اخبار
موضوعات داغ

بهترین آنتی ویروس سال 2021

در این مقاله به معرفی بهترین و امن‌ترین آنتی ویروس‌های سال 2021 خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

درست است که گشت و گذار در سطح وب به نظر بی خطر است، اما در سراسر اینترنت خطراتی در کمین دستگاه شما وجود دارد.

بد افزارهای مخرب با ورود به دستگاه شما باعث به دست گرفتن صدا و تصویر رایانه یا دستگاه شما خواهند شد و برخی از آنها می‌توانند اطلاعات شما را به سرقت ببرند.

رایج‌ترین بدافزارها که هکرها از آنها استفاده می‌کنند شامل موارد زیر است.

  • ویروس‌ها، که نرم افزار کامپیوتر شما را به روش‌های مضر تغییر میدهند.
  • ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، که باعث می شوند تبلیغات مزاحم روی صفحه نمایش شما ظاهر شوند
  • نرم افزارهای جاسوسی، که از طریق آن شخصی می تواند فعالیت های روی دستگاه شما را کنترل کند.
  • باج افزار، که می تواند کامپیوتر شما را قفل کند و تا زمانی که هزینه ای پرداخت نکنید، آن را غیرقابل استفاده نگه می‌دارد.
  • کرم‌ها، بیت‌هایی از کد نرم‌افزاری هستند که می‌توانند از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر پخش شوند.

علاوه بر موارد بالا هکرها از ترفندهای دیگری نیز استفاده می کنند. یکی از روش‌های رایج که در ایران هم به شدت زیاد شده است «فیشینگ» نام دارد که در آن شخصی سعی می‌کند شما را فریب دهد تا از یک وب‌سایت جعلی (مثل یک بانک معمولی) برای سرقت اطلاعات شخصی شما استفاده کند.

خبر خوب این است که برنامه‌های آنتی ویروس مانند Bitdefender و Norton که هر دو در رتبه بندی بهترین نرم افزار آنتی ویروس 2021 قرار گرفته اند، می توانند به محافظت از شما و رایانه شما در برابر این تهدیدات و سایر تهدیدها کمک کنند. با این حال، هیچ جایگزینی برای استفاده از گذرواژه‌های قوی و سایر اقدامات امنیتی اینترنت در حال حاضر وجود ندارد و شما می‌بایست برای این موارد حتما از رمزعبورهای قوی استفاده کنید.

نرم‌افزار آنتی‌ویروس می‌تواند اطلاعات و فایل‌های ارسال شده به و از رایانه شما را در زمان وبگردی، ارسال ایمیل، پخش ویدیو یا انجام هر کار دیگری به صورت آنلاین، اسکن کند. این نرم افزار به شما هشدار می دهد که روی هیچ وب سایت یا فایلی که ممکن است تهدیدی برای امنیت اینترنت شما باشد، کلیک نکنید. علاوه بر این اگر به طور تصادفی بدافزار را بر روی رایانه خود دانلود کنید، نرم افزار آنتی ویروس سعی می کند قبل از ایجاد آسیب آن را قرنطینه و حذف کند.

در برخی از آنتی ویروس‌های حال حاضر علاوه بر امنیت دستگاه شما سایر ویژگی‌ها مانند ارائه V_P_N که فعالیت های آنلاین شما را پنهان کند، فایروال که ترافیک شبکه را نظارت می‌کند و کنترل والدین که دسترسی کودکان به صفحات خاص را محدود کند وجود دارد.

حال به سراغ رتبه بندی آنتی ویروس‌ها سال 2021 می‌رویم.

بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس سال 2021

حال به سراغ رتبه بندی آنتی ویروس‌ها سال 2021 می‌رویم.

  1. Bitdefender
  2. Kaspersky
  3. Norton
  4. Trend Micro
  5. Avira
  6. McAfee
  7. ESET
  8. Avast
  9. AVG Technologies
  10. Sophos

بهترین آنتی ویروس‌های ۲۰۲۱

برای کمک به محدود کردن جستجوی خود برای یک برنامه آنتی ویروس برای ویندوز، بهترین نرم افزار آنتی ویروس سال 2021 را بررسی کرده ایم. این برنامه ها برای رایانه های دارای ویندوز 10، ویندوز 7 یا نسخه دیگری از ویندوز طراحی شده اند. هنگامی که دو قیمت با یک اسلید بین آنها ذکر می شود، قیمت اول مربوط به سال اول و قیمت دوم مربوط به سال های بعد است.

آنتی ویروس بیت دیفندر (Bitdefender):

آنتی ویروس بیت دیفندر

مشخصات فنی

سیستم عامل: ویندوز، اندروید، مک و iOS

حداکثر دستگاه های تحت پوشش: 10

ویژگی‌های برجسته: حفاظت از بانکداری Safepay، ابزارهای حفظ حریم خصوصی، ضد باج افزار چند لایه، V_P_N

مزایا و دلایل خرید

+ محافظت عالی از ویروس‌های اصلی

+ بسیاری از ویژگی های در تمامی نسخه‌ها موجود است

+ حفاظت بانکی Safepay

+ نسبت به قیمت ارزش بالا دارد

معایب

– پاکسازی باج‌افزار جزئی است

به‌عنوان بهترین آنتی‌ویروس در صدر قرار دارد، و برخی از رقبای سرسخت را شکست می‌دهد و این کار را بدون درخواست زیاد از نظر هزینه‌های اشتراک انجام می‌دهد نسخه‌ی پایه‌ی آن نسبت به سایر رقبا بسیار پایین است.

البته اگر این آنتی ویروس از نظر محافظت در برابر بدافزارها متزلزل بود و عملکرد خوبی را نداشته مطمئنا در این لیست نمی‌گرفت .

ما در طول بررسی آنتی ویروس Bitdefender خود متوجه شدیم که در دفاع در برابر بدافزارها عملکرد بسیار عالی دارد و با توجه به قیمت و عملکرد عالی در امنیت بیت دیفندر جزو برترین آنتی ویروس‌های سال ۲۰۲۱ شناخته می‌شود.

بیت دیفندر دارای پنج بسته آنتی ویروس مختلف است که هر کدام از این پکیج‌هت به تعداد دستگاه (معمولاً سه، پنج یا 10 دستگاه) و مدت زمان اشتراک (یک، دو یا سه سال) قیمت‌های متفاوتی دارند.

بیت دیفندر از تمامی دستگاه‌های حال حاضر مانند اندروید، IOS و مک پشتیبانی می‌کند.

قیمت این بسته ها از 19.99 دلار تا 39.99 دلار برای یک دستگاه و به مدت یکسال برای نوع پلاس شروع می شود که البته این قیمت برای آمریکا است و در سایر کشورها قیمت‌ها متفاوت است. گران ترین طرح برای 10 دستگاه به مدت یک سال برای Bitdefender Premium Security که شامل مدیریت رمز عبور است، 89.99 دلار تا 149.99 دلار هزینه دارد.

برای خرید بیت دیفندر می‌توانید به فروشگاه ویندوز ایران مراجعه کنید.

آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky):

آنتی ویروس کسپرسکی Kaspersky

مشخصات فنی

سیستم عامل: ویندوز، اندروید، مک و iOS

حداکثر دستگاه های تحت پوشش: 10

ویژگی‌های برجسته: اسکن ویروس با قابلیت پیکربندی بالا، ضد باج افزار، پیشگیری از عفونت رمزنگاری درایو

مزایا و دلایل خرید

+ موتور آنتی ویروس بسیار قوی

+ اسکن ویروسی سریع و قابل تنظیم

+ قابلیت های چشمگیر ضد باج افزار

معایب

-ویژگی جدیدی به نسخه‌های فعلی اضافه نشده است.

آنتی ویروس کسپرسکی، پیشنهاد سطح پایه این شرکت امنیتی برای رایانه های شخصی ویندوزی است که حداکثر 10 رایانه را پوشش می دهد. به اندازه برخی از محصولات موجود در این لیست از ویژگی‌های زیادی برخوردار نیست، اما Kaspersky روی موارد ضروری امنیتی تمرکز دارد و این کار را به خوبی می‌تواند انجام دهد.

قابلیت‌های آنتی ویروس اصلی بسیار قوی است، به طوری که Kaspersky در تمام گزارش‌های اخیر از آزمایشگاه‌های بزرگ تست مستقل، در بالاترین رتبه یا نزدیک به آن قرار دارد. این خبر فوق‌العاده‌ای است و آزمایش‌های خود ما کاملاً این را نشان می‌دهد که آنتی‌ویروس کسپرسکی بسیار کارآمد در برابر باج‌افزار عمل می‌کند، حتی تهدیدات ناشناخته را تقریباً بلافاصله از بین می‌برد و موفق می‌شود تعداد بسیار کمی از فایل‌هایی را که تحت تأثیر حمله قرار گرفته‌اند بازیابی کند.

بسته های نرم افزار آنتی ویروس کسپرسکی با پوشش سه، پنج، 10 یا 20 دستگاه و در اشتراک های یک، دو یا سه ساله در دسترس هستند. تخفیف های مقدماتی 50 درصدی برای همه نسخه ها به جز بسته آنتی ویروس امنیت ابری سطح بالا که 40 درصد تخفیف مقدماتی دارد، موجود است. قیمت‌های سالانه از 29.99 دلار برای سه دستگاه برای طرح آنتی‌ویروس فقط ویندوز (59.99 دلار پس از تمدید) تا 74.99 دلار برای 10 دستگاه برای Kaspersky Total Security (149.99 دلار پس از تمدید) متغیر است. هیچ یک از بسته های کسپرسکی شامل VPN کامل یا محافظت در برابر سرقت هویت نمی شود.

برای خرید آنتی ویروس کسپرسکی می‌توانید به فروشگاه ویندوز ایران مراجعه کنید.

آنتی ویروس نورتون (Norton):

آنتی ویروس نورتون

مشخصات فنی

سیستم عامل: ویندوز، اندروید، مک و iOS

حداکثر دستگاه های تحت پوشش: 5

ویژگی‌های برجسته: فایروال هوشمند، ویژگی‌های تعمیر و نگهداری رایانه شخصی، ابزار پشتیبان‌گیری همراه با فضای ذخیره‌سازی آنلاین

مزایا و دلایل خرید

+ سرشار از ویژگی‌های مهم

+ ابزار مفید همراه پشتیبان

+ حفاظت از مرور بسیار چشمگیر

معایب

-عملکرد رقبا بیشتر از این آنتی ویروس است

Norton AntiVirus Plus یک نرم افزار آنتی ویروس عالی از شرکت امنیتی است که اکنون با نام NortonLifeLock شناخته می شود. جذابیت اصلی در اینجا مجموعه کاملی از ویژگی هایی است که حتی با محصول آنتی ویروس سطح ابتدایی به دست می آورید – بدون ذکر کیفیت آن ویژگی ها.

این پکیج شامل یک فایروال هوشمند واقعاً مفید است که کمک بزرگی از نظر نظارت بر سیستم شما می‌کند، علاوه بر این برخی اقدامات حفاظتی بسیار کامل از مرورگر برای ایمن نگه داشتن جستجوی شما در وب هم در این آنتی ویروس گنجانده شده است.

  xbox Games آپدیت شد (حذف game از برنامه ها!!!)

سیستم دفاعی آنتی ویروس مرکزی بسته، همانطور که در آزمایش خود متوجه شدیم و همانطور که توسط آزمایشگاه‌های تست مستقل نشان داده شده است (البته با نتایج کمی متفاوت از یکی از آن آزمایشگاه‌ها) عملکرد بسیاری خوبی دارد.

این نرم افزار دارای ۵ پکیج با قیمت‌های متفاوت است. Norton 360 Standard برای سال اول 39.99 دلار و پس از آن 79.99 دلار هزینه دارد. در قسمت بالایی Norton 360 با LifeLock Ultimate Plus قرار دارد که قیمت آن 299.99 دلار / 349.99 دلار است. اگر فقط می خواهید از کامپیوتر خود محافظت کنید، Norton Antivirus Plus را با قیمت 19.99 دلار / 59.99 دلار گزینه‌ی مناسبی می‌باشد.

آنتی ویروس ترند میکرو (Trend Micro)

آنتی ویروس ترند میکرو

مشخصات فنی

سیستم عامل: ویندوز، اندروید، مک و iOS

حداکثر دستگاه های تحت پوشش: 10

ویژگی‌های برجسته: اسکن ویروس با قابلیت پیکربندی بالا، ضد باج افزار، پیشگیری از عفونت رمزنگاری درایو

مزایا و دلایل خرید

+ موتور آنتی ویروس قوی

+ عملکرد چشمگیر ضد باج افزار

+ بسیار کاربر پسند

معایب

-ویژگی زیادی به اندازه‌ی رقبا ندارد

-قابلیت پیکربندی محدود

Trend Micro Antivirus+ Security با یک رابط کاربر پسند که گزینه های مختلف خود را بدون استفاده از اصطلاحات گیج کننده به زبان انگلیسی ساده بیان می کند، محافظت ساده اما مؤثری را ارائه می دهد.

موتور آنتی ویروس این برنامه توسط آزمایشگاه‌های اصلی تست مستقل رتبه‌بندی بسیار بالایی دارد و در ارزیابی‌های اخیر به نتایج بسیار خوبی دست یافته است – با این احتیاط جزئی که برخی آزمایش‌ها نشان می‌دهند که نتایج مثبت کاذب بیشتری نسبت به رقبای برتر داشته است. با این حال، ما این مشکل را در بررسی Trend Micro خود ندیدیم، و علاوه بر این، مشاهده کردیم که محافظت ضد باج‌افزار Antivirus+ Security یک نقطه قوت بسیار عالی برای این آنتی ویروس است.

از دیگر نقاط قوت این آنتی ویروس محافظت بسیار خوب آن در برابر سایت‌های فیشینگ است به طوری که بسیاری از این سایت‌ها را به راحتی مسدود می‌کند.

آنتی ویروس Trend Micro طیف وسیعی از نرم افزارهای آنتی ویروس را ارائه می دهد. از طرف ارزان‌تر از سایر آنتی ویروس‌ها است، هزینه آن 29.95 دلار برای یک سال آنتی‌ویروس در دستگاه‌ی ویندوزی است. بسته Maximum Security حداکثر 10 دستگاه را پوشش می دهد و برای یک اشتراک دو ساله 154.95 دلار می‌بایست هزینه کنید.

برنامه های آنتی ویروس Trend Micro دارای حداقل محافظت در برابر سرقت هویت هستند. بسته Maximum Security شامل VPN نیست، اما Premium Security Suite که نسخه‌ی گران‌تر ترند میکرو است شامل تمامی ویژگی‌ها است.

آنتی ویروس آویرا Avira 

آنتی ویروس آویرا

مشخصات فنی

سیستم عامل: ویندوز، اندروید، مک و iOS

حداکثر دستگاه های تحت پوشش: 10

ویژگی‌های برجسته: اسکن ویروس با قابلیت پیکربندی بالا، ضد باج افزار، پیشگیری از عفونت رمزنگاری درایو

مزایا و دلایل خرید

+ موتور آنتی ویروس بسیار قوی

+ اسکن ویروسی سریع و قابل تنظیم

+ قابلیت های چشمگیر ضد باج افزار

معایب

-ویژگی جدیدی به نسخه‌های فعلی اضافه نشده است.

آنتی ویروس آویرا شهرت خود را به خاطر رایگان بودنش دارد، نسخه‌ی رایگان این آنتی ویروس یکی از بهترین‌های موجود در بازار به حساب می‌آید اما بسته های پریمیوم آن هم ارزش خرید دارد به خصوص وقتی قیمت باورنکردنی را در نظر بگیرید که اکنون می توانید هزینه بسته آنتی ویروس پرو آن را پرداخت کنید.

نسخه‌ی پایه‌ی آنتی ویروس آویرا Avira’s entry-level نام دارد که شامل همه چیزهایی است که از یک برنامه امنیتی مدرن انتظار دارید: اسکن سریع برای بدافزار، دفاع اختصاصی در برابر باج افزار، یک ویژگی به روز رسانی نرم افزار که برای حفظ همه برنامه های شما بسیار خوب عمل می کند.

رابط کاربری نرم افزار برای سال 2021 ظاهر جدیدتر و شکیل‌تری را پیدا کرده است. ویژگی های مختلف – از جمله VـPـN رایگان (اما محدود به ماهیانه 1 گیگابایت) – اکنون به طور کلی در UI ادغام شده اند.

نکته ای که می‌بایست حتما به آن اشاره کنیم این است که رتبه بندی موتور آنتی ویروس از آزمایشگاه های مستقل در بهترین حالت فقط متوسط است – اما سطح حفاظتی این برنامه نسبت به قیمت مناسب است.

وب روت (Webroot)

Webroot سه پکیج نرم افزار آنتی ویروس را با قیمت های پایین تر از سایر فروشندگان نرم افزار آنتی ویروس به فروش می رساند. قیمت این پکیج ‌ها از 29.99 دلار / 39.99 دلار برای یک سال و یک دستگاه واحد با محافظت اولیه بدافزار و چند ویژگی اضافی شروع می شوند.

در بالاترین سطح، این برنامه‌ها تا 179.99 دلار / 239.97 دلار برای مجموعه ای کامل تر از محافظت ها، مدیریت رمز عبور و 25 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری که حداکثر پنج دستگاه را به مدت سه سال پوشش می دهد، هزینه دارند.

مک آفی (McAfee)

مک آفی هم یکی از بهترین آنتی ویروس‌های حال حاضر بازار است که دستگاه شما را در برابر بسیاری از بدافزارها حفظ می‌کند. قیمت آنتی ویروس McAfee از 29.99 دلار برای یک دستگاه برای سال اول (79.99 دلار پس از تمدید) برای McAfee Total Protection تا 39.99 دلار برای McAfee LiveSafe است که تعداد نامحدودی از دستگاه ها را برای یک سال پوشش می دهد.

ایست نود 32 (ESET)

این آنتی ویروس که در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد در رده‌ی هفتم لیست ما قرار گرفته است. نرم افزار ESET در پیکربندی اشتراک ۱، ۲ یا ۳ ساله به فروش می‌رسد البته نسخه‌های گیم ادیتیشن هم برای گیمرها وجود دارد اما به صورت کلی فقط اشتراک‌های سالیانه‌ی آن متفاوت است.

ارزان‌ترین مدل پایه‌ای آن ۳۹.۹۹ دلار قیمت دارد که البته با تخفیف‌های مختلفی هم می‌توانید خریداری کنید.

پیشرفته ترین گزینه، بسته Smart Security Premium است که برای یک دستگاه به مدت یک سال از 59.99 دلار شروع می شود.

برای مشاهده قیمت و خرید آنتی ویروس نود 32 به فروشگاه ویندوز ایران مراجعه کنید.

اوست (Avast)

این آنتی ویروس کاملا رایگان است اما در نسخه‌های پیشرفته‌تر شما می‌توانید آن را به همراه دو بسته نرم افزار آنتی ویروس پولی تحت هر دو برند Avast و AVG تهیه کنید. Avast همچنین Omni را می‌فروشد، یک راه‌حل جداگانه برای حفاظت از سخت‌افزار/آنتی‌ویروس برای محافظت از خانه‌های هوشمندو شبکه‌های Wi-Fi است.

قیمت ها از 39.99 دلار تا 69.99 دلار برای سال اول برای یک دستگاه منفرد و از 69.99 دلار تا 119.99 دلار در سال پس از آن برای محافظت از 10 دستگاه متغیر است.

AVG Technologies

این شرکت دو پیکج نرم افزار آنتی ویروس اشتراک پولی را می فروشد. AVG Internet Security روی Windows، macOS، Android و iOS اجرا می شود. قیمت اشتراک از 39.99 دلار (69.99 دلار پس از سال اول) برای یک رایانه تا 49.99 دلار (89.99 دلار پس از سال اول) برای حداکثر 10 دستگاه متغیر است. بسته Ultimate AVG شامل VPN و AVG PC TuneUp است. این 10 دستگاه را برای یک سال با قیمت 79.99 دلار (119.99 دلار پس از آن) پوشش می دهد.

Sophos: نام این آنتی ویروس را احتمالا خیلی کمتر به گوشتان خورده است اما این شرکت در سال ۱۹۸۵ در انگلیس تاسیس شده است و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ساخت آنتی ویروس به حساب می‌آید و در حال حاضر مالیکت آن به یک شرکت خصوصی آمریکایی واگذار شده است.

یک بسته نرم افزار آنتی ویروس، Sophos Home Premium را در اشتراک های یک، دو و سه ساله به فروش می رساند. Home Premium در یک طرح یک ساله 44.99 دلار در سال هزینه دارد. یک برنامه دو ساله 74.99 دلار هزینه دارد و یک برنامه سه ساله 104.99 دلار هزینه دارد. نسخه رایگان Sophos Home Free از حداکثر سه کامپیوتر می‌تواند محافظت می کند.

نتیجه گیری

مطمئنا آنتی ویروس‌های دیگری هم در بازارهای جهانی وجود دارد اما موارد بالا معروف‌ترین و مطمئن ترین آنتی ویروس‌های حال حاضر جهان هستند که امنیت دستگاه شما را تا حدی زیادی تامین می‌کنند.

شما چه آنتی ویروسی استفاده می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم که از طریق قسمت نظرات تجربه‌ی استفاده خود را با ما در میان بگذارید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا