اخباربررسیویندوز 11

مقایسه عملکرد بازی در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

آزمایش‌ها نشان می دهد که AMD Radeon عملکرد ضعیف‌تری از Nvidia GeForce دارد

از زمان انتشار عمومی ویندوز ۱۱ بحث‌ها و صحبت‌های زیادی در مورد عملکرد کلی این سیستم و مزایا و معایب آن در سطح وب شده است.

امروز می‌خواهیم مقایسه عمکلرد بازی در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ داشته باشیم و ببینیم که آیا سیستم عامل جدید مایکروسافت راندمان خوبی در بازی‌ها نسبت به ویندوز ۱۰ از خود نشان می دهد یا خیر؟

در موضوعی مشابه Tom’s Hardware تصمیم گرفت تا نگاهی به عملکرد بازی در پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon و Nvidia GeForce بیندازد تا به تفاوت‌هایی که ممکن است ویندوز 11 و ویندوز 10 داشته باشند توجه کند. از اردوگاه قرمزها، پرچمدار Radeon RX 6900 XT مورد بررسی قرار گرفته و از اردوگاه سبزها کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti انویدیا مورد بررسی قرار گرفته هر دو کارت گرافیک جزو برترین ها و بروزترین کارت گرافیک های حال حاضر بازار هستند که عملکردی مشابه در قدرت دارند.

به طور کلی مشاهده شد که Radeon RX 6900 XT که بر اساس معماری RDNA 2 AMD ساخته شده است، تفاوت بسیار کمتری در عملکرد بین این دو سیستم عامل (ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱) دارد. جارد والتون از Tom’s Hardware می نویسد:

جالب اینجاست که RX 6900 XT در عملکرد خود در دو نسخه ویندوز بسیار سازگارتر بود، جایی که میانگین فریم بر ثانیه در کل 0.3٪ بود و بزرگترین تفاوت ها هنوز کمتر از 2٪ بود. حتی حداقل فریم در ثانیه فقط تا 5.5 درصد اختلاف داشت و در آن صورت، ویندوز 11 در حال عرضه بود.

Tom’s Hardware

Tom’s Hardware همچنین خاطرنشان می کند که VBS هنگام آزمایش کارت ها فعال نبوده، بنابراین ما نمی دانیم که در صورت فعال بودن این مورد عملکرد پردازش گرافیکی به چه صورت خواهد بود.

در زیر تصاویر نتایج بنچمارک قابل مشاهده است که می‌توان به این نتیجه رسید که تفاوت قابل توجهی در عملکرد گرافیکی مشاهده نشده است.

در زیر هم شما می‌توانید میانگین عملکرد گرافیکی ۱۴ بازی در ویندوز 10 و ویندوز 11 به شکل میله‌ای مشاهده کنید.

  اخراج بیش از 300 کارمند از دفتر ردموند واشنگتن مایکروسافت

همانطور که در بالا هم مشاهده کردید عملکرد برخی از بازی‌ها نه تنها بهبود نیافته بلکه در ویندوز ۱۱ کاهش هم داشته است به خصوص در پردازنده‌های گرافیکی Nvidia این کاهش در برخی بازی‌ها چشمگیر‌تر است.

البته نمی‌توان از این موضوع هم چشم پوشی کرد که پردازنده‌های فعلی شاید سازگاری کاملی با ویندوز ۱۱ نداشته باشند اما هر چه هست در حال حاضر مایکروسافت برای بهبود عملکرد بازی‌ها می‌بایست چاره‌ای بیندیشد.

نظر شما در مورد عملکرد سیستم عامل ویندوز 11 در اجرای بازی‌ها چیست؟

3/5 - (1 امتیاز)
منبع
tomshardware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا