اخباراخبار مایکروسافت

مایکروسافت تنها با یک برنامه اپلی‌ها را شگفت‌زده می‌کند!

بخش تحقیقات شرکت مایکروسافت که به واسطه انتشار برنامه‌های بی‌شمار برای پلتفرم‌های مختلف شناخته شده است اعلام کرده یک برنامه هوشمند عکاسی با نام Microsoft Pix برای سیستم عامل iOS منتشر می‌کند.

ویندوزایران را بخوانید تا هر چه بیش‌تر با آشنایی‌زدایی‌ها و ساختار‌گریز‌های مایکروسافت آشنا شوید.

upload-1-1040x580

از قرار معلوم برنامه Microsoft Pix آمیزه‌ای از 2 برنامه Blink و Lumia Selfie است که پیش‌تر برای ویندوزفون موجود بود و همچنین با نام برنامه Microsoft Selfie مخصوص iOS دوباره‌سازی و منتشر شد. این برنامه که به شکل خودکار عکس می‌گیرد، به هنگام عکاسی بهترین تنظیمات را برمی‌گزیند تا خاطر شما جمع باشد که از دوربین موبایل شما به بهترین نحو استفاه برده است.

پاره‌ای از ویژگی‌های این برنامه:

  • برنامه Pix به صورت خودکار چهره را تشخیص می‌دهد و بهترین حالت آن را برای عکس گزینش می‌کند.
  • همین که کاربر برنامه را راه‌اندازی کند تنظیمات خودکار انجام می‌شود.
  • برنامه Pix دارای حالت شات پشت سر هم است تا کاربر به گزینش خود بهترین نما را از بین چند نمای دیگر برگزیند.
  • این برنامه حرکت‌ها و تصمیم‌های کاربر را برای گرفتن عکس مستند زنده به صورت خودکار تشخیص می‌دهد. اگر عکس مستند زنده باشد، برنامه عکس را می‌گیرد و فیلم کوتاهی نیز از آن ضبط می‌کند. بعدها هر زمان که کاربر از عکس استفاده کرد، می‌تواند به عنوان سند از فیلم آن نیز بهره ببرد.

بیش‌تر این ویژگی‌ها هم‌اکنون برای پلتفرم مایکروسافت و ویندوز 10 موبایل وجود دارد. بنابراین این موارد شاید برای طرفداران iOS حیرت‌انگیز باشد اما برای کاربر محصولات مایکروسافت خالی از شگفتی است!

مدت زمانی است که شرکت مایکروسافت بر فعالیت‌های برون‌ساختاری خود برای ارایه محصولات به پلتفرم‌های دیگر متمرکز شده است تا از او به مثابه پلتفرمی ساختارشکن یاد شود.

نظر شما درباره هنجارگریزی‌های مایکروسافت چیست؟

چطور بود !

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا