از این دستگاه منتشر کرده است. این تصویر مفهومی از سرفیس فون یا سرفیس نوت پد به نظر می‌رسد در مقایسه با دیگر تصاویر قدری منطقی‌تر و نزدیک به واقعیت باشد.

سرفیس فون

در این تصویر مفهومی دستگاهی را می‌بینیم که هیچ شباهتی با دیگر گوشی‌های هوشمند موجود در بازارهای جهانی ندارد. تاکنون پتنت‌ها، جزییات نرم افزاری و خلاصه چیزهای زیادی با موضوع سرفیس فون دیده و شنیده‌ایم اما هیچ یک به اندازه این یکی جذاب و درخور اعتنا نبوده‌اند. دیوید بریر، طراح تصویر مفهومی سرفیس فون، این تصویرها را چندی پیش در فضای منتشر کرد و به اشتراک گذاشت.

در این تصاویر رندری زیبا از سرفیس اندرومدیا دستگاه تاشویی را در دو رنگ می‌بینیم؛ قرمز بورگوندی و آبی کبالت. چنان به نظر می‌رسد که در ساخت بدنه این سرفیس فون از نوعی پوشش پارچه‌ای موسوم به آلکانترا که در ایتالیا تولید می‌شود استفاده می‌شود و به همین دلیل بدنه دستگاه نرم و حالت مخملی دارد. این در حالی است که شرکت مایکروسافت نیز در ساخت صفحه کلیدهای سرفیس خود نیز از پارچه آلکانترا بهره گرفته است.

سرفیس فون

همچنین در این تصاویر مفهومی ما با نوعی سرفیس فون / سرفیس نوت پد طرف هستیم که دارای دو صفحه نمایش متصل به هم به وسیله لولا است و در قسمت پایین دستگاه درگاه یو اس بی نوع سی قرار دارد. همچنین در این تصاویر حالت مختلفی از سرفیس فون به نمایش درآمده است.

  اپلیکیشن اینستاگرام بروزرسانی دریافت میکند

از سرف دیگر، شایعات نیز تایید کرده‌اند که گوشی موبایل بعدی شرکت مایکروسافت احتمالا به شکل دو صفحه منطبق بر هم و با نسخه کامل ویندوز ۱۰ بر رویی پردازنده ARM عرضه می‌شود. این دستگاه که همان سرفیس فون است همچنین برخوردار از قابلیت بدنه‌ای تاشو است و در ساخت آن نوعی لولا به کار گرفته می‌شود که در حالت باز یک صفحه نمایش را نشان می‌دهد.

این در صورتی است که این اواخر در یک وبسایت فاش شده بود که طرح‌های مایکروسافت برای اکوسیستم انحصاری دستگاه‌های موبایل اندرومدا همچنان پابرجا است و مایکروسافت همچنان تمایل به حذف شکاف موجود در نوع نرم‌افزارها دارد و این بار کار ساده‌تری در پیش دارد که عبارت از آزمایش نسخه مدولار سیستم عامل ویندوز ۱۰ است که در درون شرکت مایکروسافت از آن تحت عنوان سیستم عامل ویندوز کُر (Windows Core OS) نام برده می‌شود.

سرفیس فون

از آن نظر که شرکت مایکروسافت مرتب در حال تغییر راهکارهای خود است نمی‌توان انبوه خبرهایی که از این غول فن‌آوری منتشر می‌شود را قطعی و ثابت شده قلمداد کرد ولو این که از جانب خود مایکروسافت انتشار پیدا کرده باشد. ناگفته پیدا است که این تصاویر مفهومی از سرفیس فون تاشو بسیار جالب توجه هستند ولی احتمالا اگر هم مایکروسافت واقعا در حال ساخت چنین دستگاهی داشته باشد با این شکل و شمایل تفاوت‌هایی خواهد داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ویندوز موبایل که دیگه دورانش تموم شد هیچ ارزش استفاده و خرید نداره،پول دادن واسش اشتباه بزرگیه یه سیستم عامل ضعیف شکست خورده ما هم که خریدیم بزرگترین اشتباه رو کردیم ویندوز موبایل به کسی پیشنهاد نمیکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا