اخبارویندوز 11

ویندوز 11: تاریخ انتشار، قیمت و هر آن چیزی که باید بدانید

طبق گفته‌ی مایکروسافت ویندوز 11 به صورت رسمی در اوایل پاییز منتشر خواهد شد.

دیروز مایکروسافت به صورت رسمی از ویندوز 11 و ویژگی‌های جدید آن رونمایی کرد.

طبق صحبت‌های دیروز مایکروسافت، ویندوز 11 به زودی به صورت رسمی منتشر خواهد شد، به نظر می‌رسد که ویندوز 10 آخرین نسخه‌ی ویندوز نبوده است اما نقطه‌ی قوت ماجرا این است که کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند به صورت رایگان به ویندوز 11 بروزرسانی کنند.

ویندوز ۱۱ شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید است که نسبت به نسخه‌ی فعلی ویندوز به نظر می‌رسد جهش قابل توجهی داشته است.

تاریخ انتشار ویندوز 11

طبق گفته ی مایکروسافت تمامی دستگاه‌های جدیدی که به بازار قرار است عرضه شوند از پاییز امسال با ویندوز 11 عرضه خواهند شد و کاربرانی که پیش‌تر ویندوز 10 را بر روی سیستم خود داشته اند هم می‌توانند همزمان به صورت رایگان ویندوز 11 را طی یک بروزرسانی دریافت کنند.

البته کسانی که علاقه مند به ویندوز 10 هستند و می‌خواهند در این نسخه بمانند هم می‌توانند بروزرسانی را دریافت نکنند و مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را تا سال 2025 ادامه خواهد داد.

اما ویندوز ۱۱ حداقل سخت افزار را برای اجرا نیازمند است که در جدول زیر می‌توانید این حداقل‌ها را مشاهده کنید:

حداقل پردازنده‌ی A modern 1Ghz 64-bit dual-core
4 گیگابایت رم
64 گیگابایت حافظه داخلی
صفحه نمایش 9 اینچ به بالاتر
حداقل رزولوشن 1366×768
سازگار با UEFI, Secure Boot & TPM 2.0 
DirectX 12 compatible graphics / WWDM 2.x

ویندوز 11 و ویژگی‌های جدید آن

ویژگی‌ های جدید ویندوز 11

ویندوز 11 از مجموعه‌ای ویژگی‌های جدید تشکیل شده است که هر کاربری را به خود جذب خواهد کرد. برای شروع بهتر است از طراحی رابط کاربری شروع کنیم که جلوه ی بصری کار شده برای ویندوز 11 بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که در ویندوز 10 دیدیم.

مایکروسافت سعی کرده تا رابط کاربری را بسیار ساده و در عین جذاب و زیبا طراحی کند.

علاوه بر تغییرات گسترده در منو استارت تغییراتی در تسک بار سمت راست هم ایجاد شده است. در نوار تسک بار چت جدید با برنامه Microsoft Team ادغام شده و به شما این امکان را می‌دهد که پرونده‌ها، متن‌ها و فایل‌ها را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

مایکروسافت منو استارت و تسک بار جدیدی را طراحی و ایجاد کرده است که در حال حاضر به طور پیش فرض این نوارها در مرکز قرار دارند. کاشی های زنده در منو استارت از بین رفته است و جای آن را شبکه‌ای از آیکون‌های برنامه ها پر کرده است.

در ویندوز 11 برنامه‌های پین شده و در حال اجرا همگی در وسط قرار دارند و انیمیشن‌هایی زیبایی در هنگام کلیک کردن یا جابجایی بین آن‌ها به وجود آمده است.

سیستم اکشن سنتر یا مرکز نوتیفیکشن‌ها هم بهبود پیدا کرده است و تغییرات ظاهری جذابی در آن به وجود آمده است، اکنون نوتیفیکیشن‌ها و Quick Actions به دو منو مجزا تبدیل شده اند.

علاوه بر این قفل صفحه نمایش، فایل اکسپلورر هم دستخوش تغییرات شده است و بخش ابزارک‌ها (ویجت‌ها) هم در ویندوز 11 با ظاهری جدید بازگشته است که درآن می‌توانید آب و هوا، اخبار و سایر موارد قابل تنظیم را مشاهده کنید.

اگر بخواهیم به صورت کلی ویژگی‌های جدید ویندوز جدید را بیان کنیم . ویندوز 11 در مقایسه با ویندوز 10 سیستم عامل بسیار بازتری شده است.

در نهایت مایکروسافت قابلیت‌های Auto HDR, Direct Storage و DirectX 12 Ultimate را هم در ویندوز ۱۱ اعمال کرده است که برای بسیاری از گیمرها خبری خوب است.

  کنتار: پیشرفت iOS و اندروید در بازارهای کلیدی و باز پسرفت ویندوزفون

ویندوز 11 و بهبود عملکرد صفحه نمایش‌های لمسی

ویندوز 11 و صفحه نمایش لمسی

در ویندوز ۱۰ علاوه بر پیشرفت‌های خوبی که در صفحه نمایش‌های لمسی مشاهده کردیم اما هنوز هم باگ‌ها و سختی‌هایی در آن مشاهده می‌شد. مایکروسافت در ویندوز ۱۱ بار دیگر تلاش کرده است که عملکرد دستگاه‌های ویندوز 11 را بهبود ببخشد و طبق ویدیوهایی که در کنفرانس معرفی منتشر شد به نظر بسیار موفق بوده است.

مایکروسافت اندازه‌ی هیت باکس‌های اطراف ویندوز ۱۱ را به طور قابل توجهی افزایش داده است تا در هنگام استفاده از صفحه نمایش لمسی تغییر اندازه این باکس‌ها بسیار راحت‌تر انجام پذیرد؛ همچنین یک دسته از انیمیشن‌های ظریف و جدید هم در ویندوز به وجود آمده است که تجربه ی کار با صفحه نمایش لمسی را بسیار لذت بخش‌تر می‌کند.

اکنون کاربران می توانند با کشیدن سه یا چهار انگشت به طرفین تسک ویو ها را باز کرده یا برنامه ها را سوایپ کنند، مایکروسافت همچنین یک صفحه کلید تاچ هم به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است که مانند SwiftKey پشتیبانی کامل از ایموجی‌ها و فایل‌های GIF در آن وجود دارد.

در آخر پشتیبانی از Pen Workspace به همراه UI جدید قابلیت پین کردن هر برنامه را بسیار سریع‌تر و راحت‌تر کرده است.

ویندوز 11 به همراه فروشگاه جدید مایکروسافت خواهد آمد

فروشگاه ویندوز 11

یکی از ویژگی‌های جدیدی که مایکرسافت در کنفرانس معرفی ویندوز ۱۱ به آن اشاره داشت تغییرات جدید در طراحی UI فروشگاه مایکروسافت است، اما این تنها خبر خوب فروشگاه مایکروسافت نیست

در فروشگاه جدید مایکروسافت توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های Win32، exe و .MSI را هم بارگذاری کنند این بدان معناست که همه‌ی توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را در فروشگاه ویندوز قرار دهند و از همه جالبتر این است که مایکروسافت هیچ گونه کمیسیونی بابت قرار دادن برنامه‌ها در فروشگاه از توسعه دهندگان دریافت نمی‌کند.

در صورت محقق شدن این امر تمامی برنامه‌ها در فروشگاه مایکروسافت حضور خواهند داشت و یکپارچگی سیستم عامل بسیار جذاب‌تر خواهد شد.

علاوه بر این برنامه‌های آندرویدی همانند تیک تاک در ویندوز ۱۱ پشتیبانی خواهند شد و در فروشگاه ویندوز وجود خواهند داشت.

ویندوز 11 هر سال یک بروزرسانی بزرگ خواهد داشت

مایکروسافت اعلام کرد که در ویندوز ۱۱ برخلاف ویندوز ۱۰ یک بروزرسانی بزرگ هر ساله خواهد داشت تا کاربران با مشکلاتی همچون بروزسانی‌های متعدد روبرو نشوند.

با این کار احتمالا مایکروسافت بهتر و بیشتر می‌تواند ویژگی‌های جدید را به نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ اضافه کند و تمرکز بیشتری بر روی پایداری ویندوز 11 انجام خواهد پذیرفت.

ویندوز 11 یک نسخه‌ی رایگان است

ویندوز 11 رایگان

همانطور که در بالا هم ذکر کردیم ویندوز 11 طی یک بروزرسانی در پاییز امسال برای کابران ویندوز 10 به صورت رایگان عرضه خواهد شد، همچنین این شرکت اعلام کرده است که دریافت بروزرسانی رایگان محدودیت زمانی ندارد و کاربران تا هر زمان که تمایل داشته باشند می‌توانند بروزرسانی رایگان را دریافت کنند.

با این وجود کاربران جدیدی که می‌خواهند به سیستم عامل ویندوز رجوع کنند می‌بایست هزینه‌ی ویندوز 11 را پرداخت کنند. اما هنوز جزئیاتی از قیمت نهایی ویندوز 11 برای کاربران جدید منتشر نشده است.

آیا برنامه ویندوز 11 اینسایدر وجود دارد؟

ویندوز 11 اینسایدر

همانند ویندوز ۱۰ کاربران می‌توانند وارد برنامه ویندوز اینسایدر (Windows Insider) شوند و نسخه‌های پیش نمایش ویندوز 11 را نصب کنند.

مایکروسافت هنوز نسخه‌ی پیش نمایش رسمی ویندوز 11 را منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود که نسخه‌ی جدید اینسایدر ویندوز 11 در هفته‌ آینده برای کاربران و توسعه دهندگان منتشر شود.

نظر شما در مورد ویندوز 11 چیست؟

2.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    ویندوز فون هم به ویندوز ۱۱ آپگرید میشه؟
    اگر برنامه‌های اندروید روی ویندوز فون بیاد خیلی خوب میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا