اخبار

مرورگر اینترنت اکسپلورر 21 ساله شد!

مایکروسافت اج، مرورگر کاملا جدیدی که با پلتفرم یونیورسال ویندوز ارایه شده، سرانجام با به‌روزرسانی سالگرد ویندوز 10 جزو ثابت مرورگرهای اینترنت قرار گرفت.

در ادامه این مطلب در ویندوزایران نگاهی به پیشینه و جایگاه کنونی این مرورگر خواهیم داشت.

internetexplorer.0

برای آن دسته از افرادی که هنوز به ویندوز 10 ارتقا نیافته‌اند شرکت مایکروسافت همچنان مرورگر اینترنت اکسپلورر را که امروز 21 ساله می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

مرورگر اینترنت اکسپلورر نخست بار در دوره ویندوز 95 عرضه شد و خیلی زود در بیشتر کامپیوترهای مجهز به سیستم عامل ویندوز محبوبیت پیدا کرد. در اوایل دهه 2000 این مرورگر رقیبی به نام موزیلا فایرفاکس پیدا کرد؛ مرورگر سبک با قابلیت شخصی‌سازی که در اندک زمان در میان کاربران حرفه‌ای اینترنت جای خود را باز کرد. با آغاز به کار مرورگر گوگل کروم در سال 2008 مایکروسافت همچنان بر همان حالت بود. این در حالی بود که این شرکت توان رقابت با رقبای خود را نداشت زیرا آن‌ها هر شش هفته یک بار یا در مدت زمانی کمتر و بیشتر دست به به‌روزسانی مرورگرهای خود می‌زدند.

امروز اینترنت اکسپلورر 11 آخرین نسخه مرورگری است که همچنان مورد حمایت مایکروسافت است؛ حمایتی که عمدتا جنبه سرمایه‌گذاری دارد. اما مرورگر مایکروسافت اج هم‌اکنون در کانون توجه مایکروسافت است و این مرورگر دست‌کم در تبلت‌های هیبریدی خوش درخشیده است.

شما هنوز از اینترنت اکسپلورر در کامپیوتر ویندوزی خود استفاده می‌کنید؟ دلیل‌اش را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

چطور بود !

جلیل جعفری

مترجم و روزنامه‌نگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا