بررسی

نکات مثبت و منفی استفاده از کورتانا در اندروید و ای او اس

cortan

 

اخبار امروز از آمدن Cortana به IOS و android برای کاربران ویندوز فون جای تعجب نیست ، زیرا که مایکروسافت از سال گذشته به صورت گسترده ای در حال اوج گرفتن و اقدامات متعجب کننده است.

البته این اقدام مایکروسافت واکنش های اعتراض آمیزی از سوی طرفداران ویندوز فون و مدافعان مایکروسافت در پی داشته است.

با این حال کورتانا با وجود نکات ضعف و مثبت در حال تکامل و انتشار برای دیگر سیستم عامل ها است . در این مقاله نکات بد و خوب استفاده از کورتانا در سیستم عامل های دیگر را بررسی می کنیم.

 

5 نکته مثبت :

  • علاوه بر مشتریان مایکروسافت بسیاری از اعضای خانواده ما که در حال حاضر از سیستم عامل های IOS و android استفاده می کنند، اجازه خواهند داشت که از یکی از نوآورانه ترین ویژگی های ویندوز لذت ببرند .
  • رقابت با IOS و android به مایکروسافت انگیزه قوی تر برای بهبود محصول خود و افزایش جامعه کاربران ویندوز فون  خواهد داد.
  • با استفاده افراد بیشتری از کورتانا ، اطلاعات تولید شده توسط دستیار دیجیتال دقیق تر خواهد شد و این برای تمام استفاده کننده های کورتانا مفید است.
  • کاربران ویندوز فونی که می خواهند این سیستم عامل را ترک کنند و به سوی اندروید یا ای او اس بروند ، می توانند برنامه های بسیاری را که در پلتفرم ویندوز در اختیار داشتند را در اندروید و ای او اس نیز استفاده کنند ، به عنوان مثال نوت بوک Cortana.
  • با استفاده کورتانا در سیستم عامل های اندرویدی و ای او اس با وجود برخی محدودیت ها که کورتانا در این سیستم عامل ها خواهد داشت ، می تواند باعث رغبت و مهاجرت مصرف کنندگان سیستم عامل های اندروید و ای او اس به سوی ویندوز فون شود.

5 نکته منفی :

  • با توجه به اینکه استفاده از کورتانا در ویندوز 10 کامپیوتر برای همه میسر خواهد بود در نتیجه شاید نیاز به خرید یک تلفن همراه ویندوزی با نصب کورتانا بر روی سیستم عامل های تلفنی دیگر احساس نشود
  • اگر حتی کورتانا مورد محبوبیت  2 میلیارد کاربر سیستم عامل های اندروید و ای او اس شود . ممکن است بسیاری از کاربران این سیستم عامل ها و مایکروسافت بخواهند کورتانا را برای سیستم عامل های دیگر توسعه دهند و به یکپارچگی کورتانا با ویندوز فون اهمیتی ندهند و این امر مورد غفلت واقع شود.
  • کورتانا و سایر خدمات مایکروسافت برای سیستم عامل های اندروید و ای او اس ممکن است از سوی توسعه دهندگان و کاربران اینگونه تلقی شود که مایکروسافت آنچنان که باید پلتفرم خود را پشتیبانی نمی کند.
  • سیستم عامل ای او اس با تمام خدمات خود بعلاوه سرویس های قابل دسترس مایکروسافت و گوگل می تواند در کنار این اقدامات باعث اوج گیری بیشتر آن و تضعیف ویندوز فون شود
  • این احتمال نیز می تواند رخ دهد که مایکروسافت با وجود تمام پروژه های خلاقانه، با اجرای ناموفق یا موفقیت ناچیز آنها روبرو شود و باعث شکست این غول نرم افزاری در ارتقا کاربران ویندوز فون شود
  آنباکس لومیا 930 و 830 طلایی

 

نظر شما در باره نکات منفی و مثبت این اقدام مایکروسافت چیست؟

چطور بود !

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. اشتباه بزرگی کرد مایکروسافت چون با کورتانا تونسته بود اوج هوشمندیه سیستم عاملشو به رخ اندروید و ای او اس بکشونه در ضمن کورتانا ویژگیه منحصر بفرد ویندوز فون بود الان دیگه نیست خاک بر سر بیل گیتس

    1. دوست عزیز چرا به بیل گیتس بدبخت فحش میدی؟ مدیر عامل فعلی شرکت اقای نادلا هستند . ایشون هوش بالایی دارن هیچ وقت کار بیخود انجام نمیده. زمانی که اقای بالمر باعث سرشکستگی ماکروسافت شد همین اقا بود که ماکروسافت رو کشید بالا .و الانم شاهد ویندوز ۱۰ هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا