اخباراخبار مایکروسافتاخبار ویندوز 10 موبایل

نسخه ی نهایی ویندوزفون 10 قرار است فردا منتشر شود!

DSC01851

 

   بله درست خواندید! پس از مدت ها بالاخره شما می توانید نسخه ی نهایی ویندوزفون را داشته باشید که فردا قرار است منتشر بشود. دقت کنید که طبق گفته ها قرار است این اتفاق رخ بدهد بنابراین ممکن است مشکلی رخ بدهد یا برای دیگر مناطق با کمی فاصله ی زمانی به وجود بیاید که همه ی این مشکلات احتمالی می باشند.

  یکی دیگر از نکات شرم آور برای مایکروسافت، همین بود. پس از اینکه ویندوزفون 8.1 را منتشر کرد، تقریبا همه ی نکات و قابلیت های آن خوب بود و بی نقص بود ولی تا چه زمانی؟ تکنولوژی و فناوری در حال پیشرفت می باشد و سازنده ای که جا بماند، بازنده است! در واقع این موضوع برای لومیا ها هم قابل مشاهده می باشد که برای پرچمدار مایکروسافت که نهایت دقت و سخت افزار را داشت، نرم افزار آن همانند دیگر لومیا ها، در نسخه ی بتا یا آزمایشی بود و امکان به وجود آمدن خطا در هر لحظه وجود داشت که واقعا نسبت به کمپانی هایی که نرم افزار هایی در کمال ظرافت درست می کنند، سبک و نا امید کننده بود. باید منتظر ماند که ببینیم این قضیه برای 950 چگونه خواهد بود.

  همان طور که قبلا گفیتم، منظور از کلمه ی “قرار است”، قطعی بودن آن نمی باشد و احتمال آن بسیار زیاد است. در واقع یک گزارشی در این رابطه به دست ما رسیده بود که از طرف VentureBeat بود و T-Mobile Croatia هم آن را تایید کرده بود. Lumia 435 SS/DS, Lumia 535 SS/DS ,Lumia 635 1GB SS ,Lumia 640 SS, Lumia 640XL SS, Lumia 735 SS, Lumia 830 SS, Lumia 930 SS, and the Lumia 1520 SS قرار است فردا به جمع آخرین نسخه ی ویندوزفون بپیوندند.

   البته که خود سیستم عامل هم در برخی شرایط به مکان و سخت افزار هم وابسته است و در برخی مناطق شما باید کمی بیشتر صبر کنید. به هر حال از اینکه هر روز یک بیلد جدید برای ویندوزفون منتشر می شد، بهتر بود و باید ببینیم که در نسخه ی نهایی ویندوزفون چه قابلیت هایی افزوده شده اند و چه مشکلات و باگ هایی بر طرف شده اند. اگر بخواهیم از پنجره ای دیگر به موضوع نگاه کنیم، به این جمله کمی دقت کنید: “مایکروسافت سعی می کند که ویندوز و ویندوزفون را برای تطابق و عملکرد بهتر، یکپارچه کند.” شاید با آمدن نسخه ی نهایی ویندوزفون 10، ویندوز 10 هم مدتی پس از آن بیاید. نوید و مژده نسخه ی پایانی ویندوز دسکتاپ هم شنیده می شود. البته معمولا نسخه های دسکتاپ کمی بیشتر طول می کشند تا به اتمام برسند ولی این زمان نزدیک است. نظر شما در این باره چیست؟

چطور بود !

امیرمحمد البرزی

علاقمند به رایانه، اینترنت و دنیای مجازی و به اشتراک گذاری آموخته ها. بسیار خرسند خواهم شد اگر با پیام های خود موجب بهبود نوشته ها و داشته های هم بشویم.

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. سلام دوستان من هنوز نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ نتونستم بگیرم چه برسه به نسخه نهایی نمیدونم مشکل از کجاست تو قسمت اینسایدر هم اصلا اون قسمت slow. Fast واسم نمیاد یه خطا میده گوشی هم امروز ریست کردم کلا خالیه

    1. سلام، در برخی موارد ممکن است سرعت پایین باشد، یا برنامه ی گذر از تحریم (احتمال خیلی کم) نیاز باشد، گوشی شما سخت افزار مورد نیاز را نداشته باشد (احتمال کم)، دانلود ناقص آپدیت ها (احتمال کم). لطفا مدل گوشی خودتان را بگویید. اگر هم خطایی می بینید بگویید.

      1. موقعی که اینسایدر باز میکنم Get preview میزنم یه ارور میده که تنظیمات ساعت تاریخ درست کنید اینارو انجام دادم بازم نشدً?

        1. سلام، اگر شما الآن در نسخه ی سازندگان هستید باید بگویم که از باگ های این نسخه می باشد. اول از همه، از هر لحاظ دستگاه خودتان را به روز کنید مخصوصا آپدیت های نرم افزاری سیستم، سپس با استفاده از یک برنامه ی گذر از تحریم همانند Hotspot به سراغ آپدیت کردن ویندوزفون بروید. مطمئن باشید که به اینترنت پر سرعت متصل می باشید زیرا امکان دانلود ناقص از مایکروسافت به دلیل نوسان ها بسیار زیاد می باشد.

  2. سلام خسته نباشید از لومیا ۶۵۰ به عنوان اخرین لومیا اسم میبرن
    من متوجه نشدم یعنی چی؟ بعد اون قراره چی بیاد؟ اخره کار ویندوز فونه؟!

    1. سلام، اسامی که در بالا ذکر شده اند، قرار است به ویندوزفون ۱۰ آپدیت بشوند. کمی صبر کنید شاید تلفن هایی که قدیمی تر می باشند (نسبت به یکدیگر) کمی دیر تر منتشر بشوند. تلفن هایی که در ویندوزفون ۸.۱ هستند، مایکروسافت می خواهد برای آن ها یک نسخه از ویندوزفون ۱۰ منتشر کند تا کاربران در صورت تمایل به آن آپدیت کنند. اتفاقا ویندوزفون تازه در حال اوج گیری می باشد! ویندوزفون ۱۰ همان که عرض کردم مدت های طولانی می باشد که در حال آزمایش می باشد و نسخه ی رسمی آن منتشر نسخه است و فردا نسخه ی اصلی، رسمی و آخرین نسخه ی آن (هر اسمی می توان گذاشت!) برای برخی از کاربران عرضه می شود. تولید یک برنامه چند مرحله دارد. هنگامی که برنامه ها و نرم افزار های دیگر کمپانی ها تحلیل می شود، شرکت مزیت های آن را برای خودش انتخاب می کند و این انتخاب ها را در یک نسخه ی آزمایشی قرار می دهد. به این نسخه، Beta می گویند که من برای اینکه گزارش روان تر و ساده تر باشد، از معدل فارسی آن یعنی “آزمایشی” استفاده می کنم. سپس همین طور تا یک مدت معینی (نه به اندازه ی مایکروسافت!) برای آن بسته می فرستند تا مشکلات بر طرف بشوند. در نهایت نسخه ی رسمی و اصلی آن را عرضه می کنند. در نسخه های آزمایشی امکان وجود هر گونه خطا می باشد که در نسخه ی رسمی به ندرت وجود دارد. منظور من از “آخرین نسخه” آخرین نسخه از نظر آپدیت می باشد. برای مثال: آخرین نسل اینترنت همراه در ایران ۴G می باشد. قرار است پس از این هم برای ویندوز آپدیت بیاید ولی کمتر. در واقع اینسایدر ها بخشی برای تست قابلیت های Beta می باشد. سوال دوم شما را به وضوح متوجه نشدم. پس از ویندوزفون ۱۰ نسخه ی بعدی آن خواهد آمد. به هر اسمی ممکن است باشد مثلا ویندوزفون ۱۱، ویندوزفون ۱۰.۱، ویندوزفون ۱۰.۱.۱.۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا