آموزش ها

نکاتی برای در امان ماندن از دزد موبایل

     بعضی از نکات امنیتی مانند بقیه ی سیستم عامل ها به صورت پیش فرض غیر فعال هستند که شما می توانید با فعال کردن آن ها از امنیت بیشتری برخوردار شوید به گفته ی شرکت سازنده : بقیه ی راه های عبور از سیستم امنیتی بیشترین حد هستند و هک کردن آن کار بسیار پیچیده و گاهی غیر ممکن است.

 1- پسورد گذاری بر روی دستگاه

یکی از مهم ترین روش ها برای خلاصی از ایجاد تغییرات در سیستم گذاشت رمز عبور می باشد. مثلا شما تلفن خودتان را به دوستتان داده اید و نمی دانید که دوست شما در حال چه کاری است. شما می توانید کار های او را محدود کنید و برای آن ها رمز بگذارید. اگر برای تلفن تان این کار را بکنید، برای نصب برنامه نیاز به پسورد دارد و نمی تواند برانامه های اضافی را نصب کند یا برای تماس تلفنی، خواندن ایمیل نیاز به پسورد دارد.

2- برای حساب الکتیریکی خود نیز پسورد دوم بگذارید.

هنگامی که در موبایل خود به حسابتان وارد شوید، پسورد را برای خرید اول می پرسد و ممکن است دوستی که شما داشته باشید کمی کنجکاو باشد و رمزتان را حفظ کند. شما می توانید پسورد دومتان را هم انتخاب کنید که برای مثال هر سی دقیقه هنگام خرید از شما دوباره این را بپرسد تا مطمئن شوید که فرد دیگری در حال خرید نمی باشد.

3- برای سیم کارت خود هم پسورد بگذارید.

بیش ترین دزدی که اخیرا انجام می شودذ دزدی سیم کارت است که شما می توان با گذاشتن یک پسورد به خودتان این اطمینان را بدهید که اگر روزی دزدی از من تلفنم را دزدید، او از سیم کارت استفاده نمی تواند بکند و پولش برای شما فرستاده شود یا بفروشد زیرا پسورد دارد.

4- حساب کودک درست کنید.

 …. پسر خاله ی شما که سن کمی دارد، جلو می آید و می گوید: من حوصله ام سر رفته، می شه با تلفن شما بازی کنم؟، شما اگر بتوانید به سختی او را فقط برای اولین بار از خود دور می کنید، بار دوم و سوم چه کاری می کنید؟ مابکروسافت برای این مشکلات هم فکری کرده. “حساب کودک” بله، جواب این است. شما فقط با یک بار درست کردن حساب کودک می توانید به راحتی تلفن خود را به دوستتان بدهید بدون هیچ دلواپسی! می تواند با بازی کند و به موسیقی گوش بدهد و حتی اگر حرف گوش نکن باشد تنظیمات را تغییر بدهد که همه ی این ها فقط در حساب او ذخیره می شوند و هیچ کاری به سر کچل شما ندارند!

5- همیشه یک نسخه ی پشتیبان از تلفن خود داشته باشید.

   ویندوز 8.1 به صورت خودکار اطلاعات شما را ذخیره می کند که شامل تنظیمات، پیغام ها، عکس ها، فیلم ها می باشد که همگی این ها را به حساب ابری شما منتقل می کند و اگر خدایی ناکرده تلفن شما را دزد برد، حداقل اطلاعات را از دست نداده باشید.

6- استفاده از ردیاب جی پی اس.

    امروزه که تکنولوژی در حال پیشرفت است، ترفند های جالب و بیشتر برای به دام انداختن دزد ها وجود دارد. GPS یمی از بهترین راه ها است. شما می توانید تلفنتان را در هر جایی که بتواند به ماهواره ها وصل بشود، ردیابی کنید. ولی اگر اینترنت داشته باشید که نور علی نور است یعنی شما می توانید از اینترنت دوربین را فعال کنید و یک تصویر از آن دزد داشته باشید یا اطلاعاتتان را پاک کنید و پیغام ها را بخوانید و اگر کسی آن را پیدا کرد به او درخواست پس دادن بدهید.در نقشه ی زیر نقطه ی احتمالی که سیاه و مناطق کم احتمال با رنگ صورتی مشخص شده که مناطق کم احتمال به دلیل خطای ماهواره در پیدا کردن به وجود آمده.

7- به آپدیت ها “بله ” بگویید.

  27 برنامه اساسی که باید روی ویندوز 10 کامپیوتر نصب شوند (قسمت دوم)

   تلفن شما به طوری طراحی شده که اگر آپدیت های جدید را نصب کنید بهتر و روان تر کار کند. هنگامی که شما یک پیغام برای آپدیت مشاهده می کنید آن را دانلود و نصب کنید. این آپدیت ها ممکن است مربوط به نقص و باگ ها یا امنیت و مربوط به چیز های دیگر باشد که شما اگر آن ها را نصب کنید تغییر را به طور محسوس احساس می کنید.

چطور بود !

امیرمحمد البرزی

علاقمند به رایانه، اینترنت و دنیای مجازی و به اشتراک گذاری آموخته ها. بسیار خرسند خواهم شد اگر با پیام های خود موجب بهبود نوشته ها و داشته های هم بشویم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا