بررسی

نقد و بررسی تخصصی شیائومی Mi Note 10 (اولین دوربین 5 تایی جهان)

پس از سه سال تاخیر از سری MI Note شیائومی بالاخره سری جدید Mi Note را با نسخه ۱۰ به بازار ارائه کرد.

Mi Note 3 در سال ۲۰۱۷ توسط شیائومی عرضه گردید و امروز شیائومی با عرضه گوشی جدید خود با نام Mi Note 10 و دوربین ۵ تایی با لنز فوق العاده 108 مگاپیکسلی ظاهرا دست پر برگشته است.

تصویر گوشی Mi Note 10

دوربین قدرتمند Mi Note 10

شیائومی با به کار بردن یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی نشان داد که می نوت ۱۰ مطمئنا یکی از برترین‌ تلفن‌های همراه در زمینه عکاسی با موبایل خواهد بود.

لنز‌های اپتیکال

اما ماجرا به یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ختم نمی‌شود، این گوشی از دو لنز اپتیکال با زوم 2X و 5X برای بزرگنمایی بدون افت کیفیت بهره می‌برد.

تک لنز اولترا واید

همچنین شیائومی یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی اولترا واید با فوکوس اتوماتیک هم برای Mi Note 10 در نظر گرفته که کیفیت فوق العاده‌ای را در ثبت تصاویر به ثمر می‌رساند.

آخرین لنز دوربین که به کمک سنسور ۱۰۸ مگاپیسلی می‌آید، یک لنز ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو است.

صفحه نمایش Mi Note 10

شیائومی در گوشی Mi Note 10 تنها به دوربین اهمیت نداده است، بلکه در سایر قسمت‌های گوشی مانند باتری و صفحه نمایش بسیار عالی کار کرده است.

یکی از این اجزا صفحه نمایش ۶٫۴۷ اینچی با پنل AMOLED است که رزولوشن معادل ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰  پیکسل را به ارمغان می‌آورد. این صفحه نمایش همانند سایر پرچمداران به صورت خمیده ( curves ) طراحی شده است تا زیبایی خاصی را به لبه‌های گوشی دهد.

سخت افزار به ظاهر نا امید کننده

می نوت ۱۰ به چیپست اسنپدراگون ۷۳۰G مجهز شده است، پردازنده ای که شاید یکی از قوی‌ترین‌ها بازار نباشد، اما یکی از جدیدترین‌های بازار است و پردازش بسیار خوبی را برای یک صفحه نمایش ۱۰۸۰p به ارمغان می ‌آورد.

باتری قدرتمند Xiaomi Mi Note 10

شیائومی برای گوشی جدید خود هیچ چیزی کم نگذاشته و برای می نوت ۱۰ از یک باتری بسیار قدرتمند ۵۲۶۰ میلی آمپری بهره برده است؛ همچنین Mi Note 10 از شارژ سریع ۳۰W هم پشتیبانی می‌کند.

سرانجام اندروید ۹ و MIUI 10، این اولین گوشی شیائومی است که به صورت پیش فرض با لانچر MIUI 10 به بازار عرضه می شود.

ویژگی‌ها و مشخصات بارز Xiaomi Mi Note 10

  • بدنه: آلومینیوم به همراه گوریلا گس ۵ در جلو و عقب گوشی
  • صفحه نمایش: ۶٫۴۷ اینچی خمیده AMOLED با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، نسبت تصویر به نمایشگر ۱۹٫۵:۹
  • دوربین اصلی: ۵ لنز با قابلیت‌های مختلف: لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی ۱/۱٫۳۳” سنسور Quad-Bayer با سایز ۰٫۸µm پیکسل؛ لنز ۲۵mm f/1.7 ( لنز ۸P برای گوشی شیائومی Mi Note 10 Pro ) ، لیزر AF، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۲X، فاصله کانونی f/2.0, 1.4µm – دوربین با قابلیت زوم ۵X: این دوربین قابلیت ثبت تصاویر باکیفیت ۸ مگاپیکسلی را دارد وفاصله کانونی لنز f/2.0 است. دوربین ۲۰ مگاپیکسلی اولترا واید: ۱۳mm f/2.2, 1.12µm pixel size; AF w/ closeup focusing و در اخر هم دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو: “۱/۵- سایز پیکسل ۱٫۷۵µm، فاصله کانونی f/2.4 و قابلیت فوکوس از فاصله ۱٫۵تا ۱۰ سانتی متری
  • دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسل، فاصله کانونی f/2.0؛ قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰P با نرخ ۳۰ فریم
  • سیستم عامل: آندروید ۹ ، MIUI 11
  • چیپست: اسنپدراگون ۷۳۰G، سی پی یو ۸ هسته ای (۲x2.2 GHz Kryo 470 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 470 Silver) و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۸
  • حافظه: ۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت
  • باتری: ۵,۲۶۰ میلی آمپر ساعت؛ فست شارژ ۳۰W، شارژ ۰ تا ۱۰۰ در مدت زمان ۶۵ دقیقه
  • اتصالات: دو سیم کارت LTE-A, یو اس بی تایپ سی (USB-C)   وای فای a/b/g/n/ac ، باند دو تایی GPS، بلوتوث نسخه ۵، رادیو FM
  • سایر مشخصات: فینگر پرینت در زیر صفحه نمایش، اسپیکر down-firing و جک ۳٫۵ میلی متری

مشخصات سخت افزاری و کلی Mi Note 10 و CC9  یکی است و در مطالب قبلی هم حتی قطعات این دو گوشی باز شده و مشاهده گردید که هیچ تفاوتی با یک دیگر ندارند.

اما تنها تفاوت این دو گوشی تنها در حافظه رم و حافظه داخلی دستگاه است، شیائومی CC9 یک نسخه ۸ گیگابایتی با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت دارد که در Mi Note 10 این گزینه وجود ندارد.

هر دو گوشی دارای یک جک ۳٫۵ میلی متری، IR blasters و رادیو Fm هستند.

مطمئنا با وجود جک ۳٫۵ میلی متری، شیار‌های میکرو اس دی و یو اس بی و سایر موارد Mi Note 10 یک گوشی ضد آب نخواهد بود اما اگر برای شما دوربین بسیار مهم است می‌توان از ضد آب بودن گوشی چشم پوشی کرد.

ما هم مانند شما بسیار مشتاقیم که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی گوشی رو تست کنیم اما قبل از هر چیزی بهتر است نگاهی به محتویات جعبه بیندازیم.

جعبه گشایی گوشی شیائومی Mi Note 10

همانطور که پیش بینی می‌شد جعبه Mi Note 10 بسیار ساده است و مانند سایر گوشی‌های این شرکت تنها اقلام ضروری در جعبه قرار دارد.

محتویات جعبه عبارتند از: شارژر، کابل USB-C و یک کاور سیلیکونی دودی رنگ

جعبه گشایی گوشی شیائومی mi note 10

شیائومی برای شارژ Mi Note 10 هم از فناوری فست شارژ ۳۰W استفاده کرده است تا این باتری ۵۲۶۰ میلی آمپری در کمترین زمان ممکن شارژ شود.

طراحی نه چندان منحصر به فرد

Mi Note 10 به عنوان یکی از بهترین طراحی‌های dual-glass به شمار می‌رود و هر آنچه که یک گوشی هوشمند امروزی نیاز داشته را دارد؛صفحه نمایش خمیده، نازکی و ضخامت قابل تحسین و تمامی این موارد دست به دست هم داده اند تا یک تلفن همراه هوشمند امروزی را با نام شیائومی Mi Note 10 به وجود آورد.

می نوت ۱۰ پرو رنگ سفید یخی

طراحی Note 10 کاملا آشناست و مطابق با سایر گوشی‌های شرکت شیائومی ساخته شده است، اما یک نکته برای Mi Note 10 وجود دارد که در سایر گوشی‌های شیائومی دیده نمی‌شود؛

Mi Note 10 از پنل‌های منحنی گوریلا گلس ۵ در جلو پشت خود بهره می‌برد.قاب آلومینیومی به کار رفته در اطراف گوشی به همراه رنگ‌های خاص، می نوت ۱۰ را بیش از پیش زیبا و خاص کرده است.

صفحه نمایش با پنل AMOLED

اما بد نیست به سراغ صفحه نمایش Mi Note 10 برویم؛ شیائومی در این گوشی از یک صفحه نمایش ۶٫۴۷ اینچی با پنل AMOLED استفاده کرده است؛ همچنین این صفحه نمایش به صورت خمیده طراحی شده تا زیبایی خاصی را به گوشی دهد.

صفحه نمایش به صورت سه بعدی طراحی شده و برش دایره ‌ای شکلی برای دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی در بالای می نوت ۱۰داده شده است.

گوشی mi note 10 pro
صفحه نمایش شیائومی Mi Note 10

ما هیچوقت طرفدار صفحه نمایش‌های خمیده نبودیم زیرا برای گرفتن در کف دست و کار کردن با آن به مشکل بر‌میخوردیم؛ اما جالب آن است که ما هیچ مشکلی با Xiomi Mi Note 10 نداشتیم تا زمانی که میخواستیم از دوربین گوشی به صورت افقی استفاده کنیم.

سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش

شیائومی با نسل جدیدی از سنسور اثر انگشت‌ها (فینگر پرینت‌ها) بازگشته و انتظار داریم که نسل جدید سرعت و دقت بیشتری نسبت به سری قبل اثر انگشت‌ها داشته باشد؛ این انتظار برآورده شده و دقت فینگر پرینت نسبت به گوشی‌های نسل قبلی مانند Mi 9T بسیار عملکرد بهتری را از خود نشان داده و همچنین افزایش سرعت و دقت قابل قبولی را در این نسل مشاهده کردیم.

البته تنظیم اولیه نسبت به Mi 9T سخت‌تر است اما سرعت و عملکرد دقت به مراتب بهتر شده است.

سنسور اثر انگشت می نوت ۱۰
سنسور اثر انگشت می نوت ۱۰

قسمت پشت گوشی شباهت بسیاری به Mi 9T دارد، اما دوربین‌های پشتی در پشت Mi Note 10 تفاوت قابل توجه‌ای را ایجاد کرده اند. در پشت گوشی دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی و دو دوربین تله با زوم‌های ۵X و ۲X و همچنین دوربین اولترا واید و تله فوتو مشاهده می‌شود.

در خارج از حاشیه ای که دوربین سه تایی مشاهده می‌شود شیائومی از دو دوربین اولترا واید و ماکرو استفاده کرده است که در ادامه جزئیات و توضیحات بیشتری را برای شما شرح خواهیم داد.

در کناره دوربین دو نوع فلش دو تایی دیده می‌شود؛ یکی از این فلش‌ها شیشه‌ای روشن تر و مشبک دارد و دیگری شیشه‌ای مات تر دارد که نور ساطع شده LED را بسیار نرم‌ و کم‌نور تر پخش می‌کند؛ این نوع فلش برای عکس‌های پرتره کابرد بسیار بهتری دارد.

ما دو نوع فلش را می‌توانیم تا حدی درک کنیم اما این را نمی‌توانیم درک کنیم که چرا شیائومی از یک دوربین مجزا برای عکس‌برداری ماکرو بهره برده است؟

به نظر شما اضافه کردن دوربین پنجم ماکرو کمی تبلیغاتی نیست ؟

در ادامه به این سوال هم پاسخ خواهیم داد که چرا شیائومی به جای استفاده از همان لنز اولتراواید از یک لنز جداگانه برای ثبت تصاویر ماکرو استفاده کرده است.

بدنه و صفحه نمایش خمیده جذاب

در صورت استفاده از گوشی‌های خمیده مطمئنا به این نکته پی برده‌اید که با توجه به صفحه نمایش خمیده در اطراف، احساس امنیت را مانند سایر گوشی‌ها به شما نخواهد داد.

پشت گوشی می نوت ۱۰
Mi Note 10

اما Mi Note 10 با توجه به این خمیدگی ‌ها در اطراف گوشی از یک قاب فلزی برای بدنه استفاده کرده است و با توجه به اینکه ضخامت نسبتا خوبی را دارد هیچ گونه احساس نا امنی نسبت به گوشی خود نخواهید داشت و با امنیت خاطر بدون قاب ژله ای می‌توانید گوشی را در دستان خود نگه دارید.

کناره‌های Mi Note 10

اما به سراغ سایر قسمت‌های مانند دکمه پاور و شیار سیم کارت و … بریم.

در سمت راست فریم آلومینیومی دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا، خاموش و روشن شدن و شیار درگاه سیم کارت به چشم می‌خورد.

در قسمت بالایی گوشی طبق معمول IR blaster (اینفرارد مادون قرمز) وجود دارد.

در کناره‌های سمت چپ هیچ گونه شیار یا دکمه‌ای به چشم نمی‌خورد.

قسمت پایینی گوشی می نوت ۱۰
کناره‌های پایینی می نوت ۱۰

اما قسمت نسبتا شلوغ گوشی پایین آن می‌باشد؛ پورت USB-C، اسپیکر‌ها، میکروفون و جک ۳٫۵ میلی متری اجزایی هستند که قسمت پایینی گوشی را تشکیل می‌دهند.

وزن و ضخامت گوشی

باتری با قدرت ۵٫۲۶۰ میلی آمپری باعث شده تا وزن گوشی کمی نسبت به سایر گوشی‌های مشابه افزایش یابد اما به لطف فینگر پرینت جدید ضخامت گوشی تغییری نیافته است.

ابعاد Mi Note 10 عبارت است از ۱۵۷٫۸x 74.2 x 9.7 mm است و وزن آن ۲۰۸ گرم است.

شیائومی می نوت ۱۰ نسبت به Mi 9 تنها دو میلی‌متر ضخیم تر و ۲۵ گرم سنگین تر شده است این درحالی است که Mi 9 از یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری بهره می‌برد.

مطمئنا Xiaomi Mi Note 10 نسبت به گوشی‌های مشابه قبلی شیائومی کمی سنگین‌تر است؛ اما به هیچ عنوان حجیم تر نیست، علاوه بر این، منحنی‌های اطراف گوشی باعث جذابیت خاصی در گوشی شده تا ما سنگینی ناچیز آن را به فراموشی بسپاریم.

صفحه نمایش Mi Note 10

Xiaomi Mi Note 10 از یک صفحه نمایش خمیده ۶٫۴۷ اینچی با پنل AMOLED برخوردار است. این صفحه نمایش در کناره‌ها به صورت خمیده و گوشه ها کمی گردتر است و همچنین در قسمت بالایی یک شکاف به صورت قطره‌ای برای دوربین سلفی ایجاد شده است.

رزولوشن صفحه نمایش

۱۰۸۰P در حال حاضر یکی از رایج ترین رزولوشن‌های موجود در گوشی‌های هوشمند بازار است و شیائومی می نوت ۱۰ هم با رزولوشن ۲,۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (۱۰۸۰P) به بازار عرضه شده است.

همچنین تراکم پیکسلی گوشی با توجه به ابعاد صفحه نمایش ۳۹۹ppi است که تراکم پیکسلی بسیار خوبی را برای این نمایشگر به ارمغان می‌آورد.

تصویر می نوت ۱۰
صفحه نمایش شیائومی می نوت ۱۰

صفحه نمایش خمیده توسط پوشش Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود.

صفحه نمایش Mi Note 10 از HDR 10 پشتیبانی می‌کند؛ علاوه بر این می نوت ۱۰ قابلیت Night Mode را هم دارا می‌باشد.

صفحه نمایش با پنل OLED مطمئنا یکی از بهترین‌ها در نرخ nits خواهد بود. و شیائومی می نوت ۱۰ هم از وضوح ۴۳۰nits برخوردار است و این مقدار در صورتی که از روشنایی خودکار بردارید به ۶۰۰ نیت هم خواهد رسید.

نتایج تست روشنایی نیت صفحه نمایش گوشی

شیائومی برای صفحه نمایش Mi Note 10 سه تنظیم رنگی مختلف را ارئه داده است.

گزینه پیش فرض یا auto، گزینه حالت گرم و گزینه حالت سرد سه حالت مختلف برای تنظیمات رنگ این صفحه نمایش است.

تنظیمات استاندارد به صورت کامل رنگ‌های sRGB را پوشش می‌دهد.

در تست‌هایی انجام شده توسط ما دقت رنگ ۱٫۳ بود و این بدان معناست که صفحه نمایش تمامی رنگ‌ها را به خوبی پوشش می‌دهند.

فروشگاه شیائومی

قیمت‌ها رو مقایسه کن!

عمر باتری فوق العاده

شیائومی Mi Note 10 از یک باتری قدرتمند و بزرگ ۵٫۲۶۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد- این باتری ۳۰ درصد از Mi 9 Pro با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری و ۶۰ درصد از Mi 9 با باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری قدرتمند تر است.

نوت ۱۰ از شارژ سریع ۳۰W پشتیبانی می‌کند. شارژر ۳۰W این قابلیت را دارد تا صفر تا ۵۷ درصد باتری را در زمان تقریبی ۳۰ دقیقه پر کند؛ همچنین شارژ ۰ تا ۱۰۰ گوشی حدود ۶۵ دقیقه به طول می ‌انجامد.

نتایج تست باتری فوق‌العاده

در تست‌هایی که ما بر روی شیائومی Mi Note 10 داشتیم عملکرد باتری بسیار رضایت بخش بوده و این گوشی توانسته امتیاز ۹۵ را در تست کلی ما به دست بیاورد.

تماشای فیلم برقراری تماس بسیار عملکرد رضایت بخشی داشته اند اما مرور وب کمی دور از انتظار بوده و احتمال می‌دهیم دلیل خالی شدن زود هنگام‌ آن MIUI 11 باشد .

در تست تماشای ویدیو می نوت ۱۰ توانست ۲۲ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام بیاورد.

در تست صحبت کردن با فعال بودن ۳G می نوت ۱۰ ۳۳ ساعت و ۳۴ دقیقه توانست دوام بیاورد.

در تست مرورگری وب هم Mi Note 10 با ۱۲ ساعت و ۳۲ دقیقه عملکرد نسبتا رضایت بخشی را از خود نشان داد.

تست باتری شیائومی mi note 10
تست باتری شیائومی Mi note 10

اسپیکر با صدای شفاف

اسپیکر گوشی در پایین گوشی قرار گرفته و صدای بسیار شفاف و عالی را در اختیار ما قرار داد.

همچنین بلندی صدا بسیار عالی به نظر می‌رسد و اسپیکر‌های می نوت ۱۰ صدا‌های بیس و Mid را با تفیک و جزئیات خوبی پخش می‌کند.

مقدار صدای اسپیکر Mi Note 10
مقدار صدای اسپیکر Mi Note 10

کیفیت صدا

شیائومی Mi Note 10 با داشتن یک تقویت کننده (آمپلی فایر) خارجی عملکرد بسیار عالی را در اختیار ما قرار می‌دهد؛ و در آزمایش صدا توانست حجم خروجی بسیار بلند و خوبی را از خود نشان دهد.

با قرار دادن هدفون و استفاده از جک ۳٫۵ میلی متری کیفیت صدا با افزایش بلندی صدا تغییری زیادی نداشته اما در پخش برخی از موسیقی‌ها، مانند صدای ترکیبی هارمونیک‌ها تغییرات و دیستروشن (اعواج) کوچکی در صدا‌ها به وجود می‌آمد.

تست صدای هدفون Mi Note 10
پاسخ فرکانسی Xiaomi Mi Note 10

MIUI 11 بالاتر از اندروید ۱۰

شیائومی می نوت ۱۰ اولین گوشی این شرکت است که MIUI 11 را به صورت پیش فرض اجرا می‌کند.

در حال حاضر MIUI 11 با اندروید ۹ (پای) آمیخته شده است ولی با این حال یک رابط کاربری تمیز، صفحه نمایش همیشه روشن، بهبود حالت Dark-Mode (حالت تارکی)، نوتیفیکیشن(اطلاع رسانی) هوشمند صدا و ویرایشگر اسناد بهتر را در اختیار شما می‌گذارد.

فینگر پرینت در زیر صفحه نمایش

شما می‌توانید قفل صفحه نمایش خود را با استفاده از فینگر پرینتی که در زیر صفحه نمایش وجود دارد باز کنید.

خوشبختانه سرعت عملکرد و دقت عملکرد فینگر پرینت جدید شیائومی فوق العاده است و بدون هیچ گونه مشکلی می‌توانید به راحتی قفل صفحه نمایش خود را باز کنید.

قفل تشخیص چهره

علاوه بر فینگر پرینت، امکان اضافه کردن قفل صورت هم از طریق دوربین گوشی امکان پذیر است. قفل صورت هم همانند فینگر پرینت سرعت و عملکرد خوبی دارد حتی اگر صبح زود از خواب بلند شوید 🙂

البته برای باز کردن قفل صفحه نمایش با استفاده از صورت این نکته را می بایست مد نظر داشته باشید که از امنیت کمتری نسبت به فینگر برخوردار است و ممکن است در برخی موارد امکان تشخیص وجود نداشته باشد.

حالت Dark Mode

شیائومی می نوت ۱۰ با استفاده از این حالت تمامی رنگ‌های سیستم را از سفید به سیاه تغییر می‌دهد و با استفاده از این حالت و با توجه به صفحه نمایش AMOLED می‌توانید مصرف باتری گوشی خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.

MIUI 11 بهبود عملکرد بسیار بهتری را در حالت Dark Mode از خود نشان داده است و در حال حاضر طیف بسیار بیشتری از برنامه‌ها از حالت Dark Mode پشتیبانی می‌کنند.

MIUI 11 به صورت پیش فرض از اهنگ‌های تماس و نوتیفیکشن‌های طبیعت پشتیبانی می‌کند.

این اعلان‌ها با توجه به ساعات مختلف روز تغییر پیدا کرده و با توجه به ساعاتی که در آن قرار دارید زنگ‌های تماس و نوتیفیکشن‌ها تغییر پیدا می‌کنند.

در MIUI 11 هیچ گونه منوی کشویی وجود ندارد و تمامی اتفاقات و برنامه‌ها در صفحه اصلی رخ می‌دهد، البته شما می‌توانید پوشه بندی‌های مختلف در همان صفحه اصلی انجام دهید اما اگر به این نوع سیستم‌عامل عادت ندارید می‌توانید لانچر مد نظر خود را نصب کنید.

ویجت‌هایی که به صورت پیش فرض در Xiaomi Mi Note 10 وجود دارد، ویجت آب و هوا، ویجت بزرگ ساعت و یک صفحه Quick Card .

سایر برنامه‌ها مانند تقویم، یادداشت‌ها رویداد‌ها و … هم در صفحه اصلی به چشم می‌خورد.

تم‌های متنوع

نصب تم‌‌های متنوع برای کسانی که از صفحه هوم اسکرین خود در مدت زمان طولانی خسته می‌شوند؛ شاید از ضروری‌ترین ویژگی‌های یک سیستم‌عامل باشد.

شیائومی در MIUI 11 به شما این امکان را می‌دهد تا تم‌های متنوع را دانلود و نصب کنید اما ظاهرا دسترسی به فروشگاه این تم‌ها برای مناطق خاص تنظیم شده است که در ایران حل این مشکل بسیار ساده است 🙂

برنامه‌های کاربردی در MIUI 11

از سایر نرم افزار‌هایی که شیائومی در MIUI 11 قرار داده است می‌توان به برنامه امنیتی اشاره کرد که با اسکن برنامه‌ها خیال شما را بابت بدافزار‌ها راحت می‌کند.

در سیستم عامل MIUI 11 شاهد برنامه‌های گالری، پخش موزیک و ویدیو به صورت اختصاصی هستیم؛ رادیو FM هم به صورت اختصاصی برای MIUI طراحی شده است.

همچنین MIUI 11 یک برنامه اختصاصی جدید برای باز کردن فایل‌های اسناد در خود جای داده است.

خوشبختانه این برنامه از تمامی فرمت‌های رایج دنیا پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به راحتی فایل‌های مختلف‌ را مشاهده و باز کنید.

یک برنامه یادداشت هم در MIUI 11 باز طراحی شده که از تسک‌ها هم پشتیبانی کامل می‌کند.

به صورت کلی شیائومی تمامی نرم افزار‌های مورد نیاز و ضروری یک تلفن همراه را در نسخه MIUI 11 قرار داده است.

عملکرد و بنچمارک

شیائومی Mi Note 10 یک پردازنده اسنپدراگون 730G را درون خود جای داده است. این پردازنده یکی از قدرتمند‌ترین پردازنده‌های SoC میان رده اسنپدراگون است، اما به هیچ عنوان قابل رقابت با پردازنده‌های قدرتمند روز بازار مانند اسنپدراگون ۸۵۵ نیست.

سی پی یو پردازنده از هشت هسته مجزا تشکیل شده است؛ اولی که بار دو پردازنده را بردوش دارد (Kryo 470 Gold (Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتزی است و دومی ۶ پردازنده آخر را بر عهده دارد (Kryo 470 Silver (Cortex-A55 نام دارد که فرکانس این ۶ پردازنده ۱٫۸ گیگاهرتز اعلام شده است.

تمامی این پردازند‌ها بر روی یک برد ۸ نانومتری LPP ساخته شده اند و کارآمدی بسیاری خوبی را برای این پردازنده به وجود آورده اند.

پردازنده گرافیکی

پردازنده گرافیکی می نوت ۱۰ را آدرنو ۶۱۸ به دوش می کشد که برای بازی‌ها و نرم افزار‌های نسبتا متوسط بسیار عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

در نهایت به حافظه ۶ گیگابایتی رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی می‌رسیم که تنها گزینه Mi Note 10 است، اما اگر این حافظه برای شما کم است می‌توانید با هزینه تقریبی ۱۰۰ یورویی (۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی) یک Mi Note 10 Pro با حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی تهیه کنید.

در ادامه می‌توانید مشاهده کنید که کارایی پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰G آنچنان ضعیف نیست و تنها پردازند‌های اسنپدراگون ۸۵۵ و Exynos 9820 بالاتر از این پردازنده هستند.

تست تک هسته پردازنده
تست تک هسته توسط نرم افزار  GeekBench 5
تست تک هسته توسط نرم افزار GeekBench 5

همین روند برای تست چند هسته ای شیائومی Mi Note 10 وجود دارد و می‌توان گفت پردازنده Snapdragon 730G یکی از قوی ترین پردازنده‌های میان رده به بالا است .

تست چند هسته‌ای پردازنده اسنپدراگون ۷۳۵
تست چند هسته‌ای پردازنده اسنپدراگون ۷۳۵
تست چند هسته ای Snapdragon 735G می نوت ۱۰
تست چند هسته ای Snapdragon 735G

پردازنده گرافیکی Adreno 618 چیز فراتر از آن چیزی است که بر روی کاغد شاهد آن بودیم؛ این پردازنده به خوبی از صفحه نمایش ۱۰۸۰p بر می آید و هیچ جای نگرانی برای کار‌های گرافیکی نمی گذارد.

تنها پردازنده گرافیکی Adreno 640 به کار رفته در اسنپدراگون ۸۵۵ است که از پس این پردازنده گرافیکی بر می‌آید. نتایج نشان می دهد پردازنده گرافیکی Adreno 618 به کار رفته در اسنپدراگون ۷۳۰G بسیار عملکرد بهتری نسبت به پردازنده گرافیکی Adreno 618 با پردازنده اسنپدراگون S730 دارد.

تست پردازنده گرافیکی Adreno 618
تست پردازنده گرافیکی Adreno 618
تست GFX Car Scene
تست GFX Car Scene
تست بنچمارک می نوت ۱۰
تست ۳DMark می نوت ۱۰

برخی بر این باورند که بنچمارک برنامه AnuTu هیچ وقت اشتباه نمی کند؛ همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید؛ این باور درست از آب درامده و می نت ۱۰ را بالاتر از Mi 9T قرارداده است.

AnTuTu 7 Xiaomi Mi Note 10

سخت افزار شیائومی Mi Note 10 به خوبی مجهز شده است و هیچ جای نگرانی بابت اجرای بازی و برنامه‌های سنگین وجود ندارد، همه چیز در شیائومی می نوت ۱۰ بسیار سریع و روان اجرا می‌شود.

در طول تست ما هیچ گونه لگ و مشکلی را مشاهده نکردیم؛ در زمان اجرای برنامه‌ها هم هیچ گونه خللی در عملکرد گوشی به وجود نیامد و در پشت گوشی با توجه به اجرای بسیارسنگین بازی و برنامه‌ها هیچ گونه گرمایی را احساس نکردیم.

دوربین 5 تایی Mi Note 10 – زیبا اما گیج کننده

Mi Note 10 اولین گوشی هوشمند شیائومی است که به دوربین 5 تایی مجهز شده است.

این یک اتفاق هیجان انگیز است که چند سوال گیج کننده را در ذهن ما ایجاد کرده است.

اول اینکه چرا دوربین زوم 5X با کیفیت 5 مگاپیکسل تصاویر تله را با کیفیت 8 مگاپیکسل ذخیره می‌کند؟

دومین سوال: چگونه این شرکت بدون استفاده از پریسکوپ قابلیت 5X را در دوربین خود اضافه کرده است؟

دوربین ۵ تایی می نوت۱۰
دوربین ۵ تایی می نوت۱۰

به هر حال بهتر است نگاهی واقعی تر از مشخصات ذکر شده به دوربین Mi Note 10 داشته باشیم.

  ویدیو : مقایسه آندروید L با ویندوز فون 8.1

شیائومی Mi Note 10 اولین گوشی است که از سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می‌کند.

این ماژول 1/1.33 اینچی از هر سنسور گوشی دیگری تا به امروز بزرگ‌تر بوده است و می‌توان گفت تا به الان هیچ رقیبی برای سنسور دوربین گوشی وجود ندارد.

مشخصات کلی دوربین می نوت ۱۰
مشخصات کلی دوربین می نوت ۱۰

سنسور‌های Quad Bayer

دوربین 108 مگاپیکسلی Mi Note 10 که سنسور 1/1.33 اینچی را در خود جای داده است، از پیکسل‌های 0.8 میکرونی با فناوری Quad Bayer استفاده می‌کند.

فناوری Quad Bayer استفاده شده در این گوشی همانند سایر گوشی‌های امروزی قادر به تولید تصاویر در 1/4 رزولیشن اسمی است.

دوربین 108 مگاپیکسلی

از فناوری Quad Bayer که بگذریم، نوبت به لنز‌ها کار رفته در سنسور 108 مگاپیکسلی می نوت 10 می‌رسیم.

شیائومی در Mi Note 10 از 7 لنز برای سنسور 108 مگاپیکسلی خود استفاده کرده است،گشادگی دریچه دیافراگم سنسور 108 مگاپیکسلی f/1.69 اعلام شده است.

دوربین تله فوتو با قابلیت زوم 2x

دوربین دوم از یک لنز تله فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

ویژگی‌هایی همچون سنسور 12 مگاپیکسلی به همراه میکرومتر 1.4 و دوربین دو پیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری بسیار جذاب و تاثیر گذار است.

دریچه دیافراگم این دوربین هم F0.2 ذکر شده است. برای اینکه بتوانیم ساده تر به موضوع نگاه کنیم بد نیست به دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 اشاره ای داشته باشیم .

دوربین گلکسی نوت 10 با مشخصات 12MP-1.0µm-f/2.1 روانه بازار شده است حال Mi Note 10 را با مشخصات بهتر به همراه لنز تله فوتو 2X مقایسه کنید.

دوربین تله 5 مگاپیکسلی

شیائومی لنز تله دیگری را با قابلیت زوم 5X در شیائومی Mi Note 10 جای داده است، طبق مشخصات ذکر شده از سوی شیائومی این دوربین از یک لنز f0.2 با رزولوشن 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد و قابلیت زوم 10 برابری ترکیبی و زوم 50 برابری دیجیتالی را در خود دارد.

از رقبای این لنز می‌توان به هواوی P30 Pro و Oppo Reno اشاره کرد. هواوی P30 Pro از یک لنز ۸ f/3.4 مگاپیکسلی تشکیل شده و Oppo از یک لنز f/3.4 با کیفیت ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده است.

البته ناگفته نماند Oppo Reno قابلیت زوم 10X را دارد.

دوربین اولترا واید فوق العاده

این روز‌ها کمتر گوشی هوشمندی را می بینیم که فاقد ماژول دوربین اولترا واید (Ultra Wide) باشد. شیائومی Mi Note 10 هم از قاعده مستثنی نبوده و یک ماژول 20 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه ۱۱۷ درجه را در خود جای داده است.

از جمله مشخصات دیگر این لنز می‌توان به دیافراگم 2.2 و فوکوس خودکار اشاره کرد.

تصاویری که با لنز اولترا واید Mi Note 10 به ثبت رسیده بسیار زیبا، با جزئیات و گسترده نمایش داده می‌شود.

دنیای میکرو را با دوربین ماکرو Mi Note 10 تجربه کنید

بالاخره به اخرین لنز گوشی Mi Note 10 رسیدیم. اخرین لنز که در قسمت پایینی گوشی قرار داد؛ یک لنز 2 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت تصاویر ماکرو است.

دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی به صورت اختصاصی برای ثبت تصاویر تهیه شده است. این لنز قابلیت ثبت تصاویر از فاصله 1.5 سانتی متری را دارا می‌باشد.

شیائومی Mi Note 10 اولین گوشی هوشمندی است که تصاویر را با فاصله کمتر از 2 سانتی متر به ثبت می‌رساند.

فلش LED چهارتایی

مطمئنا برای ثبت تصاویر با کیفیت در شب نیازمند روشنایی خواهیم بود؛ Mi Note 10 با ۴ فلش LED خیال ما را از لحاظ ثبت تصاویر در شب راحت می‌کند.

2 عدد از فلش‌های LED درخشان و روشن هستند و 2 تای دیگر در پشت دیفیوزر قرار دارند که نور ملایمی را در هنگام عکس برداری پخش می‌کنند.

دوربین سلفی

Xiaomi Mi Note 10 از یک سنسور 32 مگاپیکسلی Quad Bayer استفاده می‌کند؛ دیافراگم این سنسور f/2.0 ذکر شده است اما این دیافراگم فاصله کانونی را از بین نمی‌برد.

عملکرد نرم افزاری دوربین Mi Note 10

نرم افزار دوربین شیائومی Mi Note 10 بسیار ساده و قابل دسترس طراحی شده است. هیچ گونه منوی سردرگم کننده در قسمت نرم افزاری دوربین دیده نمی‌شود و شما در قسمت پایینی گوشی می‌توانید حالت سلفی و دوربین اصلی را به راحتی تغییر دهید.

قابلیت زوم 1X، 5X و… هم در قسمت بالای کلید نرم افزاری دوربین قرار دارد؛ با کشیدن به سمت راست و چپ می‌توانید از حالت‌های مختلف زوم در زمان عکس برداری استفاده کنید.

می‌توانید سایر قابلیت‌ها اعم از HDR، حالت‌های مختلف عکاسی و فیلمرداری در اسکرین شات‌های زیر مشاهده کنید.

علاوه بر تصاویر بالا راحتی دسترسی به قابلیت‌هایی مانند حالت Pro ویژگی‌های این نرم افزار را کامل‌تر می‌کند.

شما می‌توانید یکی از ۴ حالت پیش فرض برای تنظیم رنگ و نور را انتخاب کنید؛ همچنین تنظیم سرعت شاتر و ISO در نوار‌های پایینی قابل تغییر است.

اما از همه مهم تر قابلیت دسترسی به ۵ حالت دوربین در سریع‌ترین زمان ممکن است؛ تصاویر بیشتر از کارایی این نرم‌افزار را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

نمونه تصاویر دوربین Mi Note 10 در روز

مشخصات گوشی از طرف سازنده گوشی اهمیت زیادی دارد اما هیچ چیز جای نمونه تصاویر گرفته شده توسط خود گوشی و در حالت‌های مختلف را نمی‌گیرد.

می نوت 10 با دوربین اصلی خود در روز توانست تصاویر را کیفیت 27 مگاپیکسل به ثبت رساند تصاویر از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و به لطف HDR اتوماتیک تصاویر با کیفیت و پویایی بالایی به ثبت رسیده است.

عکس برداری با وضوح 108 مگاپیکسلی جزئیات و حجم بسیار زیادی از گوشی را می‌گیرد و مطمئنا کمتر کسی نیاز به ذخیره چنین تصویر‌هایی خواهد داشت.

البته این امکان وجود دارد، ولیکن مدت زمان ذخیره کردن تصویر بسیار طولانی تر از حالت عادی خواهد بود و رم و سی پی یو بسیاری زیادی را از گوشی درخواست می‌کند که بعضا نیاز دارید برخی از برنامه‌های خود را برای ثبت تصویر 108 مگاپیکسلی ببندید.

در ادامه نمونه تصویر ثبت شده با وضوح 108 مگاپیکسلی را می‌توانید مشاهده کنید.

خوب پس از نمونه تصاویر لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی اینبار نوبت به آزمایش لنز اولترا واید شیائومی می نوت 10 می‌رسد.

در نمونه تصویر‌های گرفته شده توسط لنز اولترا واید، تصاویر گستردگی بسیار خوبی داشته و رنگ‌ها به صورت طبیعی نمایش داده می‌شود؛ همچنین گستردگی تصاویر به گونه ای نیست که در کناره‌ها دیستروشن (اعواج) خاصی به وجود آید.

اما مهم‌ترین قابلیت دوربین اولترا واید را می‌توان به فوکس بر روی اشیا اشاره کرد، در نمونه تصاویر می‌توانید مشاهده کنید که فوکس بر روی چند اتومبیل به خوبی انجام گرفته است.

اما ماژول دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 2X تصاویر را حتی در روز روشن با نویز ثبت می‌کند.

غلظت رنگ‌ها با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی مطابقت دارد، دامنه پویا بسیار خوب است و تصاویر با دوربین 2X رضایت بخش است.

در مرحله بعد نوبت به تست دوربین تله با زوم 5X می‌رسیم، دوربینی با ثبت تصاویر 8 مگاپیکسلی و زوم 5 برابری تصاویری همانند لنز 2X به ثبت می‌‌رساند با این تفاوت که نمایش نویز‌ها در نمونه تصاویر گرفته شده بسیار بیشتر است، اما همچنان تصاویر رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد.

نمونه تصاویر Mi Note 10 در نور کم

عکاسی در نور کم دوربین اصلی هم همانند روز بسیار عالی و رضایت بخش است. تصاویر از جزئیات بسیار خوبی برخوردار هستند، در نمونه عکس‌های گرفته شده رنگ‌ها کاملا دقیق به ثبت رسیده اند.

حالت شب (Night Mode)

وقتی که به حالت شب ( Night Mode ) می‌رویم نتایج تصاویر تغییر محسوسی نمی‌کند؛ البته تصاویر کمی روشن‌تر می‌شود اما این روشنایی جزئیات و شارپ بودن تصاویر را از بین می‌برد.

شباهت می‌دهد این ویژگی بیشتر شبیه به HDR باشد تا حالت Night Mode .

در حالت شب زمانی که تصویری را می‌خواهیم به ثبت برسانیم حدود 2 ثانیه طول می‌کشد تا عکس‌برداری انجام شود؛ پردازش تصویر هم حدود 10 ثانیه‌ای به طول می‌انجامد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که در همان حالت عادی عکس برداری را انجام دهید.

حالت شب با لنز تله با زوم 2x

به سراغ ماژول 2X دوربین Mi Note 10 می‌رویم. بر خلاف اکثر تلفن‌های موجود در بازار که به صورت اتوماتیک تصمیم می‌گیرند که از کدام لنز در حالت تاریکی استفاده کنند، Mi Note 10 قابلیت انتخاب را به شما می‌دهد و می‌توانید تصاویر تله را هم در شب با ماژول 2X به ثبت برسانید.

مطمئنا با حالت زوم 2X تصاویر نسبت به دوربین اصلی کیفیت بسیار پایین تری خواهند داشت و در این حالت، نویز‌ها بیشتر به چشم می‌آیند اما با این وجود هنوز هم تصاویر واضح و دقیق هستند.

عکاسی از نمای نزدیک

از آنجایی که یک دوربین اختصاصی ماکرو برای گوشی می نوت ۱۰ در نظر گرفته شده است. تصمیم گرفتیم تصاویر ماکرو این گوشی را هم مورد بررسی و آزمایش قرار دهیم.

نمونه تصاویر ماکرو با لنز اختصاصی ۲ مگاپیکسل Mi Note 10

تصاویر پرتره

ما تصاویر پرتره را با لنز اختصاصی 2X به ثبت رساندیم، تصاویر به طور شگفت آوری بسیار عالی به ثبت رسیده اند؛ همچنین با دیافراگم f/1.8 توانستیم تصاویر زیبای پرتره با بک گراند تار به ثبت برسانیم.

در ادامه نمونه‌ای نمونه ای از تصاویر پرتره ثبت شده با گوشی می نوت 10 را می‌توانید مشاهده کنید.

ثبت تصاویر پرتره در انسان بسیار عالی است و البته شما می‌توانید در ثبت تصاویر برای سایر اشیا هم استفاده کنید.

خوب، می نوت 10 تا به امروز، بزرگترین سنسور موجود در تلفن همراه دارای لنز f/1.7 می باشد و این عمق میدان کم یکی از جنبه های مهم عملکرد دوربین تلفن است که نمی شود به راحتی از آن چشم پوشی کرد.

می نوت 10 در حالت عکس پرتره مانند سایر گوشی ها ناحیه اطراف فوکوس را سفید و تار نمی کند و در حالی که شما بر روی موضوع اصلی خود فوکوس می کنید می توانید بر روی سایر نقاط دیگر عکس هم کار کنید.

دوربین جلو یا سلفی

عکس های سلفی می نوت 10 به نظر می رسد بسیار خوب هستند و همچنین رنج داینامیکی بالا و رنگها را غالبا زیبا ثبت می کند. اگر با دقت از نزدیک به آنها نگاه کنیم، 32 مگاپیکسل از جزئیات وجود ندارد اما ما انتظار همین کیفیت را هم نداشتیم.

زمانی که با می نوت 10 عکسهای پرتره می گیرید، می توانید پردازش HDR را غیر فعال کنید زیرا پردازش های بسیار زیاد، به طور همزمان فقط می توانند با یک دوربین انجام شوند. با این حال، عقب نشینی موضوعی شایسته است و تار شدن پس زمینه که در تنظیمات لنز f 1./8 انتخاب شده است تا حدودی قانع کننده است.

دوربین فیلمبرداری

شیائومی می نوت 10 با کیفیت ( 4K و 30fps (30 فریم بر ثانیه فیلم برداری می کند و همچنین سایر کیفیت های رایج دیگر مانند 1080p@30fps و 1080p@60fps در دسترس می باشند.

در ابتدا به نظر می رسد که می توانید با هر پنج دوربین از تمامی امکانات و رزولوشن های دوربین مانند ماکرو، اولترا واید، زوم اپتیکال 1 و 2 و 5 استفاده کنید اما در واقع این طور نیست و شما نیز نمی توانید از دیگر سطح زوم ها در کنار امکانات گفته شده در بالا، استفاده کنید.

دوربین می نوت ۱۰ پرو
دوربین گوشی می نوت ۱۰

دوربین اصلی و اولترا واید می توانند از تمامی امکانات استفاده کنند، دوربین تله فوتو 2x نمی تواند فیلم 1080p@60fps بگیرد و تنظیمات 5x بزرگنمایی دیجیتال برای فیلم هایی است که با دوربین تله فوتو 2x گرفته شده است.

عکاسی از نمونه های ماکرو با لنز اولترا واید گرفته می شود و بنابراین تمام رزولوشن ها در دسترس هستند.

تثبیت نوری 4 محوره فقط در دوربین اصلی وجود دارد، در حالی که تثبیت الکترونیکی در تمامی دوربین ها در حالت 30fps در دسترس می باشد. تنها جایی که نمی توانید از آن استفاده کنید هنگام فیلم برداری در حالت ماکرو می باشد که احتمالا در این زمان بیشتر از همیشه به آن احتیاج دارید.

حالت فیلم برداری اسلوموشن در دوربین اصلی و اولترا واید (اسلوموشن ماکرو) در کیفیت 720p@960ps در دسترس می باشد.

نرخ بیت فیلم برداری با کیفیت 4K بین 40 تا 42 مگابیت بر ثانیه است. همچنین ضبط صدا با صورت استریو با نرخ 96 کیلوبیت بر ثانیه ضبط می شود.

فیلم های 4K با دوربین اصلی و لنز اولترا واید دارای کنتراست عالی و رنگ های نقطه ای می باشد و ما رنج داینامیک آن را می توانیم تحسین کنیم. بسیاری از مشکلات حل شده و فیلم برداری، بسیار روان و خوب است اما دور از آن چیزی است که انتظارش را داشتیم. ما قطعا گوشی های شیائومی دیگری را دیده ایم که عملکرد بهتری را داشته اند.

ویدیو بررسی ضبط ویدیو Mi Note 10

ویدیو بررسی ضبط ویدیویی می نوت ۱۰ با کیفیت 2160P

فیلم های 4K از دوربین تله فوتو 2x در فاصله زمانی زیاد، پویا نبودند و بسیار متناقض بودند. جزئیات جالب نیستند اما به نظر می رسد که بیشتر از آن چیزی است که ما در کلیپی از دوربین اصلی دیده ایم.

فیلمبرداری با زوم 2x شیائومی mi note 10

فیلم برداری4K در حالت 5x دارای زوم دیجیتالی هستند که از تصاویری است که از دوربین 2x گرفته شده است و غیر قابل استفاده می باشند. این تصاویر مبهم هستند و هر آنچه که در فیلم برداری های 2x اشتباه است را به ارث برده اند.

فیلمبرداری با زوم 5x شیائومی mi note 10

حالا اجازه بدهید در مورد فیلم های 1080p صحبت کنیم. فیلم های 1080p با نرخ فریم 30fps بر روی دوربین های اصلی و اولترا واید از هر نظر عالی هستند، جزئیات، کنتراست، رنگ و همچین رنج داینامیک.

تست فیلمبرداری با دوربین اصلی با کیفیت 1080P

تست فیلمبرداری با دوربین اولتراواید با کیفیت 1080P

فیلم های با کیفیت 1080p که با دوربین تله فوتو 2x گرفته شده است کاملا واضح و دارای جزئیات کافی هستند اما رنج داینامیک هنوز پایین است و به نظر خیلی خوب نمی رسد.

ویدیو تست کیفیت فیلمبرداری حالت 2x گوشی Mi Note 10

بعد از آن، آنهایی که به عنوان 4K توسط زوم دیجیتالی 5x ثبت شده اند، بسیار افتضاح هستند.

ویدو تست کیفیت فیلمبرداری حالت 5x گوشی Mi Note 10

فیلمبرداری با کیفیت 1080p و 60fps فقط در دوربین اصلی و اولترا واید در دسترس است. ویدیوهای 60fps دوربین اصلی در تلاش هستند تا بر روی جزئیات پایین فیلم برداری سرپوش بگذارند در حالی که تصویر برداری اولترا واید بسیار عالی است.

ویدیو تست فیلمبرداری با لتز اصلی گوشی mi note 10

ویدیو تست فیلمبرداری با لتز اولترا واید گوشی mi note 10

شما می توانید ویدیوهای اسلوموشن با دوربین اصلی یا با دوربین اولترا واید در حالت ماکرو بگیرید.

ویدیو تست اسلوموشن در حالت ماکرو

همان طور که اشاره کردیم ثبات نوری همیشه در دوربین اصلی وجود دارد. شما می توایند تثبیت الکترونیکی را بر روی حالت 30fps فعال کنید اما ماکرو است و این کار را بسیار عالی انجام می دهد و در نهایت، لرزش گیر دوربین به قیمت از دست دادن FoV (زاویه دید) تمام خواهد شد.

ویدیو تست ثبات نوری و لرزش گیر دوربین می نوت ۱۰

ویدیو تست ثبات نوری شیائومی mi note 10

می نوت 10 دارای قابلیت vlog برای فیلم است که به شما این امکان را می دهد که کلیپ های کوتاه ضبط کنید و آنها را به یگدیگر بچسبانید و یا در میان کلیپ ها قرار دهید.

شما گزینه های مختلفی برای انتقال کلیپ ها با نام هایی که با پیشنهادهای شیائومی مطابقت دارد دریافت می کنید اما اطلاعات زیادی در مورد چیزهایی که دقیقا در مورد انتقال کلیپ ها انتظارش را دارید را دریافت نمی کنید.

مشاهده ویدیو در یوتیوب

نتیجه گیری

شیائومی می نوت 10 یک گوشی منحصر به فرد است. اول از همه دوربین پنج گانه چیزی است که هر روز مشاهده نمی کنید، برای اولین بار است که یک گوشی هوشمند دارای سنسور 108 مگاپیکسلی است و چه در شب و یا روز، عکس های عالی با حجم بالای 27 مگاپیکسلی می گیرد.

چهار لنز دیگر، واقعا عالی هستند همچنین ترکیبی خوب از ماهرترین و متنوع ترین کیت دوربین برای گوشی هوشمند می سازند.

تصویر می نوت ۱۰ شیائومی
شیائومی می نوت ۱۰

می نوت 10 با تناسب عالی در طراحی می درخشد و ساخت آن چیزی از یک پرچمدار با ارزش، کمتر ندارد. خمیدگی لبه های گوشی زیاد نیست و به راحتی در دست قرار می گیرد و قاب گوشی طوری است به شما کمک می کند با اطمینان کامل گوشی را در دست بگیرید.

سرانجام، پردازنده اسنپدراگون 730G نمی تواند به تنهایی بهترین پردازنده باشد اما قطعا جزو بهترین های موجود در بازار است و در ترکیب با صفحه نمایش 1080p آمولد، عملکرد بسیار عالی را دارد.

ما با می نوت 10 فقط دو مشکل را داریم، یکی حیله استفاده شده در بزرگنمایی 5x و دیگری عمر باتری پایین تر از چیزی است که از آن انتظار داشتیم. ما درک می کنیم که چرا شیائومی حالت زوم 5x را به این روشن ساخته است، اما نمی توانیم درک کنیم که چرا کیفیت عکس را از 5 مگاپیسکل به 8 مگاپیکسل ارتقا داده است مخصوصا وقتی که سازنده آن در تبلیغات به زوم 5x در دوربین 5 مگاپیکسلی اشاره می کند. در نتیجه، همانطور که MIUI 11 با دریافت آپدیت، بهتر شد ما هم امیدواریم که برای می نوت 10 هم همین اتفاق بیافتد و باتری عملکرد بهتری را داشته باشد.

مقایسه Mi Note 10 با سایر گوشی‌ها

شیائومی می نوت 10 در زمان عرضه قیمتی در حدود 550 یورو دارد و این گوشی می تواند پیشنهادی عالی برای خرید باشد. اما رده پرچمداران بسیار متنوع می باشد و گوشی هایی در این رده وجود دارند که می توانند شایسته تر از می نوت 10 باشند.

شیائومی می نوت 10 پرو تقریبا 100 یورو گرانتر است اما حافظه داخلی و رم بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. می نوت 10 دارای حافظه 256 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی می باشد و دوربین اصلی آن دارای طراحی لنز 8p می باشد اما می نوت 10 دارای طراحی لنز 7p می باشد.

P مخفف قطعات به کار رفته در لنز می باشد. اما اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، تفاوت و اضح و آشکاری در کیفیت عکس ها وجود ندارد. بنابراین در پایان، ما نمی توانیم به شما توصیه کنیم که نوت 10 پرو و یا نوت 10 را بخرید مگر اینکه اهل تفریح و ولخرجی باشید و دوست داشته باشید که گوشی های پرچمدار را در اختیار داشته باشید.

Xioami Mi 9T Pro

Xioami Mi 9T Pro

در حال حاضر شیائومی می نوت 9 پرو را دارد که 150 یورو ارزانتر از می نوت 10 می باشد. این گوشی دارای صفحه نمایش آمولد تخت بدون بریدگی ناچ، پردازنده سریعتر اسنپدراگون 855 می باشد اما زوم 5x و لنز ماکرو ندارد. قطعا این گوشی دوربین 108 مگاپیکسلی ندارد اما کیفیت عکسهای آن، واقعا عالی هستند.

OnePlus 7T

OnePlus 7T

وان پلاس 7T حدود ۲۰۰ یور گرانتر از می نوت است اما اگر به دنبال تجربه آمولد بدون وقفه 90Hz هستید، 7T انتخاب مناسبی است. این گوشی لنز ماکرو ندارد اما دارای بزرگنمایی 3x می باشد که بیش از نیازهای شما می باشد.

ریلیمی X2 Pro

Realme X2 Pro

ریلمی X2 پرو در صورتی که در بازار موجود باشد بسیار ارزانتر از می نوت 10 است اما دارای تعداد زیادی از امکانات می باشد. این گوشی صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی آمولد با نرخ تازه سازی 90 هرتزی می باشد.

همچنین دارای پردازنده اسنپدراگون 855+ می باشد و باتری آن از شارژر 50 واتی پشتیبانی می کند. X2 پرو دارای یک دوربین 64 مگاپیکسلی، یک دوربین 13 مگاپیکسلی 2x تله فوتو، یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی عمق سنج می باشد.

گلکسی اس ۱۰

Galaxy S10

در آخر، قیمت گلکسی اس 10 در حال کاهش است و در حال حاضر 50 یورو گرانتر از می نوت 10 است. اس 10 دارای نمایشگری بهتر، عملکردی سریعتر و دوربین سه گانه باکیفیت بالاتری نسبت به می نوت 10 می باشد.

نظر آخر

اگر به دنبال تجربه دوربینی عالی هستید احتمالا تلفن همراهی بهتر از می نوت 10 پیدا نمی کنید زیرا برای هر شرایطی یک دوربین عالی دارد. قطعا دوربین این گوشی می تواند با دریافت یک آپدیت، کارهای بیشتری انجام دهد اما با این حال یکی از قابلیت های برجسته این گوشی می باشد.

می نوت 10 بهترین گوشی هوشمند در بازار نیست اما با طراحی خیره کننده، سخت افزار قدرتمند و مجموعه ای بی نظیر از دوربین ها قطعا یک پکیج عالی برای انتخاب یا توصیه به شماست.

نقاط قوت شیائومی Mi Note 10

صفحه نمایش بزرگ و روشن آمولد – DCI-P3 دقیق

باتری بسیار بزرگ و خیلی سریع شارژ می شود

اسنپدراگون 730G با بازی ها سازگار است و آنها را روان اجرا می کند.

همه دوربین ها در روز عکس های با کیفیتی را ثبت می کنند.

با آخرین آپدیت MIUI 11 ارائه می شود.

جک 3.5 میلی متری، رادیو اف ام، آی ار بلاستر (IR blaster)

نقاط ضعف شیائومی Mi Note 10

مقاوم در برابر آب نیست.

نبود پردازنده خیلی قوی مانند اسنپدراگون 855

عکس ها در نور کم با زوم اپتیکال دوربین و اولترا واید به نظر زیاد جالب نیستند.

کیفیت ضبط ویدیو با هیچ کدام از دوربین ها عالی نیست.

افزایش  کیفیت عکس های 5x از 5 مگاپیکسل به 8 مگاپیکسل هیچ مفهومی ندارد.

عدم وجود اندروید 10 به صورت پیش فرض.

منبع : Gsmarena

4.3/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. سلام دوربین رو که باز میکنم میرم رو فیلم برداری قفل میکنه و باز نمیشه عملا من نمیتونم فیلم برداری کنم میشه کمکم کنید می نوت ده پرو

  2. سلام دوربین رو که باز میکنم میرم رو فیلم برداری قفل میکنه و باز نمیشه عملا من نمیتونم فیلم برداری کنم میشه کمکم کنید می نوت ده پرو

  3. سلام ممنون از اطلاعات کاملتون
    من این گوشی رو دو ماهه خریدم
    مشکلی که دارم علی رغم ۱۲۸ گیگ مرتب به من ارور پر بودن حافظه میده و وقتی جزییات حافظه رو چک میکنم حدود ۹۰ گیگ در قسمت اودر نشان میده که معلوم نیست چیه چون از همون قسمت اودر رو باز نمیکنه

  4. سلام
    گوشی شیائومی نوت ۱۰ دارم و مشکل نوتیفیکیشن led دارم ( از چند برنامه دیگر هم استفاده کرده ام) از طرفی برای فعال کردن نوتیفیکشن خود (disply) باید گوشی از حالت Battery saver خارج شود .
    پیشنهاد شما برای داشتن نوتیفیکشن led چیه؟ سپاس

    1. سلام دوست عزیز دوربین من فوکوس لازم رو نداره و کناره هایتصویر کشیدگی ایجاد میکنه برای شما هم همینطوره؟

    2. سلام روی ۱۰۸ مگاپیکسل ایا زوم قوی داره یا خیر، و اگر ندارد وقتی زوم میکنی کیفت خراب نمیشه، چقدر با نوت ۸ از نظر دوربین فرق داره ، ارزش داره ایا

  5. با این همه توضیح آخرش نفهمیدم دوربینش خوبه یا نه… البته وقتی dxomark میگه بهترین کامرا فونه شما هم باید بگید چشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا