اخبار

ویندوز موبایل، نرم افزارهای شبکه اجتماعی و وضعیت فروشگاه

ویندوز موبایل در اصل پلتفرم شبکه اجتماعی بود و فیسبوک، توییتر، لینکدین، مسنجر ویندوز لایو و خیلی شبکه های دیگر را یکپارچه کرده است. پس از مدتی شبکه های اجتماعی تغییر وضعیت دادند، اینستاگرام، واین، اسنپ چت و غیره. حالا ویندوز موبایل تمامی برنامه های مطرح را دارد و آنها کمی ضعیف شده اند. اینستاگرام از سال 2014 بروز رسانی نشده و از روز اول مشکلاتی داشته است. درواقع هنوز این نرم افزار نسخه بتا به حساب می آید. توییتر و فیسبوک نسبتا قابل قبول هستند اما ویژگی های جدید مانند پشتیبانی از  GIF در توییتر، مودها در فیسبوک و سرعت و کارایی در هر دو را ندارند.

کار به جایی می رسد که زمانی که توییتر یا فیسبوک امکانات جدیدی را عرضه می کند، کاربران ویندوز موبایل حتی به خود زحمت نمی دهند تا آنرا چک کنند زیرا حداقل تا 1 سال در این پلتفرم ارائه نمی شود. شما می توانید تعداد کاربران برنامه را ببینید و به این نتیجه برسید که شتیبانی ویندوز موبایل بی معنی است. هرچند هفته گذشته وب سایت Gizmara Leaks آماری را از فروشگاه اپ ویندوز موبایل دانلود کرد (و به درخواست مایکروسافت آنرا دوباره حذف کرد). بنا به این آمار فیسبوک، اینستاگرام و توییتر به ترتیب 100، 20 و 30 میلیون دانلود داشته اند.

وقتی به تعداد دانلودها و کیفیت برنامه ها می نگریم، می بینیم که این آمار با عقل جور در نمی آید. نرم افزار فیسبوک به نظر نمی آید بتواند 100 میلیون کاربر را جذب کند. اینستاگرام بتا نیز افتضاح است! بنظر بعید می آید که چنین کمپانی های عظیمی ده ها میلیون کاربر را به خاطر دلایل کوچک نادیده بگیرند. شاید یک دلیلش این باشد که آمریکا و دره سیلیکون از اندروید و iOS اشباع شده اند. کسانی که این نرم افزارها را می سازند قصد بدخواهی ندارند، بلکه به فکر ویندوز موبایل نیستند زیرا در منطقه آنها چندان محبوب نیست. 97 درصد از کاربران تلفن های هوشمند در آمریکا از اندروید و iOS استفاده می کنند. بنابراین چرا برای ویندوز موبایل خود را به زحمت بی اندازیم. مساله این است که این نرم افزارها جهانی هستند و در سرار دنیا استفاده می شوند. اگر امکاناتی را در یک پلتفرم غیر فعال کنیم روی تمامی کاربران تاثیر می گذارد.

این وضعیت برای کاربرانی که تمایل به استفاده از این برنامه ها را دارند خوشایند نیست و برای کاربران ویندوز موبایل منصفانه نیست. لازم به ذکر است تماس هایی با شرکت های فیسبوک، اینستاگرام و توییتر گرفته شده است. شرکت توییتر پاسخ داد که “این امر صحیح نمی باشد و ما اخیرا برنامه جایگزین توییتر برای ویندوز 10 را عرضه کرده ایم و شما می توانید جزئیات آنرا در این آدرس مطالعه نمایید https://blog.twitter.com/2015/a-whole-new-twitter-for-windows “

چطور بود !

Hamed

کارشناسی ارشد کامپیوتر [email protected]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا