اخبارویندوز 11

امکان نصب ویندوز 11 بر روی مک (MacOS)وجود دارد

برنامه Parallels که یک برنامه‌ی مجازی برای نصب ویندوز به شمار می‌رود این اطلاعیه را داده است که امکان نصب ویندوز 11 بر روی سیستم عامل مک وجود دارد.

این کمپانی که به تازگی ویندوز ۱۰ را برای مک بوک M1 بهینه و منتشر کرده است (پردازنده‌ی مک بوک M1 بر اساس ARM ساخته شده است) گفته است که همه چیز امکان پذیر است و امکان نصب ویندوز ۱۱ بر روی پارلل هم وجود دارد.

تیم Parallels بیان کرده است که منتظر انتشار نسخه‌ی رسمی و نهایی ویندوز 11 از سوی مایکروسافت هستیم و هم اکنون در حال تست و بررسی ویندوز 11 پیش نمایش (اینسایدر) بر روی سیستم عامل مک هستیم تا مشکلی بابت نصب نرم افزارها وجود نداشته باشد.

نکته‌ی قابل توجه در مورد ویندوز 11 و سیستم عامل مک این است که این شرکت از چیپ‌های TPM 2.0 برای لپ تاپ‌های خود استفاده نمی‌کند و به جای آن برای امنیت سیستم عامل خود از Secure Enclave استفاده می‌کنند.

البته مایکروسافت قبلا هم ذکر کرده بود که شرایط نصب ویندوز 11 برای ماشین‌های مجازی متفاوت خواهد بود و در ماشین‌های مجازی نیازی به تایید و وجود چیپ TPM 2.0 نیست.

از آنجایی که Bootcamp توسط اپل دیگر پشتیبانی نمی‌شود، تنها راه اجرای سیستم عامل ویندوز بر روی لپ تاپ ها و به صورت کلی سیستم عامل MacOS ماشین‌های مجازی هستند که مهم‌ترین آن‌ها برنامه Parallels است.

در حال حاضر نزدیک به ۷ میلیون کاربر مک از این برنامه استفاده می‌کنند و با انتشار نسخه‌ی رسمی ویندوز 11 احتمال می‌رود تعداد نصب ویندوز ۱۱ بر روی مک بیشتر هم شود.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا