اخباراخبار مایکروسافتاخبار ویندوز 10 موبایل

سرفیس فون؟ دوباره شاید وقتی دیگر!

موعد و هنگام انتشار سرفیس فون دوباره به شاید وقتی دیگر موکول شد! این دستگاه که دیرزمانی است به شکل شایعه بر سر زبان‌ها جا خوش کرده است و هر دم از باغ آن بری می‌رسد این بار در گزارشی تصریح شده که اگر عمری بود به دست چشم انتظاران آن خواهد رسید.

نسخه جدید مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز ۱۰ موسوم به «اندرومدا» که قرار است در سرفیس فون به کارگیری شود نیز یک سر دیگر ماجرای شایعه شور‌نگیز این دستگاه افسانه‌ای است که خود حکایتی جداگانه دارد.

برپایه اطلاعات فاش شده از مایکروسافت مشخص شده که این شرکت درصدد برآمده تا پاره‌ای تغییرات غیرمنتظره در طرح و برنامه خود برای سرفیس فون طراحی و اجرا کند. این در حالی است که مشکلات پیش آمده برای دستگاه‌های گران قیمتی مانند سرفیس بوک به بخشی از اعتماد مخاطب در این گیرودار آسیب رسانده است و مایکروسافت نیک می‌داند که همه این دنگ و فنگ‌ها فقط زیر سر پردازنده موسوم به «اسکای لیک» (Skylake) است. ولی این فرض مایکروسافت باطل و مردود است چون از سوی دیگر شرکت لنوو به ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، گفته است که ما هیچ مشکلی با پردازنده «اسکای لیک» نداریم.

در بخشی از یک گزارش مایکروسافت در این باره می‌خوانیم:

«این موضوع برای ما بسیار حایز اهمیت است که از مشتریان و مخاطبان خود بازخوردهایی دریافت کنیم تا از رهگذر آن متوجه خط سیر آنها به هنگام استفاده از محصولات مایکروسافت شویم. بنابراین بازخوردی از این قبیل (منظور همین گزارش است) ما را هر چه بیشتر در مسیر نیل به خواسته‌ها و توقعات مخاطبان به رغم مشکلات موجود کمک و یاری می‌کند.»

از طرف دیگر، مایکروسافت برای استیلا و چیره‌گی بر قدرت بلامنازع شرکت اینتل در زمینه تولید انواع پردازنده‌ها با شرکت AMD از در دوستی وارد شده و طرح ساخت ویندوز ۱۰ بر روی پردازنده‌ها ARM را به او داده اما این محصول هنوز و همچنان آماده نیست چون قابلیت‌های LTE و مقوله عمر باتری از جمله عوامل کلیدی کار دستگاهی است که قرار است با ARM کار کند.

  آپدیت رسمی GDR2 گوشی Lumia 640 شاهد بهبود های زیادی است

در این بین شرکت مایکروسافت به خوبی دریافته است که یک جای کار اشتباه است و آن اشتباه در بخش نرم‌افزار جا خوش کرده است. در نتیجه بار دیگر دست به تعویق ساخت و عرضه دستگاه سرفیس فون زد. از این رو بود که مایکروسافت همچنین تصمیم به انتشار سرفیس هاب در سال ۲۰۱۹ گرفت. نکته شایان ذکر این که گزارش اخیر با این که از منبعی ناشناس به بیرون درز کرده اما در عین حال تایید می‌کند که سرفیس فون به احتمال خیلی زیاد در اواخر ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ دست کاربر را می‌گیرد.

به هر تقدیر، غول ردموند در کنار همه این حرف و حدیث‌ها برنامه‌ای هم برای معرفی و راه‌اندازی گوشی موبایل دیگری در سال ۲۰۱۷ دارد ولی این گوشی به نظر نمی‌رسد که سرفیس فون باشد چون پتنت جدیدی که در این زمینه به بیرون راه یافته فاش می‌سازد که سرفیس فون قرار است تا دستگاه موبایل تاشو و انعطاف‌پذیر در قالب پوشش تمام فلزی باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

    1. اگه نابود شده بود که اینهمه پچ ماهیانه و آپدیت های پشت سر هم نمیداد! آندروید و آی او اس که اینقدر زنده ن، این همه آپدیت میدن ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا