آموزش ها

چگونه ویندوزفون را برای افراد مسن تر ساده سازی کنیم؟

با این که ویندوزفون به سادگی و روان بودنش معروف است، باز هم برای افراد مسن تر می تواند کمی گیج کننده باشد. این مطلب می تواند به شما کمک کند که گوشی ویندوزفونی آشنای پا به سن گذاشته تان را کمی ساده سازی کنید.

1. با یک گوشی دارای صفحه نمایش بزرگ شروع می کنیم. مثل نوکیا لومیا 625

2. گزینه setting را انتخاب کرده و روی Ease of accsess لمس کنید. در این قسمت می توانید اندازه نوشتار را بزرگ کنید. همچنین با فعال کردن گزینه High Contrast mode ظاهر رنگی صفحه اصلی به ظاهر سیاه سفید ولی خوانا تبدیل می شود. گزینه Allow Zooming on All Web Content نیز باعث می شود که تمام صفحات اینترنتی قابل زوم کردن باشند. حتی اگر آن صفحه اینترنتی اجازه ی این کار را ندهد.

3. گزینه Find my phone در بخش تنظیمات گوشی را فعال کنید. این نه تنها به شما اجازه پیدا کردن گوشی گم شده را می دهد، بلکه با استفاده از این قابلیت می توانید در مواقع اضطراری شخص میانسال خود را پیدا کنید.

4. بسته به قابلیت هایی که شخص مسن مورد نظر شما دارد، میانبر بیشتر برنامه ها را از روی صفحه اصلی پاک کنید و تنها موارد لازم را قرار دهید. مثل شماره گیر، دوربین، عکس ها، مرورگر اینترنت و میانبر به مخاطب های پرکاربرد دفترچه تلفن گوشی. (البته با عکسشان)

5. اگر گوشی ویندوزفونی مورد نظر هنوز برای آشنای مسن شما گیج کننده است، زمان استفاده از آخرین مورد رسیده است. App Corner در تنظیمات گوشی در این مورد کار ساز است!

استفاده از این قابلیت، با استفاده از یک پسوورد، اصولا کاربر را بیرون از فضای ویندوزفون زنجیر می کند! در این بخش می توانید کاربر این گوشی ویندوزفونی را به صفحه اصلی یا همان Start Screen و برنامه های موجود در آن محدود کنید.

  آموزش استفاده از ویندوز هلو برای بازکردن وان درایو در ویندوز 10 موبایل

این قابلیت همچنین صفحه قفل (Lock Screen) و لیست برنامه ها را غیر فعال می کند. به این معنا که با فشردن دکمه پاور گوشی، مستقیماً به صفحه اصلی هدایت می شوید، نه به صفحه قفل.

6. البته بعد از این همه «غیر فعال کردن» نوبت به افزایش عمر باتری گوشی می رسد. Battery Saver را در بخش تنظیمات به عنوان پیش فرض فعال کنید. این کار باعث می شود برنامه ها در حالت پس زمینه فعالیت نکنند و در نتیجه باتری گوشی هوشمند شما مدتی بیشتر از گوشی های دیگر دوام می آورد.

کارهای بسیار دیگری هم می تون انجام داد، ولی یک گوشی ویندوزفون با کاشی های بزرگ و واضح با اندازه قلم بزرگ و با عمر باتری طولانی، که نه گم می شود و نه با یک لمس اشتباه خراب می شود، کاملا مناسب برای استفاده افراد مسن تر است. اما نکته مهم آن است که کمی وقت خود را به افراد مسن بدهید تا بتوانید آنطور که می خواهند گوشی ویندوز فونی آن ها را تنظیم کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا