اخبار ویندوز 10 موبایلبررسی

بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا ۶۵۰

معرفی

مایکروسافت لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال را برای کسانی که به دنبال پرچمداری قدرتمند بودند معرفی کرد اما لومیا ۵۵۰ را هم در کنار این دو پرچمدار برای کسانی که میخواهند یک گوشی مقرون به صرفه و با این حال همه فن حریف را معرفی کرد البته در کنار سخت افزار مایکروسافت به طور رسمی و پیش فرض ویندوز ۱۰ موبایل را بر روی این گوشی  قرار داده است تا کاربران تجربه ای بی نظیر از سخت افزار و نرم افزار مایکروسافت داشته باشند .

اما مایکروسافت چند ماه بعد گوشی را معرفی کرد که امروز میخواهیم در مورد آن بحث و بررسی داشته باشیم گوشی که زیبایی خاص و تفاوت زیادی با سایر گوشی های عرضه شده مایکروسافت دارد با ویندوز ایران همراه باشید .

Lumia-650-windows

اولین تفاوتی که مایکروسافت لومیا ۶۵۰ با سایر گوشی های هم رده خود دارد بدنه فلزی و خوش استایل آن است در این رنج قیمتی می توان لومیا ۸۳۰ را هم در کنار این گوشی قرار داد اما بهتر است لومیا ۶۵۰ را بردارد پرچمداران جدید مایکروسافت ، لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال دانست .

قیمت این گوشی در بازار های جهانی ۲۰۰ دلار می باشد که اگر شما هم به دنبال زیبایی خاص و سخت افزاری متوسط هستید بدون شک لومیا ۶۵۰ می تواند یکی از گزینه های مد نظر شما باشد .

 

ویژگی های کلیدی

  • ویندوز ۱۰ موبایل
  • قاب آلومینیومی در اطراف و بدنه پلی کربنات همراه با تعویض درب پشتی
  • بدنه ای باریک و بسیار سبک
  • صفحه نمایش ۵ اینچی به همراه پنل OLED با رزولیشن ۷۲۰p و ۲۹۷PPI
  • پردازنده چهارهسته ای اسنپدراگون ۲۱۲ با فرکانس کاری ۱٫۳ گیگاهرتز و ۱ گیگابایت رم
  • حافظه داخلی ۱۶ گیگ به همراه درگاه میکرو اس دی
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی ، f/2.2 ، لنز ۲۸ میلی متری دوربین اصلی به همراه فلش LED
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی ، f/2.2 ، و قابلیت ضبط ویدیویی ۷۲۰P
  • پشتیبانی از شبکه های ۴G و LTE
  • بلوتوث ۴٫۱؛ GPS/GLONASS/BDS ؛ microUSB
  • باتری با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت

معایب اصلی

  • چیپ ست نسبتا ضعیف
  • عدم ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰P
  • ظرفیت باتری نسبتا کم
  • عدم پشتیبانی از قابلیت Continuum

 

خوب ویژگی های کلیدی و معایب اصلی گوشی را با هم مشاهده کردیم اما از صفحه نمایش با کیفیت به همراه پنل OLED  هر چه بگوییم کم است این صفحه نمایش به همراه کاشی ها و طراحی جدید ویندوز ۱۰ نمایی زیبا را برای گوشی فراهم می کند و در این صفحه نمایش تصاویر سیاه کاملا سیاه و تصاویر سفید کاملا سفید نمایش داده می شوند . از جمله محاسن خوب این گوشی می توان به حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی آن اشاره کرده همچنین علاوه بر حافظه داخلی یک شیار درگاه میکرو اس دی هم بر روی گوشی تعبیه شده است .

اما از محاسن خوب این گوشی هم که بگذریم باید اشاره ای هم به معایب آن داشته باشیم  مایکروسافت با توجه به اینکه این گوشی را بسیار زیبا و شیک طراحی کرده است اما سخت افزار به کار رفته در آن کمی ما را دلسرد کرد پردازنده اسنپدراگون ۲۱۲ درست است که میتواند از پس کار های روزانه یک گوشی معمولی بر بیاید اما قابلیت ضبط ویدیویی ۱۰۸۰P را از کاربر می گیرد که مطمئنا نمیتوان از مایکروسافت دلگیر شد زیرا مایکروسافت تمام تلاش خود را کرده است که در اوج زیبایی قیمتی متعادل و گوشی مقرون به صرفه را برای کاربر عرضه کند .

پشتیبانی از شبکه های ۴G و LTE شاید مهم تر از ضبط ویدیو ۷۲۰P باشد و مایکروسافت با توجه بازار های مد نظر خود ترجیح داده که این گوشی را با پشتیبانی از شبکه های ۴G عرضه کند .

 

نگاهی به سخت افزار 

در این که لومیا ۶۵۰ یک تلفن زیبا و تمام عیار می باشد هیچ شکی نیست این تلفن برخلاف طراحی های سنتی مایکروسافت ساخته شده و به نظر می رسد این گونه طراحی را علاقه مندان به گوشی های مایکروسافت بیشتر  می پسندند، بدنه فلزی باریک به همراه گوشه های گرد و لبه های صاف و وزن پایین  آن لومیا ۶۵۰ را به یک گوشی خاص و منحصر به فرد تبدیل کرده است .

Lumia-650-windows4

اما قاب فلزی که در این گوشی بکار رفته طوری طراحی گردیده که درخشش خاصی در لبه های نقره ای جلو و عقب به وجود آورده و همچنین دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا هم از فلز ساخته شده است .

در قسمت جلویی دستگاه هیچ گونه بر آمدگی وجود ندارد و قسمت بالایی دستگاه علاوه بر نوشته مایکروسافت یک بلندگو برای صحبت کردن و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده است همچنین حسگر های حرارتی هم به صورت نامحسوس در کنار دوربین قرار گرفته است . 

در قسمت پایین دستگاه هم علاوه بر دکمه های لمسی که در درون صفحه نمایش قرار دارد اسپیکر و میکروفون دستگاه هم به صورت بسیار زیبایی همانند بلندگوی بالای دستگاه وجود دارد . 

  و در قسمت پشتی تنها بخشی از لنز دوربین به بیرون متمایل شده است که با توجه به ضخامت دستگاه این کار غیر معمول به نظر نمی رسد همچنین پس از جداسازی قاب پشتی دستگاه با یک باتری نسبتا قدرتمند ۲۰۰۰ میلی آمپری مواجه می شویم همچنین شیار درگاه میکرو اس دی و سیم کارت هم در قسمت پشتی دستگاه تعبیه گردیده است . 

Lumia-650-windows-camera

 

 

در قسمت بالایی دستگاه پورت ۳٫۵ میلی متری صدا و در قسمت پایین آن هم پورت میکرو یو اس بی به رنگ مشکی تر و زیبایی قرار گرفته است . در سمت چپگوشی هیچ گونه دکمه سخت افزاری وجود ندارد و در سمت راست دکمه خاموش و روشن و کلید های بلندی و کاهش صدا تعبیه گردیده است (این دکمه نسبتا بزرگ و مناسب می باشند . )

Lumia-650-windows10

 

 

لومیا ۶۵۰ تنها مزیتش بدنه فلزی نیست بلکه بدنه باریک این گوشی هم یکی دیگر از ویژگی های بارز آن می باشد ، بدنه این گوشی ۱۴x 70.9 x 6.9142 میلی متر می باشد و با وجود ضخامت بسیار پایین دستگاه بر خلاف سایر دستگاه های موجود بازار هنوز هم این گوشی قابلیت تعویض قاب و باتری را در خود دارد وزن ۱۲۲ گرمی این گوشی هم واقعا تحسین برانگیز می باشد و اگر با سایر گوشی های دیگر مقایسه کنیم احساس غیر طبیعی بودن آن را حس خواهید کرد .

Lumia-650-windows15

 

 

صفحه نمایش

 درست است که پنل های OLED سال هاست در گوشی های رده بالای مایکروسافت استفاده می شود اما این پنل دوست داشتنی در لومیا ۶۵۰ که قیمتی حدود ۲۰۰ دلار را دارد باعث شده که این گوشی علاوه بر بدنه خوب یک صفحه نمایش با کیفیت را هم در خود داشته باشد .

gsmarena_001

 

پنل به کار رفته در لومیا ۶۵۰ با اینکه فناوری قدیمی دارد اما بسیار معقول و مناسب است ، ماتریکس به کار رفته در این گوشی Pentile  است که تمامی رنگ ها را به گرمی نشان می دهد و رنگ مشکی را نسبت به پنل IPS  مشکی تر و تیره تر نشان می دهد. همچنین خوانایی صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید بسیار عالی است و هیچ گونه عیبی را نمی توان بر آن گرفت ، کنتراست ، دقت و صحت رنگ ها به لطف پنل OLED بسیار عالی و رضایت بخش می باشد .

contrast

 

جزئیات باتری

مایکروسافت لومیا ۶۵۰ دارای یک باتری ۲۰۰۰ میلی آمپری ساعتی می باشد  که نسبت به صفحه نمایش بزرگ آن ظرفیت باتری کمی پایین تر از حد انتظار بوده همچنین پردازنده اسنپدراگون ۲۱۲ و پنل  OLED با کیفیت ۷۲۰P  ببشترین بهره وری را از باتری این گوشی می برد .   

لومیا ۶۵۰ در تست های انجام گرفته  توانست رتبه ۵۵ ساعت را به دست آورد که در مقایسه با لومیا ۵۵۰ با رتبه ۴۳ ساعت بسیار عملکرد بهتر و مناسب تری را دارد . اما در مقایسه با لومیا ۶۴۰ که رتبه ۷۶ ساعت را به دست آورده لومیا ۶۵۰ کمی ضعیف تر عمل کرده که این اختلاف در بین دو گوشی را می توان به ظرفیت بالاتر (۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت) لومیا ۶۴۰ و همچنین سیستم عامل جدید به کار فته در لومیا ۶۵۰ اشاره کرد.

تست های انجام گرفته برای دوام باتری بدین صورت می باشد : (یک ساعت بازی – یک ساعت وب گردی و یک ساعت تماس در طول روز )

endurance-rating

 

بهتر است در مورد باتری مقایسه ای هم بین پرچمداران با این گوشی داشته باشیم

لومیا ۹۵۰ با باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری تواسنته ۴۸ ساعت دوام بیاورد و لومیا ۹۵۰ ایکس ال با باتری ۳۳۴۰ میلی آمپری توانسته ۶۲ ساعت دوام بیاورد . هماطور که مشاهده کردید مایکروسافت با ارائه ویندوز ۱۰ موبایل بر روی گوشی های جدیدش با یک مشکل بزرگ مواجه شده است و آن هم بهنیه سازی و ثبات در این سیستم عامل است که نسبت به ویندوز فون ۸٫۱ باتری بیشتری از گوشی های استفاده می کند البته مایکروسافت هر روز با آپدیت های جدید در تلاش است تا این مشکل و سایر مشکلات به کار رفته در این سیستم عامل را برطرف کند خلاصه کلام این است که اگر ویندوز فون ۸٫۱ بر روی این گوشی ها به صورت پیش فرض نصب بود شاید نتایج دوام باتری تغییر قابل توجهی می داشت .

  مشخصات کامل لومیا 650

 

ویندوز ۱۰ موبایل

لومیا ۶۵۰ چهارمین گوشی مایکروسافت است که به صورت پیش فرض با ویندوز ۱۰ موبایل عرضه می شود با اینکه مدت زمان زیادی از انتشار ویندوز ۱۰ موبایل می گذرد و دنبال کنندگان ویندوز ایران مطمئنا با این سیستم عامل آشنایی کامل را دارند اما نگاهی به برخی از ویژگی های جدید این سیستم عامل نسبت به ویندوز فون ۸٫۱ خواهیم داشت .

Windows 10 Mobile

اول از همه ویندوز ۱۰ موبایل بر روی لومیا ۶۵۰ با توجه به اینکه بهبود هایی جزئی در عملکرد داشته است اما متاسفانه هنوز هم مشکلاتی در این سیستم عامل نوپا وجود دارد .

در صفحه لاک اسکرین شما میتوانید نوتیفیکشن ها پیام ها تماس های از دست رفته را مشاهده کنید انیمیشن باز کردن لاک اسکرین هم نسبت به ویندوز فون ۸٫۱ تغییراتی را در خود داشته است .

 

 

در صفحه استارت تغییرات زیادی به وجود آمده است و کاربران می توانند به راحتی کاشی های و رنگ ها و تصاویر پس زمینه خود را مطابق با سلیقه خود تغییر دهند .  

در قسمت اپ اسکرین هم تغییراتی به وجود آمده این تغییرات هر چند جزئی می باشند اما یکپارچی بیشتری را نسبت به ویندوز فون ۸٫۱ به وجود می آورند ، کاربر می تواند تصاویر مورد استفاده در استارت اسکرین را هم در این قسمت داشته باشد .

اما اکشن سنتر : به طور معمول اکشن سنتر ویندوز ۴ ردیفه می باشد که با کشیدن از بالا به پایین صفحه نمایش می توانید سایر اکشن سنتر ها را هم مشاهده کنید . همچنین با نگه داشتن بر روی هر قسمت میتوانید به تنظیمات مربوطه آن قسمت بروید ؛همچنین در ویندوز ۱۰ موبایل کاربرانی که می خواهند با یک دست با گوشی خود کار کنند اما صفحه نمایش بزرگ گوشی یک مانع بزرگ است می توانند با فشردن دکمه ویندوز (خانه)  صفحه نمایش گوشی خود را نصف کنند تا بتوانند به راحتی با گوشی خود کار کنند مانند تصویر زیر

 

سیستم عامل مایکروسافت بر روی تلفن همراه مزیت های خاص خود را دارد که یکی زا آن ها برنامه های کاربردی این شرکت مانند وان نوت اکسل ، ورد پاور پوینت و . .  . می باشد .

کورتانا هم یکی دیگر از ویژگی هایی است که مایکروسافت از ویندوز فون ۸٫۱ به بعد در سیستم عامل خود قرار داده است و حالا با همگام شدن ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ موبایل دستیار صوتی مایکروسافت برتر از سایر دستیار های صوتی  شده است همچنین زبان طبیعی و پاسخ های این دستیار صوتی می تواند یکی از ویژگی های بارز کورتانا نسبت به سایر دستیار های صوتی باشد .

 

عملکرد

اجازه دهید برای شروع نگاهی مثبت به این دستگاه داشته باشیم . لومیا ۶۵۰ از  یک صفحه نمایش بسیار خوب OLED مجهز شده است که با اینکه رزولیشن صفحه آن ۷۲۰P می باشد اما در کل عملکرد صفحه نمایش رضایت بخش است ؛ اما متاسفانه پردازنده اسنپدراگون ۲۱۲ با توجه به زیبایی خاص و قاب فلزی این گوشی  کمی دور  از انتظار بوده است که احتمال می دهیم مایکروسافت برای قیمت تمام شده این گوشی از این پردازنده استفاده کرده است .

gsmarena_005

بدون شک لومیا ۶۵۰ نیاز های بسیاری از خریداران را برطرف خواهد کرد و عملکرد خوبی را در استفاده روزانه از خود نشان خواهد داشت . درست است که لومیا ۶۵۰ به صورت پیش فرض ویندوز ۱۰ موبایل را بر روی خود دارد اما بیلد های جدید ویندوز ۱۰ موبایل هنوز نتوانستند به آن ثبات ویندوز فون ۸٫۱ برسند و باید دید که مایکروسافت در آینده چه برنامه هایی را برای این سیستم عامل نوپا دارد . حال ما برای سنجش پردازنده این گوشی چند بنچمارک گرفته ایم که در ادامه قدرت این پردازنده را نسبت به سایر گوشی ها می توانید مشاهده کنید .

لومیا ۶۵۰ از یک پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون ۲۱۲ با فرکانس کاری ۱٫۳ گیگاهرتزی Cortex-A7 بررخوردار است    که در تست بنچمارک AnTuTu  توانست رتبه ۳۱۳۵۳ را به دست آورد رتبه ای که بالاتر از گلکسی A3 و j5 بوده .

antuntu

 

اما برای گرافیک دستگاه ما از بنچمارک GFXBench استفاده کردیم . به طور معمول داشتن یک صفحه نمایش با کیفیت ۷۲۰P تا حد زیادی به نرخ فریم کمک می کند اما در مورد پردازنده لومیا ۶۵۰ ؛ این گوشی از یک پردازنده گرافیکی Adreno 304 بهره می برد که در آزمون GFX 2.7 نتوانست رتبه خوبی را به دست آورد .

GFX-27

 

GFX

 

اما تست مرورگر جدید مایکروسافت  به چه صورت است آیا مرور گر Edge می تواند نتایج خوبی را به دست آورد ، هنگامی که در ما با این مرورگر در این گوشی کار می کردیم تمامی صفحات زوم کردن و باز کردن تب جدید به راحتی و آسانی انجام پذیر بود اما بنچمارک  Kraken 1.1در این باره چه می گوید :

لومیا ۶۵۰ توانست که نتیاج نسبتا خوبی را در مرورگری وب داشته باشد و با اختلاف کمی بعد از گلکسی A3 قرار گرفت.

kraken

 

 

در نهایت با توجه به اینکه سخت افزار گوشی کمی ما را نامید کرد اما به لطف سیستم عامل بهینه ویندوز ۱۰ موبایل این مشکل برای استفاده روزانه کاملا برطرف گردیده و کاربر می تواند بدون هیچ مشکلی در استفاده روزانه و حتی برنامه های سنگین هم از این سیستم عامل استفاده کند .

مایکروسافت در تلاش است تا با استفاده از سخت افزار محدود بهترین بهره گیری را از منابع سخت افزاری داشته باشد و مطمئنا این شرکت تاکنون توانسته به خوبی این هدف را میسر کند .

 

دوربین

لومیا ۶۵۰ به  یک دوربین ۸ مگاپیکسلی بسیار خوب مجهز شده است که فاصله کانوبی لنز F/2.2 است . اما نرم افزار جدید دوربین ویندوز ۱۰ موبایل  تجربه ای جدید و جذاب را برای شما به ارمغان خواهد آوردو شما میوانید به تمامی فیلتر ها و تنظیمات مختلف دسترسی داشته باشید .

Camera

در نهایت لومیا ۶۵۰ در تست های انجام گرفته توسط ما تصاویر شگفت انگیز و بسیار خوبی را به ثبت رساند، عکس ها با رنگ های زیبا و کنتراست کافی ثبت شده اند .

در زیر میتوانید نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی لومیا ۶۵۰ را مشاهده کنید .

 

همچنین شما میتوانید در تصاویر زیر قدرت پردازشی دوربین را در محیط های کم نور، متعادل  و تنظیمات دستی  مشاهده کنید .

Photo Compare Tool
Photo Compare Tool
Photo Compare Tool

 

 

اما به سراغ دوربین جلویی گوشی برویم که این روزها گرفتن تصاویر سلفی بیش از پیش باب شده است و غالب خریداران دوربین جلویی یکی از مهم ترین گزینه ها برای انتخاب گوشی شده است .

دوربین جلویی این گوشی  ۵ مگاپیکسل بوده که بر روی کاغذ این کیفیت به نظر خوب می رسد  اما ما ترجیح می دهیم که کیفیت تصاویر را با توجه به دو تصویر زیر خودتان مقایسه کنید .

gsmarena_013
gsmarena_014

 

ضبط ویدیویی دستگاه هم که از نرم افزار اختصاصی خود بهره می برد تمامی تنظیمات مربوطه (مانند فوکوس ، تعادل رنگ سفید و کنترل دستی) را در اختیار شما قرار می دهد .

gsmarena_033


درست است که فیلمبردای این گوشی آنچنان جذاب و حیرت انگیز نیست اما کیفیت فیلمبرداری آن کاملا رضایت بخش می باشد ، با توجه به سخت افزار محدود گوشی لومیا ۶۵۰ می تواند تصاویر ویدیویی با کیفیت ۷۲۰P با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه را ضبط کند که در اینجا میتوانید یک نمونه از ضبط ویدیویی این گوشی را مشاهده کنید . 

سخن پایانی

مایکروسافت لومیا ۶۵۰ یک گوشی رده متوسط در لباس فلزی زیبا است که  صفحه نمایش OLED این زیبایی را دو چندان می کند درست است که لومیا ۶۵۰ به حد کافی قدرتمند نیست اما این بدین معنا نیست که کاربران در اجرای برنامه های روزانه با مشکل مواجه شوند . 

مزایا

  • پنل با کیفیت OLED
  • قاب فلزی
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی با کیفیت

معایب

  • پردازنده نسبتا ضعیف
  • دوام باتری نسبتا کم نسبت به لومیا ۶۴۰ 
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. سلام میخاستم بدونم برا کسی که اولین باره ویندوز فون دستش میگیره اما بلده باهاش کار کنه ۶۵۰ خوبه یا ۶۴۰ xl

    لطفا سریع جواب بدین

    1. از نظر سخت افزار، دوربین، باتری، کیفیت صفحه، ۶۴۰ ایکس ال .. اما ۶۵۰، حافظه داخلی بیشتر، ویندوز ده روونتر

    1. درود ..
      من با پی ایت لایت کار کردم و یادمه اون زمان که ۸۱۰ هزار تومن بود، یکی از دوستانم خرید و باهاش کار کردم ..
      دوربین جلویی پی ایت لایت، هشت مگ هستش و اما به پای دوربین جلویی پنج مگ گوشی های لومیا، نمیرسه
      دوبین پشت هم که سیزده مگ بوده هم نتونسته با دوربین سیزده لومیا ۶۴۰ ایکس ال برسه ..
      ویندوز دنیای دیگه ایه و اگه خواستید این کار رو بکنید، با تحقیق این کار رو انجام بدید و بنده که حدود دو سالی میشه که ویندوزی هستم، به هیچ عنوان حاضر نیستم سیستم عاملی به جز ویندوز برای خودم جایگزین کنم
      با اینکه رام ۲ داره، اما سیستم عامل های ویندوز و آندروید فرق میکنن و شما اگه دوست دارید، ویندوز بگیرید میتونید ۶۴۰ ایکس ال دو سیم کارت فور جی بگیرید و اگه خواستید، هزینه بیشتری بکنید، مثلا تا یکی میلیون تومن، میتونید ۹۵۰ بگیرید که با خرید یک داک، میتونید گوشی رو به یک ای سی دی وصل کنید و مانند یک کامپیوتر دسکتاپ، ازش استفاده کنید.

  2. من یه لومیا ۵۵۰ خریدم چندوقت پیش منتها یکم لگ داشت تو حرکت و افکتا ، روون نبود مثلا نوتیفیکیشن بارشو که می کشیدی پایین روون نمیومد پایین واسه همین نچسبید بم ، قبلا اچ تی سی ۸ایکس داشتم خیلی روون بود ، الان ۶۵۰ ام مث همونه ؟ می خوام بخرم اما اگه روون نباشه حال نمیده

  3. با عرض سلام و خسته نباشید
    از سایت خواهش مندم نظر منو قبول کنع
    من یه کانال پیدا کردم که توش عکس های گرفته شده از دوربین لومیا هست
    لومیا۶۵۰ و ۸۳۰ و …
    اینم لینک:
    من فقط جنبه ی راهنمایی دارم
    سپاس گذارم

  4. سلام،من یک هفته است این گوشی رو خریدم،دو تا مشکل دارم
    اول اینکه بعد از آپدیت گوشی،اتصال به وای فای انجام نمیشه
    دوم اینکه چند جا خوندم قابلیت ضبط مکالمه داره،ولی من نتونستم پیدا کنم،لطفا راهنماییم کنید،ممنون میشم

  5. با سلام
    من قبلا یدونه لومیا ۶۴۰ داشتم که با دوضربه صفحش آماده باز شدن میشد .. اما این لومیا ۶۵۰ هر چی میگردم نمیتونم این قابلیتو فعال کنم آیا این قابلیت حذف شده؟ دوستان لطفا کمک کنند.
    راستی اگه بخوام یه تفاوت فاحش بین ۶۴۰ و ۶۵۰ ذکر کنم ضعف باتری ۶۵۰ نسبت به ۶۴۰ , شارژ ۶۵۰ خیلی سریعتر تموم میشه ( مث یه گوشی هنگدرویدی ) اما عوضش خوشگله و ظریف.

    1. با زیبا بودن این گوشی، کاملا موافقم و اما خب این هم یه ضعفه ولی یه گوشی زیبا داری دست ت میگیری و با تک سیمکارت ش میتونی بیشتر ازش کار بکشی ..
      اپلیکیشن هایی که توی بک گراند دارن کار میکنن رو متوقف کن و لوکیشن رو هم خاموش کن و نور صفحه رو هم از اتو در بیار و ببین چقدر تاثیر داره

    2. با سلام
      برو تنظیمات – شخصی سازی – صفحه قفل – آخر صفحه زده بیدار کردن تلفن با دو ضربه گزینه روشن رو انتخاب کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا