آموزش هاآموزش های تخصصی

آموزش: چگونه با کورتانا، مسیریابی کنیم؟

با حذف شدن و پشتیبانی نکردن مایکروسافت از اپلیکیشن +Here Drive، کاربران برای رانندگی و مسیریابی، دچار مشکل شدند. شاید ندانید که همین مسیریابی در رانندگی را می‌توانید با استفاده از Cortana انجام دهید. در ادامه با ویندوز ایران باشید تا به شما نشان دهیم که می‌شود با Cortana هم، مسیریابی کرد.

برای شروع کار، ابتدا باید Location خود را روشن کنید. بعد با صدا زدن کوتانا (Hey Cortana) در دستگاه هایی که این قابلیت را دارند را، فعال یا فراخوانی کنید. اگر دستگاه ویندوزی شما، از قابلیت Hey Cortana، پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید با نگه داشتن Search یا با تاچ کردن بر روی اپلیکیشن Cortana، آن را فراخوانی یا فعال کنید.

حال با فراخوانی Cortana، نوبت به اجرای فرامین صوتی یا نوشتاری است. با جمله ای را که در تصویر می‌بینید را تایپ کنید، یا اینکه جمله get me direction to tehran را به Cortana، بگویید. اگر کمی در نحوه گفتن یا لهجه انگلیسی مشکل دارید، می‌توانید اینطور بیان کنید. ” گِت می دآی رِک شِن تو تِه رآن“. شما می‌توانید به جای تهران، گزینه شهری که قرار است به آنجا بروید یا سفر کنید، بگویید یا اینکه کل متن را تایپ کنید.

مانند تصویر بالا، کورتانا حالت Driving یا رانندگی را انتخاب می‌کند و شروع به اجرای Map “نقشه” می‌کند.

در این لحظه، Location وارد عمل شده، و مکانی که شما در آن قرار دارید را در نقشه، پیدا می‌کند. و شما هم می‌توانید تعیین کنید که با کدام وسیله نقلیه مانند اتوموبیل، اتوبوس و موتور در حال سفر یا رانندگی هستید.

و در نهابت، اپلیکیشن Map، مسافت، سرعت، زمان را، از مبدایی که شما در آن قرار دارید، تا به مقصد، به شما نشان می‌دهد.

دیگر نگران از دست دادن و در دسترس نبودن +Here Drive در دستگاه ویندوزی خود، نباشید، زیرا Cortana، این مشکل را برای شما حل کرده است.

  آموزش حل مشکل کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) در ویندوز 11

نظر شما دوستان در مورد این آموزش چیست؟! نظرات خود را با ما و کاربران ویندوز ایران در میان بگذارید.

چطور بود !

میثم دشت بانیان

ساکن بابل، کارشناس نرم افزار و عاشق ویندوز 10 موبایل

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام آقای دشت بانیان ، من وقتی میگم Get me directions to Tehran کورتانا میره مایکروسافت اج رو باز میکنه، وارد مپ نمیشه…
    ویندوزفون و اپلیکیشن ها هم آپدیت هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا