اخبار

iFixit و کالبدشکافی تبلت سرفیس پرو

شرکت مایکروسافت در ماه می تصمیم گرفت نسل جدید تبلت سرفیس پرو را معرفی کند. تبلتی که مشخصات بزرگی شامل حال آن شده و نسبت به مدل پیشین طراحی بهبودیافته ای پیدا کرده است. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت ویندوزایران همراه باشید.

گروه iFixit که همیشه به کالبدشکافی جدیدترین دستگاه ها می پردازند، به تازگی تصمیم گرفتند جدیدترین تبلت شرکت ردموندی یعنی سرفیس پرو را کالبدشکافی کند. این تبلت با مشخصات رده بالا خود توانست موردتوجه قرار گیرد.

براساس بررسی گروه iFixit تبلت سرفیس پرو جدید تنها توانست امتیاز ۱ از ۱۰ را کسب کند که حقیقتا بسیار پایین و به نوعی با تبلت غیرقابل تعمیر رو به رو هستیم. تبلتی که به نظر نمی رسید با درجه تعمیر دشواری رو به رو باشد. البته پیشتر iFixit با کالبدشکافی به آیپد پرو جدید اپل نیز امتیاز کمی به محصول  داد و آن را تبلت سخت تعمیری دانست. اگر شما در دسته متخصصان یا مهندسان حرفه ای محسوب نمی شوید بهتر است تصور تعمیر سرفیس پرو جدید به ذهنتان خطور نکند زیرا قطعا موفق نخواهید شد.

شما برای آن که بتوانید به اجزای داخلی سرفیس پرو دست پیدا کنید بایستی صفحه نمایش را بردارید که حذف این بخش تبلت امری دشوار و تقریبا غیرممکن است. ممکن بوده حین برداشت صفحه نمایش، نمایشگر دچار ترک هایی شده و آسیب ببیند.

البته iFixit  اظهار نظر خود را در چند مورد بیان داشت:

  • اگرچه ما کانکتورها را دوست داریم اما آنهایی که در سرفیس پرو قرار دارند استاندارد نیستند و باید به حذف نمایشگر بسنده کنید.
  • روش حذف نمایشگر با استفاده از چسب فوم نازک و یک صفحه نمایش ساده متصل شده بوده که اهمیتی ندارد.
  • قطعات بسیاری دارای چسب هستند که از جمله باید به صفحه نمایش و باتری اشاره کرد.
  • تعویض هر قطعه نیازمند حذف نمایشگر یا برداشت آن از حالت مونتاژی بوده که قطعا آسیبی به دنبال دارد.
  • حافظه SSD جای تعویض ندارد.
  احتمال معرفی ساعت هوشمند مایکروسافت در هفته های آینده

 

3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا